RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

مدیرعامل بانک تجارت خبر داد

ارائه خدمات ارزی بانک تجارت به مشتریان فرانسوی

۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳کد خبر: 187531
ایستانیوز:معاون وزیر اقتصاد در جمع بازرگانان و فعالان اقتصادی فرانسه تاکید کرد : ایران مملو از فرصتهای بالقوه برای سرمایه گذاری است و درهای اقتصاد ایران به روی بازرگانان و صنعتگران خارجی کاملا باز است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،محمد خزاعی معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایرانکه روز سه شنبه دوازدهم بهمن ماه در نشست مشترک بانک تجارت و هیات تجاری و اقتصادی فرانسه سخن می گفت با اشاره به روابط اقتصادی عمیق و تاریخی جمهوری اسلامی ایران و فرانسه گفت: فرانسه همواره یکی از مهمترین شرکای تجاری ایران در اروپا بوده و سطح تعاملات تجاری و صنعتی دو کشور نشان از حصول منافع طرفین در تداوم این روابط بوده است . وی افزود : پس از توافق هسته ای نیز فرانسه یکی از نخستین کشورهایی بود که با توجه به پیوندهای گذشته با صنایع ایران مسیر عادی سازی روابط تجاری با ایران را آغاز کرد و انعقاد قراردادهای بزرگ صنعتی و تجاری میان دو کشور نظیر قراردادهای رنو، پژو و ایرباس می تواند سر آغازی برای تعمیق و توسعه این روابط باشد.
معاون وزیر افزود : ایران مملو از فرصتهای بالقوه برای سرمایه گذاری است و درهای ایران برای سرمایه خارجی به روی بازرگانان خارجی باز است ، بویژه در حوزه ارتباطات مالی ما از توسعه روابط با بانکهای خارجی استقبال می کنیم . وی با اشاره به اینکه توسعه بلندمدت روابط اقتصادی دو کشور در گرو افزایش ارتباط بخش خصوصی اقتصاد دو کشور با طرف مقابل است تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد می داند رابطه بخش خصوصی فرانسه با بخش های دولتی و خصوصی ایران را تسهیل کند ، کما اینکه شبکه ی بانکی نیز آمادگی کامل برای ارائه خدمات ارزی به تجار ایرانی و فرانسوی در زمینه هایی همچون صدور ضمانتنامه ، گشایش اعتبارات اسنادی و ارسال و پذیرش حواله ارزی را دارند.
خزاعی با اشاره به اینکه بانک تجارت از جمله مهمترین بانکهای ایران در ارائه خدمات بانکداری بین الملل است ، خطاب به بازرگانان فرانسوی گفت : بانک تجارت از جمله بانکهای بسیار معتبر و خوشنام ایرانی و مورد وثوق کامل دولت و فعالان بخش خصوصی اقتصاد ایران و یک بانک باتجربه و حرفه ای برای تسهیل روابط مالی بازرگانان خارجی با بازرگانان ایرانی است ، بویژه اینکه حضور این بانک در کشور فرانسه از جمله مزیتهای رقابتی مهم برای ارتباطات با بازرگانان و صنعتگران فرانسوی است.
مقدم مدیرعامل بانک تجارت در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه بانک تجارت ، بانک نخست کشور در ارائه خدمات ارزی است اظهار داشت : هرچند اعمال تحریم ها باعث ایجاد خلل در روند ارتباط بسیار خوب بانک تجارت با بانکهای فرانسوی گردیده بود اما بعد از برجام ، مذاکرات و پیگیری های زیادی برای از سر گیری این روابط آغاز شده و غیر از برقراری روابط کارگزاری با بانکهای فرانسوی ، شعبه بانک تجارت در پاریس نیز آمادگی ارائه انواع خدمات ارزی را به مشتریان فرانسوی دارد . وی خطاب به بازرگانان فرانسوی گفت : مهمترین هدف ما تسهیل و تسریع ارتباط بین صنایع و تجار ایران و فرانسه است.
مهرپور مدیر امور بین الملل نیز با تاکید بر اینکه بانک تجارت کلیه اقدامات لازم برای رعایت استانداردهای مالی بین المللی را آغاز و توسعه روابط کارگزاری با بانکهای خارجی به انجام رسانده است گفت : بازرگانان فرانسوی می توانند از طریق شعبه پاریس بانک تجارت بدون واسطه و نیاز به کارگزار ، مستقیما خدمات ارسال و دریافت حواله به مقصد ایران را به انجام رسانند ، ضمن اینکه  بانک تجارت با سه بانک فرانسوی نیز روابط کارگزاری را از سر گرفته است .
گفتنی است در پایان نشست هیات تجاری فرانسه با ن بانک تجارت ، جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار شد و معاون وزیر اقتصاد و مدیران بانک تجارت توضیحات لازم را در خصوص ظرفیتهای بانکهای ایرانی برای ارائه خدمات ارزی پس از برجام ارائه کردند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *