RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

انعقاد ۳۱ هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا

۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۱/۲۰کد خبر: 194945
ایستانیوز:حجم و ارزش معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی هفته گذشته به ترتیب روی ارقام ۳۱ هزار و ۴۲۲ قرارداد و ارزش ۴ هزار و ۳۰۱میلیارد ریال قرار گرفت که نسبت به دو هفته ماقبل رشد ۴۶ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی مدت مذکور به ۲۱ هزار و ۴۲۲ قرارداد رسیده بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز) به نقل از بورس کالا، حجم و ارزش معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی هفته گذشته به ترتیب روی ارقام ۳۱ هزار و ۴۲۲ قرارداد و ارزش ۴ هزار و ۳۰۱میلیارد ریال قرار گرفت که نسبت به دو هفته ماقبل رشد ۴۶ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی مدت مذکور به ۲۱ هزار و ۴۲۲ قرارداد رسیده بود.
 
بر این اساس طبق روال معاملات آتی سکه، سررسید دی سال جاری یعنی دورترین موعد تحویل بازار آتی به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۲۵ هزار و ۵۶۰ قرارداد را به ارزش ۳هزار و ۵۲۱ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات هفتگی آتی سکه، سررسید آبان امسال قرار گرفت؛ در این سررسید ۴ هزار و ۷۸۴ قرارداد به ارزش ۶۲۴ میلیارد ریال منعقد شد. قرارداد تحویل شهریور سال جاری نیز با ثبت ۴۱۸ قرارداد به ارزش ۵۴ میلیارد ریال در مکان سوم بازار آتی قرار گرفت. همچنین قرارداد تحویل تیر امسال با ۳۵۷ قرارداد به ارزش ۴۵ میلیارد ریال در مکان چهارم معاملات قرار گرفت. در پایان نیز سررسید اردیبهشت ۹۶ با ۳۰۳ قرارداد به ارزش ۳۷ میلیارد ریال در انتهای جدول بازار آتی سکه قرار گرفت.
 
نگاهی به آخرین روز معاملاتی
 
بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) بیانگر آن است که در مجموع ۴هزار و ۲۲۹ قرارداد منعقد شده است.
 
براساس آمار معاملات، سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۳۱ هزار تومان، افزایش ۰.۲۳ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل تیر با قیمت یک میلیون و ۲۷۱ هزار تومان رشد۰.۱۹ درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل شهریور با نرخ یک میلیون و ۳۰۸ هزار تومان به فروش رسید و با افزایش ۰.۲ درصدی همراه شد. همچنین سررسید آبان ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۴۶ هزار تومان معامله و رشد ۰.۰۹ درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۴۶ هزار تومان معامله شد و افزیش ۰.۲۲ درصدی را به ثبت رساند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *