RSS
امروز شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

تسهیل قوانین بیمه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق

۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۶/۲۲کد خبر: 340370
ایستانیوز:در آیین‌نامه قانون جهش تولید دانش‌بنیان به ایجاد ظرفیت محاسبه ریسک و صدور بیمه‌نامه‌های نوین به‌ویژه برای شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره شده است.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به گفته سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، قانون جهش تولید دانش‌بنیان یک قانون جدید است که آیین‌نامه‌های آن بحث‌های حقوقی جدی دارد، ازاین‌رو باید تمام دستگاه‌ها در آن مشارکت داشته باشند.
 
از اهداف قانون جهش تولید دانش‌بنیان می‌توان به رفع موانع توسعه کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان و خلاق و تزریق توانمندی دانشی و تخصصی نخبگان، سرآمدان علمی، فناوران و کارآفرینان به صنایع مختلف و شتاب دادن به روند توسعه علمی و اقتصادی کشور اشاره کرد.
 
در آیین‌نامه‌های ابلاغ و تصویب شده این قانون به موضوع بیمه نیز پرداخته و سعی شده قوانین تسهیل یابد، همچنین بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را مکلف به استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق کرده است.
 
به‌منظور توسعه فناوری و نوآوری در حوزه صنعت بیمه، وزارت امور اقتصادی و دارایی (بیمه مرکزی جمهوری اسلامی) مکلف است در راستای ایجاد سازوکار‌های لازم برای هوشمند سازی نظام تشخیص و پرداخت بیمه، نسبت به ارتقای نظام اعتبار سنجی و مدیریت خطر (ریسک) و توسعه ابزار‌های لازم برای محصولات دانش‌بنیان و سکو‌های (پلتفرم‌های) ارائه‌دهنده خدمات بیمه‌ای با رعایت قوانین و مقررات مربوط اقدام کند.
 
وزارت امور اقتصادی و دارایی (بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران) موظف است ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه، دستورالعمل صدور بیمه پذیرش مسئولیت کالای مرتبط با محصولات دانش‌بنیان از سوی بیمه‌ها را با رعایت قوانین و مقررات مربوط تدوین و ابلاغ کند.
 
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موظف است ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه طرح تأسیس شرکت‌های فناوری بیمه را تهیه و برای تصویب در شورای عالی بیمه ارسال کند.
 
وزارت امور اقتصادی و دارایی (بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران) موظف است نسبت به بازنگری در آیین‌نامه تخصصی بیمه برای ایجاد ظرفیت محاسبه ریسک و صدور بیمه‌نامه‌های نوین به‌ویژه برای شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور ظرف سه ماه اقدامات لازم را انجام دهد.
 
وزارت امور اقتصادی و دارایی (بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران) مکلف است از طریق شورای عالی بیمه نسبت به اصلاح آیین‌نامه سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه در راستای تسهیل مشارکت آن‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور اقدام کند.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *