RSS
امروز جمعه ، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

امید ملاکریمی، دبیر کارگروه حقوقی سندیکای بیمه ‎گران؛

به دنبال ایجاد سامانه‌ای برای اشتراک‌گذاری رویه‌های حقوقی در صنعت بیمه هستیم

۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۱/۲۰کد خبر: 361533
ایستانیوز: امید ملاکریمی گفت: در حال حاضر مهم‌ترین موضوع در صنعت بیمه کشور شفافیت و امکان دسترسی به اطلاعات حقوقی است به همین منظور یکی از موضوعاتی که به جد به دنبال آن خواهیم بود سامانه‌ای برای اشتراک‌گذاری رویه‌های حقوقی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، امید ملاکریمی دبیر کارگروه حقوقی سندیکای بیمه‎ گران در گفتگو با روابط عمومی سندیکا با بیان اینکه محور تمامی موضوعات بیمه‌ای، مسائل قانونی است، عنوان کرد: کارگروه حقوقی می‌تواند به عنوان یک بازوی مشورتی و علمی در کنار کارگروه‌های دیگر باشد. از همین نظر ایجاد وحدت رویه در اجرای قوانین و مقررات بیمه‌ای، بنیادی‌ترین کارکرد کارگروه حقوقی است و اقدامات این کارگروه، در انجام این وظیفه، مفید و مؤثر خواهد بود. شرکت‌های بیمه با طرح چالش‌های قانونی به ویژه در امور قضایی و آیین‌نامه‌ای می‌توانند معضلات مؤسسات بیمه را تا حدود زیادی رفع کنند.
 
وی افزود: یکی از موضوعاتی که نیاز است بیشتر مورد توجه قرار گیرد، موضوع آموزش است. اعضای کارگروه حقوقی که غالباً از متخصصین، مدیران و وکلای توانمند و با سابقه هستند می‌توانند نقشی فعالی در توسعه و تدوین محتواهای آموزشی و نیز تدریس در حوزۀ بیمه‌ای ایفاء نمایند.
 
راهکار برخی پیچیدگی‎های مسائل حقوقی بیمه‎ای تعامل بیشتر با حاکمیت است
 
دبیر کارگروه حقوقی سندیکای بیمه‎گران در خصوص پیچیدگی‎های برخی مسائل حقوقی بیمه‎ای گفت: بررسی موضوعات و چالش‌های فی‌مابین مؤسسات بیمه، قوه قضاییه، بیمه مرکزی و سایر نهادهای قانونی از جمله مسائل پیچیده حقوقی مربوط به کارگروه است که راهکار تعامل با آن، هماهنگی با حاکمیت است.
 
ملاکریمی همچنین در خصوص وضعیت فعلی قوانین بیمه در کشور اظهار کرد: گاهی از سندیکای بیمه‌گران در مورد پیش‌نویس‌های قوانین و مقررات، نظر فنی و حقوقی خواسته می‌شود که بعد حقوقی موضوع، در «کارگروه حقوقی» و «کمیسیون حقوقی» مورد بحث قرار می‌گیرد؛ از این رو، اقدامات این دو مجموعه تأثیر بسزایی در اصلاح و ارتقاءِ قوانین و مقررات موجود دارد.
 
وی تصریح کرد: به طور کلی قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری (مصوب 1350 ه‍.ش) و قانون بیمه (مصوب 1316 ه‍.ش) که به عنوان قوانین مادر محسوب می‌شوند، دارای ساختار خوبی هستند اما متناسب با مقتضیات زمانی، تعدیل و اصلاح نشده‌اند؛ به همین سبب ضرورت دارد این قوانین بروزرسانی شوند.
 
ملا کریمی با اشاره به نقش کارگروه حقوقی سندیکای بیمه در توسعه و اصلاح مقررات حقوقی صنعت بیمه افزود: پیشنهاد می‎شود که اعضای منتخب کارگروه حقوقی در قالب تشکیل کمیته‌ای مشورتی در کنار اداره کل حقوقی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به ایفای نقش بپردازند؛ این کار می‌تواند نقش کارگروه در توسعه و اصلاح مقررات صنعت بیمه را ارتقاء دهد. کارگروه حقوقی هنوز به جایگاهی متناسب با اعضای آن نرسیده زیرا مدیران حقوقی شرکت‌های بیمه از نزدیک با مصائب و مشکلات در ارتباط هستند و بهتر از وضعیت کنونی می‌توانند به ایفای نقش بپردازند.
 
باید از شیوه‎های سنتی اشتراک اطلاعات بیمه‌گذاران عبور کنیم
 
ملاکریمی با تقسیم حوزه مقابله با تخلفات به دو بخش سنتی و نوین عنوان کرد: شیوه سنتی مبتنی بر اشتراک اطلاعات بیمه‌گذاران بوده (امری که در حال حاضر به «لیست سیاه» موسوم است)، اما اکنون شیوه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، راهکارهای نوینی را برای بیمه‌گران پیش‌بینی کرده است. برای مثال سامانه‌ای در پنجره خدمات الکترونیک قضائی در دسترس همگان قرار دارد که طرفین معامله می‌توانند با رضایت طرف دیگر، اطلاعات طرف مقابل که سوابق مالی او محسوب می‌شود را ملاحظه کنند یا مثلا امروزه شرکت‌ها در دنیا و حتی در کشورمان اقدام به تعیین رتبۀ اعتباری اشخاص می‌نمایند.
 
اگر سامانه‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی شود که دسترسی به اطلاعات پیشنهاددهندگان صدور بیمه‌نامه به صورت یکپارچه به مسؤولان صدور بیمه‌نامه‌ها ارائه کند، پیشرفت خوبی را در زمینه پیشگیری از تقلبات شاهد خواهیم بود.
 
دبیر کارگروه حقوقی سندیکای بیمه‎گران گفت: در این زمان به جز موارد بازیافت خسارات پرداختی، تعارضی بین شرکت‌های بیمه وجود ندارد؛ ابتکار مرکز داوری سندیکا، نویدبخش همکاری مبتنی بر تعامل شرکت‌های بیمه است که در دوره مدیریت فعلی دبیرکل فعلی در حال پیگیری است.
 
ملاکریمی با بیان اینکه معتقدم آینده صنعت بیمه کاملا حول محور فناوری‌های نوین IT خواهد بود، تصریح کرد: این موضوع، توجه بیش‌ازپیش به تدوین مقررات در این حوزه را طلب می‌کند.
 
دبیر کارگروه حقوقی سندیکای بیمه‎گران عنوان کرد: مهم‌ترین موضوع در صنعت، شفافیت و امکان دسترسی به اطلاعات حقوقی است. اعضای کارگروه حقوقی به طور دائم آراء و دادخواست‌ها و مسائل مهم را به طور جمعی به اشتراک می‌گذارند و یکی از موضوعاتی که به جد به دنبال آن خواهیم بود سامانه‌ای برای اشتراک‌گذاری رویه‌های حقوقی است.
 
وی در خصوص اقداماتی لازم در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در صنعت بیمه گفت: کارگروه حقوقی در جلسات خود، بر این موضوع اهتمام دارد و همواره در جلسات، حمایت از حقوق بیمه‌شدگان، مورد توجه اعضای محترم بوده و ان‌شاء‌الله در برنامه‌های آتی به دنبال این موضوع خواهد بود.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *