RSS
امروز شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

IMF به اقتصادهای نوظهور برای تشدید سیاست های فدرال رزرو هشدار داد

ریسک های اقتصادی در کمین بازارهای نوظهور

۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰کد خبر: 330670
ایستانیوز:صندوق بین المللی پول با اشاره به خطرات ناشی از افزایش سریع تر از حد انتظار نرخ بهره فدرال رزرو و شیوع مجدد کووید ۱۹ گفت: اقتصادهای نوظهور باید برای دوره های بالقوه تلاطم اقتصادی آماده شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،صندوق بین المللی پول گفت: اقتصادهای نوظهور باید برای افزایش نرخ بهره آمریکا آماده شوند، این صندوق هشدار داد که حرکت سریع تر از حد انتظار فدرال رزرو می تواند بازارهای مالی را متزلزل کند و باعث خروج سرمایه و کاهش ارزش پول به خارج از این کشورها شود. رویترز بر این اساس گزارشی منتشر کرده است.
 
صندوق بین المللی پول گفته است که انتظار دارد رشد قوی ایالات متحده ادامه یابد و تورم احتمالا در اواخر سال تعدیل شود. این وام دهنده جهانی قرار است پیش بینی های جدید اقتصاد جهانی را 25 ژانویه منتشر کند.
 
در این بیانیه آمده است که تشدید تدریجی سیاست پولی ایالات متحده احتمالا تاثیر کمی بر بازارهای نوظهور خواهد داشت و تقاضای خارجی تاثیر افزایش هزینه های تامین مالی را خنثی می کند.
 
اما تورم دستمزد در سراسر ایالات متحده یا تنگناهای عرضه پایدار می تواند قیمت ها را بیش از حد انتظار افزایش دهد و انتظارات تورمی سریع تر تقویت شود. وضعیتی که باعث می شود نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده سریع تر افزایش یابد.
 
صندوق بین المللی پول با اشاره به خطرات ناشی از افزایش سریع تر از حد انتظار نرخ بهره فدرال رزرو و شیوع مجدد کووید 19 گفت: اقتصادهای نوظهور باید برای دوره های بالقوه تلاطم اقتصادی آماده شوند.
 
جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس این هفته گفت: فدرال رزرو می تواند در ماه مارس نرخ بهره را افزایش دهد که زودتر از آنچه انتظار می رفت، خواهد بود و اکنون برحسب نیاز موقعیت خوبی برای برداشتن گام های تهاجمی تر در برابر تورم است.
 
مقامات ارشد صندوق بین المللی پول می گویند: افزایش سریع تر نرخ بهره فدرال رزرو می تواند بازارهای مالی را متزلزل کند و شرایط مالی را در سطح جهانی سخت تر کند. این تحولات می تواند با کاهش تقاضای ایالات متحده و تجارت همراه باشد و ممکن است منجر به خروج سرمایه و کاهش ارزش پول در بازارهای نوظهور شود.
 
در این بیانیه آمده است که بازارهای نوظهور با بدهی عمومی و خصوصی بالا، مواجه های ارزی و تراز های پایین تر حساب جاری قبلا هم شاهد جابه جایی بیشتر ارزهای خود نسبت به دلار آمریکا بوده اند.
 
این صندوق گفت: بازارهای نوظهور با فشارهای تورمی قوی تر یا نهادهای ضعیف تر باید سریعا اجازه دهند ارزش ارزهایشان کاهش یافته و نرخ های بهره را افزایش دهند.
 
این صندوق، از بانک های مرکزی خواست تا برنامه های خود را برای تشدید سیاست ها به طور واضح و پیوسته ابلاغ کنند و همچنین گفت کشورهایی که سطوح بالایی از بدهی با ارزهای خارجی دارند، باید در صورت امکان به دنبال محافظت از قرار گرفتن در معرض آن باشند.
 
دولت ها همچنین می توانند برنامه هایی را برای افزایش منابع مالی از طریق افزایش تدریجی درآمدهای مالیاتی، بازنگری در بازنشستگی و یارانه ها و سایر اقدامات مورد توجه قرار دهند.   
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *