RSS
امروز شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

چرا دلار از مرز ٢٨هزار تومان عبور کرد؟

۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱/۲۲کد خبر: 333290
ایستانیوز: تحلیلگران بر این باورند که چنانچه رشد قیمت دلار ادامه یابد این احتمال که قیمت طلا حتی بیش از قیمت دلار رشد کند وجود دارد. به لحاظ تکنیکی و روانی چنانچه قیمت دلار از محدوده ۳۰هزار تومان عبور کند این احتمال که سرعت رشد قیمت دلار بیشتر شود وجود دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، برخی تحلیلگران بر این باورندکه تعلیق در مذاکرات هسته‌ای یکی از دلایل رشد قیمت دلار است و تعلیق بیشتر درمذاکرات هسته‌ای می‌تواند زمینه رشد بیشتر قیمت دلار را فراهم کند. حسن کاظم‌زاده یک کارشناس بازار سرمایه در این‌باره درکانال شخصی خود نوشت: بسیاری منتظر بودند اخباری از توافق حاصل شود و نیازهای ارزی خودشان را با نرخ‌های پایین‌تر برآورده کنند اما وقتی این انتظار برآورده نشد اقدام به خرید ارزکردند.
 
او با بیان اینکه طبیعتا مصارف تا یک زمانی می‌تواند تأخیر داشته باشد تأکید کرد: ازطرف دیگر تورم جهانی همانگونه که بر درآمدهای ارزی تأثیر مثبت گذاشته، بر مصارف ارزی نیز تأثیر منفی می‌گذارد.
 
به همین دلیل شاید سیکل‌های کاهش تقاضا در اوایل تابستان امسال اتفاق نیفتد. او ادامه داد: اما نکته قابل توجه این است که با همه خبر‌هایی که در مورد آزاد شدن ارزهای بلوکه شده منتشر شده است، دلار واکنشی به این اخبار نشان نداد و از ابتدای سال تاکنون 5درصد رشد کرده است.
 
با وجود آنکه بسیاری از تحلیلگران تعلیق درمذاکرات هسته‌ای را محرک اصلی رشد قیمت دلار می‌دانند برخی تحلیلگران نیز بر این باورند که به‌دلیل رشد قیمت نفت تا محدوده 100دلار و افزایش صادرات نفت تا 1.5میلیون بشکه در روز نمی‌توان انتظار داشت که روند صعودی قیمت دلار بیش از این تداوم یابد زیرا منابع ارزی کشور افزایش می‌یابد و این موضوع به مانعی در برابر رشد بیشتر منتهی خواهد شد.
 
دبیر کل کانون صرافان دیروز در این‌باره گفت: با توجه به افزایش فروش و قیمت نفت و اثر مثبت آن در ارزآوری، نمی‌توان در آینده نوسانات قابل‌توجهی را برای بازار ارز متصور شد. ضمن اینکه کنترل سیستم بانک مرکزی روی حساب‌های ریالی و حواله‌جات بیش از ۲۰۰میلیون تومان مانع نوسان‌های بیشتر خواهد شد. او افزود: همچنین با پیشرفت روند برجام، می‌توان انتظار کاهش قیمت‌ها در بازار ارز را داشت.
 
سعید مجتهدی با بیان اینکه ملاک بررسی وضعیت بازار ارز و پیش‌بینی آینده، بازار متشکل ارزی و تغییرات آن است تأکید کرد: نرخ‌های بازار متشکل ارزی با قیمت‌های سال گذشته تفاوتی نداشته است، بنابراین با توجه به افزایش فروش و قیمت نفت که در ارزآوری تأثیر مثبتی دارد، نرخ دلار در بازار متشکل ارزی در کانال ۲۴ تا ۲۵هزار تومان باقی خواهد ماند. مجتهدی از بانک مرکزی خواست مجوز فروش ارزهای متفرقه با شرط معافیت از نگهداری 3روزه ارز به صرافی‌ها داده شود.
 
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *