RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

توصیه "گلدمن ساش" به سرمایه گذاران

۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲کد خبر: 187492
ایستانیوز:بانک گلدمن ساش آمریکا به سرمایه گذاران بین المللی توصیه کرد که با توجه به افزایش فشارهای تورمی در اقتصاد آمریکا نسبت به خرید طلا اقدام کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، بانک گلدمن ساش آمریکا در تازه ترین گزارش خود در خصوص تحولات اقتصاد آمریکا و بازار طلا اعلام کرد: سیاست های اقتصادی آمریکا طی ماه های آینده موجب افزایش فشارهای تورمی خواهد شد.
بر اساس این گزارش تحلیلگران بانک گلدمن ساش تاکید کردند: افزایش قیمت کالاها و رشد قیمت انواع حامل های انرژی طی ماه های آینده تاثیر  زیادی بر افزایش نرخ تورم در آمریکا خواهد داشت. از سوی دیگر سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ نیز عامل مهمی در افزایش احتمالی نرخ تورم خواهد بود.
نرخ تورم آمریکا در سال گذشته نیز به بیش از 2.1 درصد رسیده که این برای نخستین بار از طی سال های اخیر است که نرخ تورم به بالاتر از سطح مورد انتظار فدرال رزرو رسیده است.
گرچه به نظر می رسد سیاست های دولت ترامپ موجب افزایش رشد اقتصادی شود ولی از سوی دیگر رشد نرخ تورم را نیز به همراه خواهد داشت.
موسسه مالی اچ اس بی سی نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد که اگر قیمت جهانی طلا با افت بیشتری روبرو شود، تقاضا در بازار هند افزایش خواهد یافت.
در حالی که بازار چین به علت تعطیلات سال جدید چینی، همچنان بسته است، به نظر می رسد تقاضای هند بتواند عامل مهمی بر نوسانات قیمت جهانی طلا باشد.
کاهش قیمت جهانی طلا در هفته گذشته موجب رشد تقاضای هند شده است. قیمت طلا در هفته گذشته برای نخستین بار در سال 2017 با کاهش روبرو شده است.
پیش بینی می شود تا زمانی که قیمت جهانی طلا زیر 1200 دلار در هر اونس باشد، تقاضای فیزیکی در بازار هند با افزایش روبرو شود.
به نوشته سایت طلا ، سرمایه گذاران هندی منتظر اعلام تعرفه واردات طلا در بودجه سالیانه این کشور هستند. تعرفه واردات طلا هم اکنون 10 درصد تعیین شده و این مساله تاثیر منفی زیادی بر واردات رسمی طلا به بازار این کشور داشته است.
طی روزهای آینده آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو منتشر  خواهد شد. آمارهای اشتغال آمریکا در ماه ژانویه می تواند تاثیر زیادی بر سیاست های پولی فدرال رزرو طی ماه های آینده داشته باشد. نشست فدرال رزرو آمریکا قرار است سه شنبه و چهارشنبه برگزار شود و بیانیه این نشست فردا منتشر خواهد شد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *