RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

وزیر اقتصاد اعلام کرد؛

رفع اختلالات سامانه جامع گمرکی

۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶کد خبر: 188679
ایستانیوز: وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام اینکه حجم کالای قاچاق به کشور ۱۰ میلیارد دلار کاهش یافته است، گفت: اختلالات سامانه جامع گمرکی برطرف می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، علی طیب نیا با تاکید بر اینکه با شفافیت اقتصادی می توان با قاچاق کالا مبارزه کرد، افزود: با شفافیت اقتصادی می توان با قاچاق کالا مبارزه کرد و مدرن سازی گمرکات یکی از اقدامات مهمی است که در پرتو شفافیت در مبارزه با قاچاق انجام شده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در بازدید از گمرک شهید رجایی بندرعباس با بیان این مطلب ادامه داد: خوشبختانه شاهد کاهش محسوس در قاچاق هستیم و بر اساس آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ۲۵میلیارد دلار به ۱۵میلیارد دلار کاهش داشته ایم و این توجه و محصول اقداماتی است که در گمرک و دستگاه های مربوطه انجام شده و امیدواریم با تداوم کار شاهد کارآمدی و افزایش شفافیت و کاهش پدیده شوم قاچاق باشیم.
وی افزود: سامانه جامع امور گمرکی از زمان اجرا تاکنون کمک شایانی به تسهیل تجارت داشته و ممکن است سامانه جامع گمرکی با اختلالات اندکی نیز همراه باشد ولی این نواقص در حال رفع شدن است.
طیب نیا ادامه داد: با توجه به آثار باقیمانده از تحریم ها و کاهش شدید قیمت نفت توانسته ایم با دو مشکل کسادی و تورم مقابله کنیم و امیدواریم با تلاش های بیشتری که صورت می گیرد بتوانیم رفاه را برای مردم کشور به ارمغان آوریم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد توسعه اقتصادی هرمزگان اظهارداشت: با توجه به اینکه این استان قطب اصلی صادرات و واردات کشور است به طور طبیعی گمرکات هرمزگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید اصلاحات فرآیندی در این گمرکات انجام شود.
طیب نیا افزود: تولیدکنندگان باید بتوانند کالا و مواد اولیه خود را با سهولت بیشتری وارد نمایند و هزینه های مبادله ای کمتری به آنها وارد شود که بتوانند کالای تولیدی را با قیمت کمتری عرضه کنند.
وی افزود: افزایش کارایی و کارآفرینی در گمرکات از مهمترین برنامه های است که به صورت جدی دنبال می کنیم و هدف مهم دیگر افزایش شفافیت و ارتقایی سلامت اداری است. یک آفت اصلی که اقتصاد کشور را تهدید می کند پدیده قاچاق است که به تولید ملی آسیب می رساند و مدرن سازی گمرکات یکی از اقدامات مهمی است که در پرتو شفافیت مبارزه با قاچاق نیز انجام شده است. 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *