RSS
امروز جمعه ، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

مدیرعامل بانک قوامین :علی رغم با لابودن راندمان کاری

کارکنان بانکها مشکل معیشت دارند

۱۳:۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱کد خبر: 190038
ایستانیوز: مدیرعامل بانک قوامین کارکنان بانک از صاحبان حق در یک بانک هستند و بیش از ٢٠٠ هزار نفر به صورت مستقیم در سیستم بانکی فعالیت دارند و ٨٠ درصد فعالیت آنها مفید است اما از نظر معیشتی پاسخگوی آنها نیستیم و بحث حقوق های نجومی باعث گم شدن اینگونه مشکلات شده است.از این رویکی از مشکلات سیستم بانکی حقوق های غیر نجومی است. مگر چند نفر حقوق نجومی دریافت کرده اند؟ به نظر من باید تمام تلاش ما حل مشکل حقوق های غیرنجومی کارمندان سیستم بانکی باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،مدیرعامل بانک قوامین گفت: طی سال‌های اخیر بانک‌های قرض‌الحسنه تشکیل شد تا منابع قرض الحسنه و مصارف آنها به راحتی زیر نظر سپرده‌گذاران و بانک مرکزی باشد اما سهم این افراد در کل نظام بانکی ٥ درصد است.
 
 غلامحسن تقی نتاج صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت: بانک ها باید پاسخگوی سپرده گذاران خود باشند؛ سپرده گذاران قرض الحسنه نیت کسب سود ندارند و بانک ها باید نظرات این مشتریان سیستم بانکی را تامین کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: سپرده گذاران سرمایه گذاری نیز تمام دارایی خود را در اختیار یک بانک قرار می دهند تا با استفاده این منابع توسط بانک علاوه بر پرداخت سود، هزینه های حق الوکاله پرداخت شود.
 
نتاج ادامه داد: همچنین در پایان باید ما به التفاوت سود قطعی و علی الحساب نیز پرداخت شود که متاسفانه در سال های اخیر کمتر شاهد پرداخت این سود هستیم. مدیرعامل بانک قوامین خاطرنشان کرد: فعالیت بانک ها سودآور نیست تا سود مورد انتظار و واقعی به سپرده گذار پرداخت شود.
 
وی با بیان اینکه سپرده گذاران و سهامداران در بخش واسطه گیری وجوه شریک هستند، گفت: تسهیلات گیرندگان از دیگر صاحبان حق در بانک هستند؛ براساس قانون، عملیات بانکداری بدون ربا فقط بر سپرده قرض الحسنه تاکید ندارد بلکه برای سپرده گذاران سرمایه گذاری و تسهیلات گیرندگان سیستم بانکی از فعالیت های بانک حق و سهمی در نظر گرفته است.
 
نتاج ادامه داد: کارکنان بانک از دیگر صاحبان حق در یک بانک هستند و بیش از ٢٠٠ هزار نفر به صورت مستقیم در سیستم بانکی فعالیت دارند و ٨٠ درصد فعالیت آنها مفید است اما از نظر معیشتی پاسخگوی آنها نیستیم و بحث حقوق های نجومی باعث گم شدن اینگونه مشکلات شده است.
 
مدیرعامل بانک قوامین اظهارداشت: یکی از مشکلات سیستم بانکی حقوق های غیر نجومی است. مگر چند نفر حقوق نجومی دریافت کرده اند؟ به نظر من باید تمام تلاش ما حل مشکل حقوق های غیرنجومی کارمندان سیستم بانکی باشد.

وی گفت: با توجه به شرایط فعلی بانک‌ها نمی‌توان انتظار داشت که سپرده‌گذاران اشتیاقی برای سپرده‌گذاری داشته باشند.

این مدیر بانکی افزود: به نظر من باید سیستم بانکی کشور از تمام توان خود برای خروج موسسات پولی و مالی از تنگناهای مالی به استفاده کند تا اولویت تسویه بدهی سیستم بانکی باشد.

نتاج ادامه داد: بخش غیرخصوصی به دلیل اینکه افسار اقتصاد کشور را در دست دارد، بهتر می تواند مطالبات خود را دریافت کند اما شرایط بانک‌های خصوصی متفاوت است.

مدیرعامل بانک قوامین با اشاره به اینکه مشکل اصلی نظام بانکی بحث پایبندی به عهدها و قراردادها است، گفت: افراد به هنگام عقد قرارداد با بانک، کاملا مطیع و موافق مفاد قرارداد هستند اما به هنگام عمل رفتاری متفاوت دارند.

این مدیر بانکی ادامه داد: بانک‌های خصوصی به خودی خود هیچگونه منبعی ندارند و تمام دارایی های آنها ناشی از آورده مردم به بانک است. همچنین تفاوت نرخی که میان سود سپرده و تسهیلات وجود دارد به نفع بانک‌ها است زیرا بخشی از هزینه‌های آن‌ها را تامین می‌کند.

مدیرعامل بانک قوامین افزود: بانک هم به نوعی یک تولیدکننده است و همانطور که یک تولیدکننده باید قیمت تمام شده کالای خود را بگیرد، بانک هم باید قیمت تمام شده ریال را دریافت کند و در صورتی‌که این اعداد و ارقام باهم همخوانی نداشته باشد، مطمئنا بانک به شرایط ایده‌آل و مورد انتظار نخواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه تفاوت بانک‌های دولتی و خصوصی برسر ریسک‌پذیری آن‌ها است، گفت: به دلیل اینکه بانک‌های دولتی به منابع دولت متصل هستند، فعالیت‌های آن‌ها با ریسک کمتری مواجه است همچنین آن‌ها امکان چاپ پول را دارند که این امکان برای بانک‌های خصوصی وجود ندارد.

نتاج درباره دلیل شرایط نامناسب نماد بانک‌ها در بازار سرمایه گفت: دلیل اصلی این مشکل زیان دهی بانک‌ها است زیرا آن‌ها به دلیل حفظ شرایط، مجبور به ارائه صورت‌های مالی غیرواقعی هستند.

وی افزود: کاهش تورم به تنهایی نشانه رونق اقتصادی نیست و نباید فریب کاهش نرخ تورم را بخوریم زیرا کاهش تورم زیاد و به یک باره به نفع اقتصاد کشور نیست.

نتاج ادامه داد: کشور که از مشکل تورم چندین ساله رنج می‌برد، نمی‌تواند به یک‌باره منتظر حل این مشکل را حل کند و اگر در عرض یک سال این میزان کاهش تورم داشته باشیم، باید منتظر مشکلاتی مثل کاهش اشتغال، ناکارآمدی بنگاه های تولید و ... باشیم.

مدیرعامل بانک قوامین تصریح کرد: خوشبختانه اراده دولت بر تسویه بدهی‌های خود به سیستم بانکی است. اما مشکلی که به نظر من وجود دارد این است که لایحه بودجه ۹۶ نه تنها در جهت کاهش بدهی دولت نیست بلکه با انتظار اوراق در سال ۹۶ باید منتظر افزایش معوقات باشیم.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند بازنگری قوانین و مقررات در کشور هستیم، گفت: به عنوات مثال قانون مالیات در کشور ما با مشکلات متعددی مواجه است. هنگامی که بانک‌ها هرساله زیان ده هستند، چگونه می‌توانند مالیات‌هایی با ارقام بالا پرداخت کنند.

نتاج درباره نامه ۲۶ بندی تولیدکنندگان به سیستم بانکی، گفت: مشکل تولیدکنندگان ناشی از مشکل در فروش محصول آن‌ها است زیرا تا زمانی که نتوانند محصولات خود را به فروش برسانند امکان بازپرداخت تسهیلات سیستم بانکی را نخواهند داشت.

وی در پایان گفت: پیگیر اخذ مجوز برای راه اندازی صندوق سرمایه‌گذاری بانک هستیم همچنین درصدد خرید سهام یکی از شرکت‌های بیمه هستیم تا بیمه قوامین هم افتتاح شود.

 

» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *