RSS
امروز دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

تبعات ریسک نرخ سود در حوزه تأمین مالی

بررسی بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی

پیام تبریک نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه پارسیان به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

بیمه تجارت‌نو موفق به تمدید گواهینامه استاندارد ISO۳۱۰۰۰ شد

کسب رتبه اول توسط بانک کشاورزی در حوزه مدیریت تهدیدات امنیت اطلاعات بانکی

پنجاه و یکمین نشست کمیته ریسک بانک ملی

بازار سهام سِر شده است

سرمایه بانک رفاه ۳۳ برابر شد

تب فرار سرمایه‌ها از اقتصاد ایران بالاست

دلایل کاهش قیمت دلار

نرخ سود بین بانکی افزایشی شد

۶ ارز دیجیتالی که می توانند ۱۰ برابر سود بدهند

۱۰۰۰هزار میلیارد تومان هزینه پنهان در بودجه

حرکت شوکه کننده صعود طلا

خریدار دلار کم شد؛ حرکت بعدی ریال چیست؟

انقباض اقتصاد ژاپن ادامه دارد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

حذف این یارانه‌بگیران کلید خورد+جزئیات

نفت به جای بدهی؛ طلای سیاه دیگر ثروت ملی نیست؟!

چرا آینده بازار سهام امیدوارکننده نیست؟

وحشت هوش مصنوعی برای اقتصاد جهانی

رکن اساسی روابط عمومی ها در دنیای امروز انعکاس واقعیت هاست

پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

مجید ملازاده سرپرست روابط عمومی بیمه دی شد

روابط‌عمومی بانک صادرات روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد

از سوی شورای عالی بیمه

ابلاغ تعرفه های پزشکی سال ۹۶

۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۱/۲۸کد خبر: 195434
ایستانیوز:سخنگوی وزارت بهداشت در مورد اعلام تعرفه‌های پزشکی، توقف طرح تحول سلامت، اعلام موضع کاندیداهای ریاست جمهوری در مورد سلامت مردم و صرفه جویی ٥٩٣ میلیون دلاری فقط در سال ٩٤ توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری امروز در مورد تعرفه‌های پزشکی اظهار کرد: توافقات اولیه این موضوع در شورای عالی بیمه انجام و پیشرفت‌هایی نیز حاصل شده است، اما ترجیح می‌دهیم مصوبه دولت به صورت رسمی اعلام شود.
وی در مورد نشان‌دار کردن حق بیمه کارگران گفت: دستور کتبی رئیس جمهوری در این زمینه به وزارت اقتصاد ابلاغ شده و آنها مامور به این کار شده‌اند. همچنین باید توجه داشت که پول بهداشت و درمان کارگران باید به میزان کامل و به موقع برای سلامت آنها هزینه شود نه برای درمان دیگران و نه یک ریال در موارد دیگر، چرا که شرعا و قانونا این مساله درست نیست و این موضوع نه تنها دستور رئیس جمهوری بوده بلکه مصوبه مجلس را نیز دارد.
سخنگوی وزارت بهداشت روند بروز سرطان‌ها را در تمام کشورهای دنیا در حال افزایش اعلام کرد و گفت: مهم‌ترین عامل میزان افزایش سن جامعه است، البته سرطان از مادرزادى و کودکى تا پیرى وجود دارد که اکثر سرطان‌ها در سنین پیرى اتفاق مى افتد.
وی یادآور شد: از لحاظ بروز و شیوع سرطان نسبت به کشورهاى دیگر، بروز متوسطى داریم، معیار میزان سرطان در ایران، میزان بروز موارد جدید در ١٠٠ هزار زن یا مرد استاندارد شده سنى است و اکثرسرطان‌ها در بیش از ٨٠ درصد موارد هیچ علتى براى بروز سرطان در آن شخص پیدا نمى‌شود.
حریرچی در مورد احتمال توقف طرح تحول سلامت نیز تصریح کرد: ابتدا باید تصور کرد که آیا مى‌توان این طرح را متوقف کرد و دوم این که آیا امکان پذیر است یا خیر زیرا اکثر موارد مربوط به این طرح یا قانون از قبل داشته یا در قانون برنامه ششم و سیاست‌هاى کلى و قانون بودجه و غیره نهادینه شده است بنابراین تصور مى‌کنیم شرایطى در کشور پیش نمى آید که از قانون تخطى شود.
وی ادامه داد: مسئولان بعدى وزارت بهداشت هم تمایلى نخواهند داشت که دستاوردهاى طرح تحول از بین برود و حتى مردم هم اجازه این کار را نخواهند داد بنابراین نه مطالبات مردم و نه سیاست گذاران اجازه توقف طرح تحول سلامت را نخواهد داد.
حریرچی تاکید کرد: حتى کاندیداهاى ریاست جمهورى هم باید موضع خود را در برابر سلامت مردم مشخص کنند و این که سلامت اولویت چندم آن ها خواهد بود زیرا یکى از مواردى که مردم سراسر جهان در انتخاب کاندیداها در نظر مى‌گیرند، میزان تعهد آن کاندیدا به تامین سلامت جامعه است.
وی درباره واردات صافى‌هاى دستگاه هاى دیالیز و برنامه دیشب مناظره شبکه یک اظهار کرد: تنها دولتى هستیم که واردات را به میزان قابل توجهى کاهش دادیم، موقعى که کار را تحویل گرفتیم وابستگى به داروهاى فراورده ٤٠ درصد وابستگى ارزى بود و هم اکنون ١٠ درصد وابستگى ارزى است؛ طى این سال‌ها، سالانه ٣٣٠ میلیارد دلار کاهش واردات داشتیم.
  به نوشته آنا،حریرچی ادامه داد: زمانى که کار را تحویل گرفتیم کمبود دارو ٣٥٠ قلم بود و یک میلیارد دلار کاهش مصرف واردات دارو طى ٣ سال اخیر داشتیم، به طور متوسط در دسترسى اقلام مصرفى بیمارستانى، افزایش قابل توجهى داشتیم و از ٣٢٠ قلم به ٧٥٠ قلم دسترسى دارو در بیمارستان رسیدیم. قبلا ١٤٨٠ قلم وسایل پزشکى در بیمارستان موجود بود و الان ٢١٣٠ قلم است که در ٩٨ قلم از تجهیزات و ملزومات پزشکى خودکفا شدیم.
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه میزان ٥٩٣ میلیون دلار صرفه جویى فقط در سال ٩٤ انجام شد، افزود: بازار انحصارى تجهیزات پزشکى در کشور ما وجود داشت که بسیارى از این اظهار نظرها به همین دلیل است و چون فقط یک شرکت، دستگاهى را وارد مى کرد، تعیین قیمت هم با همان شرکت بود.
وی یادآور شد: ما تجهیزات را درجه بندى و قیمت را مشخص کردیم که این قیمت گذارى براى اولین بار به وزارت بهداشت واگذار شد، در راستاى اقتصاد مقاومتى هم جنسى که واقعا تولید داخل بود و استانداردهاى لازم را داشت و از کیفیت خوبى برخوردار بود،مورد حمایت قرار دادیم و براى اجناس خارجى محدودیتهایى گذاشتیم.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *