RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

بهترین و بدترین سرمایه‌گذاری‌های بازار

۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۷/۲۹کد خبر: 355917
ایستانیوز: قیمت هر گرم طلا هفته گذشته با ۴۴ هزار و ۴۰۰ تومانی رشد در هر گرم روبرو شد و از دو میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۰۰ تومان تا دو میلیون و ۴۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان پیش‌روی کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، سکه امامی با ثبت بازدهی مثبت نیم‌درصد و بورس با رشد ۱۸‌صدم درصدی دیگر بازار‌های سبز هفته گذشته بودند، اما حضور در بازار دلار، سکه تمام طرح قدیم، نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی چیزی جز ضرر و زیان نداشت.
 
به‌خصوص این دوتای آخر یعنی ربع سکه و سکه گرمی که اگر در سبد سرمایه‌گذاری‌تان حضور داشته‌اند به ترتیب ۱.۸ درصد و ۱.۶ درصد از ارزششان آب رفته است.
بورس؛ مثبت ۱۸ صدم درصد
 
شاخص بورس شنبه اگرچه هفته قبل کار خود را از ارتفاع دو میلیون و ۱۹ هزار و ۷۱۲ واحد شروع کرد و در همان روز اول عقب‌ نشست اما یک روز بعد به ارتفاع دو میلیون و یک هزار و ۹۴۲ واحد رسید. امیدواری وقتی بیشتر شد که روند صعودی و مثبت بورس طی سه روز بعدی ادامه پیدا کرد.
 
بورس روز دوشنبه در ارتفاع دو میلیون و ۱۸ هزار و ۱۵۰ واحد ایستاد و همزنان با پایان معاملات سه‌شنبه، شاخص روی ارتفاع دو میلیون و ۳۱ هزار و ۲۴۵ واحد ایستاد. چهارشنبه دوباره روند بازار معکوس شد، اما شاخص توانست خود را در ارتفاع دو میلیون و ۲۳ هزار و ۵۴۳ واحد نگه دارد.
 
شاخص بورس به این ترتیب ظرف پنج روز معاملاتی هفته قبل سه هزار و ۸۳۱ واحد رشد کرد و بازدهی مثبت ۱۸صدم درصد را شاهد بود. اتفاق مهم بورس در هفته گذشته ادامه روند خروج نقدینگی به‌خصوص از سمت سرمایه‌گذاران حقیقی است.
 
با ادامه روند فعلی حقوقی‌ها می‌توانند مثل آب خوردن، سهم‌های ارزنده را از چنگ سرمایه‌گذاران حقیقی و به‌طور خاص آماتور‌های احساسی بیرون بکشند.
قیمت دلار؛ منفی ۱۶ صدم درصد
 
قیمت دلار هفته گذشته با ایستادن روی سکوی ۵۱ هزار و ۸۸ واحد به کار خود پایان داد. این عدد نسبت به معاملات ابتدای روز شنبه ۸۲ تومان کاهش پیدا کرده و باعث شده بازدهی دلار ظرف هفت روز، منفی ۱۶‌صدم درصد ارزیابی شود.
 
دلار در معاملات اولین روز هفته قبل به ترتیب معادل ۵۰ هزار و ۶۲۰ تومان و ۵۱ هزار و ۲۴۴ تومان بود، اما آن‌هایی که روز شنبه دلار را ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری کرده‌اند خوش‌شانس بوده‌اند.
 
قیمت دلار یک روز بعد ۵۰ تومان کاهش پیدا کرد. روز بعد ۲۰ تومان ارزان شد، ولی از وسط هفته دوباره به مدار صعودی برگشت.
 
نرخ دلار در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۲۶ و ۲۷ مهرماه را به ترتیب ۵۰ هزار و ۹۶۰ تومان و ۵۱ هزار و ۸۸ تومان ثبت کرده‌اند.
 
قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی روز جمعه بیشتر زیر ۵۱ هزار تومان بود این نشان می‌دهد معامله‌گران بزرگ نیز چندان به ماندگاری دلار در مرز و محدوده فعلی امیدوار نیستند.
 
بهای دلار در صورت تحقق سناریو‌های کاهشی، ممکن است به پله‌های ۵۰ هزار و ۹۷۳ تومان، ۵۰ هزار و ۸۶۰ تومان و نهایتا ۵۰ هزار و ۷۲۵ تومان عقب‌نشینی کند هرچند دلار در عین حال مستعد است با در پیش گرفتن روند صعودی تا ۵۱ هزار و ۴۷۵ تومان جلو برود.
 
پیش‌بینی قیمت دلار در کوتاه‌مدت بر چنین اصل و اصولی استوار خواهد ماند، اما در بلندمدت فعلا دلار خارج از چارچوب‌ها به کار خود ادامه خواهد داد.
قیمت طلا؛ مثبت ۱.۸ درصد
 
قیمت طلا با وجود عقب‌نشینی دلار، ترجیح داد دنباله‌رو بازار جهانی باشد و به بهانه رشد انس، در هفته گذشته ۴۴ هزار و ۴۰۰ تومان گران شد. معاملات هفته قبل در حالی استارت خورد که قیمت طلا ۱۸ عیار، دو میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۰۰ تومان در هر گرم بود.
 
بهای طلا روز پنجشنبه ۲۷ مهرماه در کمترین حالت به دو میلیون و ۴۰۱ هزار و ۵۰۰ تومان و در بیشترین حالت به دو میلیون و ۴۴۵ هزار و ۸۰۰ تومان می‌رسید، اما آن‌هایی که موفق شدند هر گرم طلا ۱۸ عیار را روز پنجشنبه دو میلیون و ۴۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان بخرند، نسبت به سایر خریداران بخت و اقبال بلندتری داشته‌اند.
 
قیمت طلا ۱۸ عیار با رشد ۴۴ هزار و ۴۰۰ تومانی هفته قبل، موفق شد بازهی مثبت ۱.۸ درصدی را از خود به‌جا بگذارد. قیمت طلا امسال دو میلیون و ۷۴۸ هزار تومان را هم به‌چشم دیده که حداقل تا الان رکورد تاریخی قیمت طلا محسوب می‌شود.
 
حداقل قیمت طلا در معاملات امسال دو میلیون و ۲۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان بوده که در معاملات روز ۱۴ مهرماه به ثبت رسیده است. اگر یک سال پیش برای خرید طلا اقدام کرده‌اید، قبل شروع معاملات هفته جدید، دست‌کم با ۸۲ درصد سود روبرو هستید.
سکه؛ از منفی ۱.۶ درصد تا مثبت نیم‌درصد درصد
 
سکه امامی تنها سکه‌ای بود که بابت عملکرد هفته آخر مهرماه حداقل می‌تواند سرش را بالا بگیرد. قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در طول معاملات هفته قبل از ۲۸ میلیون و ۹۳۹ هزار تومان تا ۲۹ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان پیش‌روی کرد و با ۱۵۰ هزار تومان افزایش، بازدهی نیم‌درصدی را از خود به جا بگذارد.
 
قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در طول همین مدت ۱۲۰ تومان افت کرد و چهاردهم درصد ارزان شد. جایگاه نیم سکه هم با کاهش ۱۴۰ تومانی از ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به ۱۵ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان تنزل پیدا کرد که به معنای افت ۹‌دهم درصدی قیمت سکه نیم‌بهار آزادی است.
 
ربع سکه و سکه گرمی بیشترین ضربه را به سرمایه‌گذاران وارد کرده‌اند. ربع سکه ناچار شد از ۱۰ میلیون و ۷۳۳ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان عقب‌نشینی کند و با ۱۹۳ هزار تومان کاهش قیمت، تقریبا ۱.۸ درصد به سرمایه‌گذاران زیان وارد کند.
 
قیمت سکه گرمی روندی مشابه را پشت‌سر گذاشت. معاملات هفته قبل در حالی به پایان که سکه گرمی روی پله شش میلیون و ۲۰ هزار تومان ایستاده بود.
 
همین سکه را در معاملات روز اول هفته زیر شش میلیون و ۱۲۰ هزار تومان نمی‌فروختند. افت ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه گرمی از بازدهی منفی ۱.۶ درصدی خبر می‌دهد.
منبع: fararu
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *