RSS
امروز جمعه ، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

پیش بینی بازار سهام امروز ۲۹ مهر

رشد سمت عرضه

سیدعلی رضوی
۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۷/۲۹کد خبر: 355902
ایستانیوز: بورس تهران در روز انتهایی معاملات هفته چهارم مهر ماه با رشد تراز شاخص کل و ریزش شاخص هم‌وزن بورس تهران مواجه بود. افزایش تراز شاخص کل بورس تهران در حالی به ثبت رسید که در شش روز معاملاتی قبل از چهارشنبه، ارزش معاملات خرد کمتر از ۴ همت بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، بازار سهام در روند روز معاملاتی گذشته شاهد ریزش تراز بیشتر شاخص کل هم‌وزن به نسبت کاهش تراز شاخص کل بود. ریزش تراز شاخص‌های اصلی بازار سهام در معاملات روز چهار‌شنبه ضعیف بود و تغییرات شاخص کل از مابقی شاخص‌ها ضعیف‌تر بود. تغییرات اندک شاخص‌های سهامی در معاملات هفته گذشته که به برخورد و واکنش شاخص کل با سطح حمایتی 2 میلیون واحدی منتهی شد؛ روند رشدی شاخص کل را بیش از پیش درگیر مقاومت کرد. با کاهش شدت خروج جریان پول حقیقی در هفته چهارم مهر؛ به نظر می‌رسد تنها عامل اصلی توقف شاخص‌های سهامی ضعف چشم‌انداز‌های اقتصادی صنایع و بازار‌های موازی است.
 
روز چهارشنبه، دو شاخص اصلی از بازار بورس تهران ریزش تراز داشتند و شکاف بازدهی این شاخص‌ها حکایت از ریزش بیشتر شاخص کل هم‌وزن داشت؛ شاخص‌ کل و هم‌وزن فرابورس ایران عملکرد مشابه داشتند و ریزش شاخص هم‌وزن در این بازار نیز بیشتر از شاخص کل بود اما شدت ریزش در بازار فرابورس بیشتر از بورس تهران بود. روز معاملاتی اخیر شاخص‌های اصلی فرابورس ایران تماماً قرمز پوش بودند. کمترین بازدهی را در میان شاخص‌های اصلی فرابورس، شاخص هم وزن با 1.65 درصد ریزش به ثبت رساند و بیشترین بازدهی نیز به شاخص بازار دوم فرابورس با 91صدم درصد افت تراز تعلق گرفت.
 
در بین شاخص صنایع نیز صنعت ساخت محصولات فلزی با 8.1میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت محصولات کاغذی با 5.8میلیارد تومان و صنعت پیمانکاری با 1میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت فلزات اساسی با 90.4 میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت فرآورده‌های نفتی با 89.4 میلیارد تومان و صنعت محصولات شیمیایی با 78.3 میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.
 
رکود معاملاتی، چند وقتی است که؛ معاملات بازار سهام را در بر گرفته است. شدت رکود معاملات تا حدی رشد کرده است که حتی سیگنال‌های مثبت خبری و تغییرات ارزش آتی سهام‌ها نیز تأثیر بسزایی بر رشد ارزش معاملات خرد روزانه نداشته است. در هفته گذشته متوسط ارزش معاملات خرد روزانه با 12.66 درصد افت به نسبت متوسط هفته سوم مهر ماه تا سطح 3 هزار و 655 میلیارد تومانی پایین آمد. برآیند جریان پول حقیقی در هفته اول مهر ماه منفی 911 میلیارد تومان بود و در هفته دوم تا منفی 768 میلیارد تومان پیش‌روی داشت. در هفته سوم مهر برایند جریان پول حقیقی منفی 2 هزار 292 میلیارد تومان بود و در چهارمین هفته مهرماه بار دیگر افت کرد و به هزار و 900 میلیارد تومان خروج پول حقیقی رسید.
 
روز چهارشنبه ارزش صفوف خرید 68 درصد ریزش کرد و از 236 میلیارد تومان به 75 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز با رشد 26 درصدی به 292 میلیارد تومان رسید.
 
روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی از 22.4 میلیون تومان روز سه‌‌شنبه تا 20.6 میلیون تومان کاهش داشت. سرانه فروش هر کد حقیقی افزایش یافت و از 23.9میلیون تومان روز سه‌شنبه به 27.4 میلیون تومان رسید. با این اوصاف همچنان شکاف سرانه خرید و فروش به سمت فروشندگان حقیقی سنگینی می‌کند و به شدت این شکاف در اواسط هفته قبل افزوده شده است.
 
با توجه به روند معاملات روز‌های اخیر ، قیمت‌های جهانی و خبر‌های اثرگذار بر روند معاملات؛ معاملات روز شنبه همچنان در تداوم رکود معاملاتی روزهای گذشته خواهد بود. بورس تهران هفته اول آبان ماه را با سطح مقاومتی 2 میلیون و 100 هزار واحدی شاخص کل و سطح حمایتی 680 هزار واحدی شاخص هم‌وزن آغاز خواهد کرد. انتشار صورت‌های مالی شش ماهه و گزارش های عملکرد شهریورماه شرکت ها، رشد احتمالی قیمت نفت، رشد قیمت طلا و ارز در بازار آزاد، کمک 1000 میلیارد تومانی صندوق توسعه به بورس تهران و تحرکات جریان پول حقیقی در میان صنایع از سیگنال‌های ترند این روز‌های بازار سهام به شمار می‌روند. با این تفاسیر، همچنان اصلی‌ترین سیگنال برای تشخیص آغاز روند صعودی قدرتمند شاخص‌های سهامی جهش ارزش معاملات خرد است.
 
با این منوال پیش بینی می‌شود که بازار سهام امروز ارزش معاملات خردی در سطح 3 تا 5 همتی داشته باشد. بورس تهران احتمالا معاملات امروز را با افت تراز ضعیف شاخص‌های اصلی آغاز کند. احتمال بازدهی منفی شاخص‌های اصلی بازار سهام و عملکرد ضعیف تر شاخص کل هم‌وزن به نسبت شاخص کل در انتهای معاملات امروز بالا است. جریان پول حقیقی در سهام برای معاملات امروز منفی ولی اندک پیش بینی می‌شود و ورود پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت تداوم خواهد داشت. صفوف خرید سهام افزایش می‌یابد و در سمت صفوف فروش سهام نیز احتمال رشد اندکی وجود دارد. احتمالا در انتهای معاملات امروز سرانه خرید هر کد حقیقی در سطح 23 میلیون تومانی قرار گیرد و سرانه فروش نیز در بالای 24 میلیون تومان قرار گیرد. فرابورس تهران احتمالا ریزش تراز بیشتری در شاخص‌های اصلی خود به نسبت بورس داشته باشد؛ اما احتمال شکاف بازدهی در بین شاخص کل و هم‌وزن فرابورس افزایش یابد.
 
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *