RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

3 پیش بینی از اوضاع بازار طلا و سکه در زمستان

۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱کد خبر: 357902
ایستانیوز: با توجه به کاهش قدرت اقتصادی اقشار مختلف جامعه، کارشناسان تداوم رکود در بازار را پیش‌بینی می‌کنند. نظرات ۳ تن از فعالان این حوزه را می‌خوانید.
به گزارش پابگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، روز گذشته قیمت طلا نوساناتی را پشت سر گذاشت اما در مجموع نسبت به روز سه‌شنبه روند افزایشی داشت.
 
در مقابل، سکه با افت قیمت مواجه شده به گونه‌ای که قیمت سکه امامی به کانال ۲۸ میلیون تومانی رفت و نرخ سکه بهار آزادی نیز به نیمه کانال ۲۵ میلیون تومان بازگشت.
 
دیگر قطعات سکه نیز همین روند نزولی را تجربه کردند. این در حالی است که انس هر چند از تب و تاب هفته‌های پیشین دور شده است، اما روز در ساعاتی روند افزایشی داشت.
 
اما ادامه رکود در بازار طلا و البته ورود قیمت دلار به کانال ۴۹ هزار تومانی، سکه را کاهشی کرد. این در حالی است که طلا در مقاطعی دیرتر از سکه از نوسانات نرخ ارز اثر می‌گیرد.
کشتی‌آرا: قیمت‌ها تغییر خاصی نمی‌کند
 
محمد کشتی‌آرا کارشناس بازار طلا و جواهر با اشاره به افزایش قیمت انس جهانی طلا در روزهای گذشته به تجارت‌نیوز گفت: «با وجود اینکه قیمت انس جهانی طلا تحت تاثیر اخبار اقتصادی بین‌المللی افزایشی است اما کاهش قیمت ارز مانع افزایش قیمت طلا و سکه شده است.»
 
وی با اشاره به شرایط رکودی بازارهای داخلی افزود: «با توجه به شرایط رکودی بازارها و وضعیت اقتصادی مردم سرمایه‌گذاری در بازار طلا به حداقل رسیده است.»
 
این کارشناس بازار طلا را آرام با نوسانات محدود توصیف کرد و گفت: «بازار طلا و سکه از هیجانات کاذب تخلیه شده است. طبیعتا با افزایش قیمت انس جهانی طلا، باید قیمت سکه و طلا در بازار داخلی نیز افزایشی می‌شد اما به دلیل کاهش نرخ ارز چنین اتفاقی رخ نداد.»
 
وی بازار طلا را غیرقابل پیش‌بینی دانست و بیان کرد: « به نظر می‌رسد فعلا قیمت‌ها تغییر خاصی نداشته باشد؛ مگر آنکه اتفاق مهمی در حوزه بین المللی در بخش‌های سیاسی یا اقتصادی رخ دهد.»
فلاحیان: سد سیاستگذار مانع افزایش قیمت‌ها شده است
 
جواد فلاحیان کارشناس اقتصادی نیز با اشاره به نوسانات قیمت انس جهانی طلا در هفته‌های اخیر به تجارت‌نیوز گفت: «طلای جهانی اکنون در منطقه تعادلی قرار دارد. به نظر می‌رسد حرکت دلار و نوسانات انس جهانی به نحوی قیمت طلا را در بازار داخلی پوشش می‌دهد.»
 
وی به همبستگی قیمت دلار با بازار طلا اشاره کرد و افزود: «وقتی قیمت دلار پایین می‌آید شدت کاهش قیمت سکه بیشتر می‌شود. در ریزش‌های دلار ریزش شدیدتری در طلا می‌بینیم و آن هم به خاطر حباب در بازار فلز زرد است.»
 
این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه اگر سد سیاستگذار نباشد دلارو متعاقب آن طلا و سکه به راحتی می‌تواند در کانال‌های بالاترِ قیمتی قرار بگیرد، افزود: « مردم به طور طبیعی در برابر کاهش ارزش پول ملی از افت ارزش دارایی‌هایشان محافظت می‌کنند.
 
در شرایط رکود بازارها نیز موضوع تخریب یک بازار و جهش بازار دیگر نوسانات قیمتی را به همراه دارد.»
 
وی با تاکید بر اقدامات سیاست‌گذار برای مهار قیمت‌ها در بازارهای مالی به ویژه دلار، گفت: «قیمت‌ها مسیر حرکتی خود را می‌روند. با این وجود نمی‌توانیم شاهد رشد عجیب و غریبی در قیمت طلای داخلی طی ماه‌های آینده باشیم.»
محمدولی: تقاضا در بازار تشدید می‌شود
 
همچنین ابراهیم محمدولی فعال بازار طلا با تاکید بر روند نسبتا باثبات قیمت طلا و سکه از ابتدای سال‌جاری تا کنون به تجارت‌نیوز گفت: «با وجود رکود تقاضا در بازار طلا، سایه روند کاهشی بر این بازار سنگین‌تر است.
 
اثر اخبار مربوط به جنگ منطقه خنثی شده و سیگنال‌های مساعد سیاسی نیز مانع رشد قیمت در بازار فلز زرد شده است.»
 
وی با اشاره به حرکت‌های افزایشی و کاهشی انس جهانی در هفته‌های گذشته و اثر آن بر روند بازار داخلی طلا گفت: «مسائل خاورمیانه عامل اصلی نوسان انس جهانی است.
 
اخبار سیاسی بلافاصله روی قیمت‌های جهانی اثرگذار است؛ هر چند تقاضا نیز در رابطه با قیمت تاثیر دارد اما در زمان‌هایی مانند پایان سال میلادی نمی‌توان انتظار تحرکات قیمتی قابل توجهی داشت.»
 
این مقام صنفی سابق با تاکید بر ثبات فعلی در بازار طلای داخلی افزود: «انتظار می‌رود با نزدیک شدن به پایان سال، تقاضا در بازار طلا کمی تشدید شود. البته باید توجه داشت که نباید انتظار نوسان شدید در قیمت‌ها را داشته باشیم.»
 
محمد‌ولی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در بازار طلا نباید کوتاه‌مدت باشد گفت: «برای سرمایه‌گذاری در این حوزه نباید به فکر سوددهی کوتاه‌مدت باشید.
 
باید توجه داشت خرید و فروش زیر ۶ ماه برای طلا سودی ندارد. بنابراین سرمایه‌گذاری در این بازار باید بلندمدت و چندساله باشد.»
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *