RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

آینده واقعیت مجازی چه می‌شود؟

۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۴کد خبر: ۱۸۶۸۳۰
ایستانیوز:حدود سه سال قبل زوکربرگ علیه اوکیولوس شهادت داده و قاطعانه پذیرفته بود که واقعیت مجازی به سرعتی که تصور می‌شود، رشد نخواهد کرد. ظاهرا زوکربرگ در این مورد درست فکر کرده بود!
به گزارش پابگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،وقتی فیس بوک شرکت اوکیولوس تولیدکننده هدست‌های واقعیت مجازی با همین نام را با قیمت 2 میلیار‌دلار خرید، مارک زوکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک یک پیش‌بینی کرد. او گفت: «در این زمان احساس می‌کنیم در جایی هستیم که می‌توانیم روی پلت‌فرم‌هایی متمرکز شویم که در آینده می‌آیند تا تجربه‌های مفیدتر، سرگرم‌کننده‌تر و شخصی‌تر‌ را برای ما امکان‌پذیر کنند». او بعدها اضافه کرد: «ما معتقدیم که این شکل همه گیر واقعیت افزوده بخشی از زندگی روزمره میلیاردها نفر خواهد شد.»
 
با این حال حدود سه سال قبل زوکربرگ علیه اوکیولوس شهادت داده و قاطعانه پذیرفته بود که واقعیت مجازی به سرعتی که تصور می‌شود، رشد نخواهد کرد. ظاهرا زوکربرگ در این مورد درست فکر کرده بود! در یک سال گذشته شواهد مختلفی مشاهده شده‌اند که نشان می‌دهند واقعیت مجازی به جذابیت و محبوبیتی که فکر می‌کرده‌ایم نیست و به نظر می‌رسد راهی را برود که ساعت‌های هوشمند رفته اند؛ یک پلت‌فرم کامپیوتری جدید و نوآورانه که در نهایت به محض معرفی شدن به دنیای واقعی، با شکست مواجه می‌شود. این شواهد آنقدر محکم هستند که نمی‌توان به راحتی از آنها چشم پوشید. به دنبال معرفی هدست‌های Oculus Rift و HTC Vive، ما هنوز باید منتظر ورود یک بازی ویدئویی نفسگیر یا یک اپلیکیشن خاص و جالب باشیم.
 
علاوه بر این، قیمت گران این هدست‌ها برای اغلب افراد مانعی بزرگ برای خرید است. هر کدام از این هدست‌ها با قیمت پایه و حداقل 600 دلار در بازار به فروش می‌رسند و در صورتی که دسته‌های کنترل حرکتی و دیگر لوازم جانبی آنها را هم بخواهید باید هزینه بیشتری بپردازید. به گزارش دنیای اقتصاد، همچنین شما به یک کامپیوتر شخصی قدرتمند نیاز دارید تا بتواند از این سخت افزارها پشتیبانی کند؛ کامپیوتری با این مشخصات برای خرید دست‌کم 500 دلار هزینه دارد.
 
تصور می‌شد که شرکت سونی ناجی بازار هدست‌های واقعیت مجازی باشد. هدست جدید PlayStation VR این شرکت برای کار با ده‌ها میلیون کنسول بازی پلی استیشن 4 که در حال حاضر در سراسر دنیا مورد استفاده قرار دارند، طراحی شده است. این می‌تواند برای هدست واقعیت مجازی سونی یک مزیت رقابتی در بازار به حساب آید. با این حال درست مانند Oculus Rift و HTC Vive اشتیاق زیادی برای بازی‌ها و محتوای ویژه هدست PlayStation VR هم وجود ندارد.  به نظر می‌رسد گوگل در این عرصه چندان موفق نبوده است. گوگل به دنبال گزارشی درباره عدم موفقیت هدست واقعیت مجازی جدید DayDream در فروش اولیه، در هفته گذشته قیمت این محصول را به 49 دلار رساند. با این حال اما بررسی‌ها و آمارهای موسسه تحقیقاتی SuperData در این زمینه نشان می‌دهد که به‌صورت کلی فروش جهانی هدست‌های واقعیت مجازی بسیار پایین است و آمار نشان می‌دهند که هدست PlayStation VR شرکت سونی فروشی بسیار بدتر از آنچه انتظار می‌رفته، داشته است.
 
درست یک سال پیش و قبل از معرفی هدست‌های واقعیت مجازی مهمی مانند اوکیولوس، تصور می‌شد همان‌طور که زوکربرگ در سال 2014 توصیف کرده بود در حال ورود به عصر جدیدی از دنیای کامپیوتر هستیم. احتمالات معمولا هیچ وقت پایانی نداشته و همیشه وجود دارند. این روزها ماجرا تغییر کرده است؛ تکنولوژی واقعیت مجازی ممکن است برای بازی‌های ویدئویی خوب باشد، اما واضح است که واقعا این تنها اولین قدم به سمت پلت‌فرم کامپیوتری آینده، واقعیت افزوده یا قرار دادن تصاویر دیجیتالی روی دنیای واقعیت به کمک یک گوشی موبایل یا هدست خواهد بود. شاید هولولنز مایکروسافت بهترین مثال در این زمینه باشد. گوگل و فیس‌بوک هم همین را به کاربرانشان می‌گویند: «ما در روزهای اولیه حضور تکنولوژی واقعیت مجازی در دنیای واقعی هستیم و همه چیزهایی که در حال ساختن آنها هستیم نشانی از پروژه‌های آینده ما در حوزه واقعیت افزوده دارند. در ضمن اما تکنولوژی واقعیت مجازی در آینده هم همچنان یک محصول برجسته باقی خواهد ماند.»
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *