RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

اتفاق عجیب در بازار اجاره خانه؛ شهرهای اطراف از تهران پیشی گرفتند

تابستان تلخ در انتظار اجاره‌نشین‌ها

۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۲/۴کد خبر: 350791
ایستانیوز:در آستانه فصل جابجایی مستاجران، بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که هزینه اجاره خانه در برخی از شهرهای اطراف از تهران پیشی گرفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، حدود یک ماه از آغاز سال می‌گذرد. بررسی‌های میدانی از مشاورین املاک شهر تهران نشان از افزایش شدید هزینه اجاره خانه دارد. شرایطی که با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار بازار اجاره را کساد کرده است.
 
آنگونه که مشاورین املاک می‌گویند، افزایش اجاره بها در سال جدید نسبت به سال گذشته شدیدتر بوده است. این در حالی است که با نزدیک شدن به فصل اجاره خانه احتمالا باید منتظر افزایش قیمت بیش‌تری نیز باشیم.
 
افزایش اجاره خانه و کوچ اجباری به شهرهای اطراف تهران باعث شده شاهد اتفاق عجیبی در بازار اجاره باشیم.
 
نگاهی به آگهی‌های اجاره خانه نشان می‌دهد بعضا هزینه اجاره در برخی از شهرهای تهران برابر با مناطق جنوبی تهران شده است. حتی می‌توان گفت که اجاره خانه در برخی از شهرهای اطراف تهران از برخی مناطق تهران هم پیشی گرفته است.
رشد عجیب اجاره خانه در شهرهای اطراف تهران
 
افزایش اجاره بها طی یک سال گذشته هیچگاه فروکش نکرد و همواره سیر صعودی داشت، حال آنکه در سال‌های گذشته نیمه دوم سال شاهد فروکش کردن افزایش اجاره بها بودیم، اما حتی نیمه دوم سال ۱۴۰۱ نیز افزایشی سپری شد، تا وحشت مستأجران در خصوص آینده اجاره بها در استان تهران طی شش ماه اول سال جاری بیشتر شود.
 
به عنوان مثال رهن کامل یک آپارتمان ۷۰ متری در خیابان استخر ری ۴۵۰ میلیون تومان اعلام می‌شود. این درحالی است که رهن آپارتمانی با مشخصات مشابه خرداد ماه سال گذشته برابر ۲۶۵ میلیون تومان بود. به بیان دیگر، طی یک سال گذشته اجاره خانه در این منطقه افزایش حدود ۷۰ درصدی را تجربه کرده است.
 
در پاکدشت برای واحد ۹۰ متری در طبقه چهارم ساختمانی بدون آسانسور و پارکینگ، با ۱۱۵ میلیون تومان ودیعه و ماهانه چهار میلیون تومان اجاره درخواست می‌شود. در حالی که چنین آپارتمانی را در مناطق جنوبی شهر تهران با ماهی دو الی سه میلیون تومان نیز می‌توان اجاره کرد.
 
در شهر قدس در غرب تهران نیز یک آپارتمان ۱۳۵ متری در محله «سرقنات» در طبقه پنجم با ۱۵۰ میلیون تومان ودیعه و ۱۶ میلیون تومان کرایه، اجاره داده می‌شود. اما همین حوالی در اوج فصل نقل و انتقالات ۱۴۰۱ می‌شد، آپارتمانی با این مشخصات را با ۱۵۰ میلیون تومان پیش و ماهیانه پنج میلیون تومان اجاره کرد کرد.
سیگنال اجاره‌خانه از تهران به شهرهای اطراف
 
یک فعال بازار مسکن در گفتگو با مهر معتقد است که در حال حاضر شهرری، اسلامشهر، پردیس، شمیرانات و بسیاری دیگر از شهرستان‌های دیگر چسبیده به تهران هستند. در واقع سرریز جمعیت تهران به شهرستان‌های اطراف می‌آید و همین امر سبب افزایش قیمت اجاره در این مناطق شده است.
 
در واقع تقاضا برای اجاره خانه در تهران باعث سرایت افزایش شدید قیمت‌ها به سایر مناطق شده است. البته هنوز از نظر قیمتی شهرستان‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزان‌تر از مناطق مرکزی شهر تهران است. ولی به دلیل شلوغی‌ها و برخی موارد دیگر اجاره خانه در شهرستان‌ها با جنوب شهر و مناطق حاشیه‌ای تهران برابری می‌کند.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *