RSS
امروز شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی

پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان

توصیه بلومبرگ به سرمایه گذاری در بورس ایران

معمای بنزین در ایران

طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟

دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است

ارزش آفرینی برای مشتریان، جریان پایدار رشد صنعت بیمه است

شروع پرقدرت بیمه پارسیان در سال ۱۴۰۳

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

واکنش طلافروشان به مالیات برعایدی سرمایه

خریدهایی که از بی ارزش شدن پول می کاهد

خبر مهم برای طلافروشان

منتظر صلح دلار کاغذی و دیجیتال باشید

چک دیجیتال ۱۲ بانک نقدپذیر شد

تقویت بورس، زمینه‌ساز ورود سرمایه‌های خرد مردم به سمت تولید

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

شبکه گسترده بانک صادرات در نقل و انتقال ارزی

آمادگی بانک صادرات برای ارایه خدمات به تجار

۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۳/۲۲کد خبر: 351694
ایستانیوز: داود مهدیان معاون بین الملل بانک صادرات با بیان اینکه تحریم های ظالمانه طی سال های اخیر محدودیت هایی برای شبکه بانکی ایجاد کرده گفت: تحریم های شبکه بانکی به بحث نقل و انتقالات پولی باز می گردد. برای مثال زمانی که صادرات اتفاق می افتد صادرکننده نگرانی هایی به جهت دریافت وجه حاصل از صادرات و بازگشت آن به چرخه اقتصادی کشور و رفع تعهد ارزی را دارد. از سوی دیگر واردکننده دغدغه تامین ارز و پرداخت وجه کالای وارداتی را دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز) ، داود مهدیان در گفتگو با خبرنگار ایستانیوز گفت: بانک صادرات به واسطه شبکه گسترده ای که در خارج از کشور یعنی در اروپا، خلیج فارس و آسیای میانه دارد باعث تسهیل نقل و انتقالات پولی شده است. لذا آمادگی این را دارد که با تمامی صادرکنندگان در همه بخش های مختلف اقتصادی و در سطح خرد و کلان قرارداد بسته و مدیریت وجوه ارزی آنها را در اختیار داشته و پول حاصل از صادراتشان را به چرخه اقتصادی بازگردانده و رفع تعهد ارزی نماید. همچنین این بانک به دلیل شبکه گسترده در داخل کشور و دارا بودن بالغ بر 127 شعبه ارزی قادر است به واردکنندگان خدمات ارائه نماید و ثبت سفارش آنها را بر عهده گرفته و تخصیص ارز را از طریق بانک مرکزی انجام داده و نقل و انتقال و تحویل وجه کالا به فروشنده را داشته باشد.
مهدیان ادامه داد: البته در حوزه دوم با توجه به اینکه بحث تامین ارز به میزان منابع ارزی در اختیار بانک مرکزی باز می گردد لذا بعضی مواقع به جهت برخی اتفاقات، تاخیرهایی در تامین ارز ممکن است رخ دهد که واردکنندگان عزیز بایستی در این خصوص صبور باشند.
وی درخصوص پیمانهای پولی نیز اظهار کرد: پیمان های پولی دو جانبه و سه جانبه در حیطه وظایف بانک مرکزی است و بانک های مرکزی کشورها براساس بالانس تجاری دو یا سه کشور وارد پیمان های پولی دو یا سه جانبه می شوند تا بتوانند از پول ملی خود برای تسویه واردات استفاده کنند. بانک های تجاری براساس موافقت نامه هایی که بانک های مرکزی منعقد می کنند وارد این حوزه ها می شوند و خودشان مستقلا در این حوزه کاری انجام نمی دهند.
مهدیان در این باره ادامه داد: با این حال بانک های تجاری شبکه خودشان را برای نقل و انتقالات پولی در سطح منطقه ای و بین المللی ایجاد می کنند که بانک صادرات این شبکه را در اختیار دارد و این سرویس را به فعالان اقتصادی فعال در کشورهای طرف معامله با ایران ارائه می دهد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به این سوال که چشم انداز بانک ها در حوزه بین الملل را چطور ارزیابی می کنید؟ گفت: امیدوارم وضعیت سیاسی کشور در عرصه بین المللی به گونه ای باشد که روز به روز شاهد کاهش تحریم ها باشیم. ادامه تحریم ها بدون تردید شرایط را پیچیده و دشوار می کند و بار مالی مضاعفی را به واسطه پیچیدگی به شبکه تحمیل کرده و هزینه نقل و انتقالات را بالا می برد.
معاون بین الملل بانک صادرات تصریح کرد: بانک مرکزی، بانک های تجاری و نهادهای ذیربط در تلاشند که با تمهیدات لازم هزینه نقل و انتقالات پولی را به حداقل برسانند. البته بهبود وضعیت سیاسی در عرصه بین المللی و توقف تحریم ها در این مسیر می تواند راهگشا باشد و امیدواریم که شرایط در عرصه بین المللی به این سمت و سو حرکت کند.
وی در بخش پایانی صحبت های خود به موضوع قابلیت برداشتی که بانک مرکزی در واشنگتن دنبال آن است پرداخت و گفت: اخباری از سوی بانک مرکزی اعلام شده مبنی بر آزادسازی ۲۴ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده کشور که بخشی از آن از طریق استفاده از حق برداشت مخصوص یا SDR است. مذاکرات مربوط به این بخش از سوی بانک مرکزی انجام شده و باید دید طی روزهای آتی با توجه به توافقاتی که صورت گرفته این مسأله به چه شکلی جاری خواهد شد با این حال چون جزییات این موضوع و توافقات صورت گرفته تاکنون منتشر نشده, اظهار نظری در این باره نمی توان داشت.


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *