RSS
امروز شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

فروش آذرماه ۷۷ درصد رشد کرد

ثبت تراز ۱۰۰ درصدی بیمه تعاون

۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳کد خبر: 358135
تومان نیوز: شرکت بیمه تعاون با مدیرعاملی یونس مظلومی موفق شد تا در ۹ ماه نخست امسال فروش خود را ۷۷ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دهد و با ثبت فروش ۱۸.۶ هزار میلیارد ریالی تراز مثبت ۱۰۰ درصدی را به جای بگذارد. پیش‌بینی می‌شود تنها بیمه‌گر تعاونی کشور تا پایان امسال رکورد جدید از درآمد از محل فروش حق بیمه را ثبت کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ،شرکت بیمه تعاون با مدیرعاملی یونس مظلومی موفق شد تا در ۹ ماه نخست امسال فروش خود را ۷۷ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دهد و با ثبت فروش ۱۸.۶ هزار میلیارد ریالی تراز مثبت ۱۰۰ درصدی را به جای بگذارد. پیش‌بینی می‌شود تنها بیمه‌گر تعاونی کشور تا پایان امسال رکورد جدید از درآمد از محل فروش حق بیمه را ثبت کند.
شرکت بیمه تعاون با سرمایه ثبت شده ۵ هزار میلیارد ریالی در آذرماه سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲ هزار و ۱۶۸ میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال درآمد داشته و در مقابل خسارتی بالغ بر یک هزار و ۳۲۴ میلیارد و ۹۵۱ میلیون ریال پرداخت کرده که تراز مثبت ۶۴ درصدی را ثبت کرده است.
درآمد بیمه تعاون از محل صدور بیمه‌نامه‌ها در ۹ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۷۷ درصد رشد به رقم ۱۸ هزار و ۶۳۳ میلیارد و ۶۰۸ میلیون ریال رسیده و در مقابل بالغ بر ۹ هزار و ۳۳۰ میلیارد و ۹۷۲ میلیون ریال پرداخت خسارت و ایفای تعهدات در برابر بیمه‌گذاران داشته است. به این ترتیب تراز شرکت یادشده در ۹ ماه نخست سال جاری ۱۰۰ درصد برآورد می‌شود.
از کل فروش و صدور بیمه‌ توسط شرکت بیمه تعاون در ۹ ماه نخست امسال ۴۵ درصد سهم رشته ثالث و حوادث سرنشین، ۵ درصد سهم بیمه بدنه خودرو، ۱۲ درصد بیمه درمان، ۲۱ درصد بیمه زندگی و ۱۷ درصد هم سایر رشته‌ها بوده است. سهم بیمه درمان با توجه به نسبت خسارت بالای این رشته در سبد پرتفوی بیمه تعاون، خطر ریسک را از سودآوری شرکت دور می‌سازد.
این بیمه‌گر در ۹ ماه اخیر در حالی پرداخت خسارت‌ها را با دقت و سرعت انجام می‌دهد که از مجموع خسارت‌های پرداخت شده، ۳۶ درصد سهم درمان، ۲۴ درصد سهم بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین، ۸ درصد سهم بیمه بدنه خودرو، ۲۱ درصد سهم بیمه زندگی و ۱۱ درصد سهم سایر رشته‌ها بوده است.
هیات مدیره بیمه تعاون پیشنهاد افزایش سرمایه این شرکت از ۵ هزار میلیارد ریال به ۱۲ هزار میلیارد ریال را تصویب کرده که به تایید حسابرس و بازرس قانونی رسیده که پس از صدور مجوزهای لازم از سازمان بورس و بیمه مرکزی برای تصمیم‌گیری نهایی از سوی سهامداران تعیین تکلیف خواهد شد.
 
این افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و اندوخته سرمایه‌ای بیمه تعاون با هدف اصلاح ساختار مالی جهت گرفتن مجوز اتکایی قبولی صورت می‌گیرد. چرا که بر اساس شرایط حاکم بر صنعت بیمه، شرط اخذ مجوز قبولی اتکایی، حداقل سرمایه باید ۸ هزار میلیارد ریال باشد که با رای سهامداران بیمه تعاون، انتظار می‌رود که سهم این شرکت از بازار افزایش و درآمد شرکت هم افزایش یابد.
 
بیمه تعاون در سال گذشته به ازای هر سهم ۹۳ ریال سود شناسایی کرده بود که ۷۰ ریال آن بین سهامداران به صورت نقدی تقسیم شد و انتظار می‌رود با افزایش سرمایه، کیفیت و استحکام سودسازی شرکت نسبت به سال‌های قبل بهبود یابد.
 
تنها شرکت بیمه‌ای به صورت تعاونی کشور فعالیت خود را از ۲۰ تیر سال ۱۳۹۲ در تمامی رشته‌های بیمه‌ای استارت زده و هم اکنون دارای ۲۲ شعبه، ۸ باجه، ۸۸۲ نماینده جنرال و ۱۳۶ نماینده بیمه عمرو زندگی در سراسر ایران است.
 
بیمه تعاون در سالی که گذشت بالغ بر ۱۸ هزار و ۳۱۷ میلیارد و ۱۸۳ میلیون ریال درآمد داشته و در ۹ ماهه نخست امسال فروش شرکت از این رقم عبور کرده و گام بعدی و در فصل زمستان باید تلاش کند تا به رقم ۳۰ هزار میلیارد ریال برساند. رسیدن به این هدف به معنای رشد ۳ برابری درآمد ۱۸۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ است.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بیمه تعاون
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *