RSS
امروز شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

مرز خطرناک دلار

۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۷/۱۰کد خبر: 327372
ایستانیوز:تحلیلگران تکنیکی بر این باورند که دولت باید بر قیمت هر دلار آمریکا نظارت کند تا از مرز ۳۰هزار تومان عبور نکند؛ چرا که عبور قیمت دلار از این محدوده می‌تواند خریداران بیشتری را وارد بازار کند و این موضوع می‌تواند شتاب رشد قیمت دلار را بیشتر کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، تحلیلگران بنیادی هم اعتقاد دارند که قیمت دلار در محدوده حساسی است؛ چرا که متغیر‌های اقتصادی همگی، محرکی برای رشد قیمت دلار هستند.
 
به زعم اقتصاددانان با توجه به رشد شدید نقدینگی و تورم و افزایش کسری بودجه، چشم‌انداز امیدوار کننده‌ای برای کاهش قیمت دلار وجود ندارد و اضافه شدن محرک‌های جدید مانند تداوم تحریم‌ها می‌تواند منجر به رشد پر سرعت قیمت دلار شود؛ به همین دلیل در شرایط فعلی اغلب فعالان اقتصادی چشم به مذاکرات هسته‌ای در وین دوخته‌اند و به ‌نظر می‌رسد رشد چند روز گذشته قیمت دلار نیز ناشی از همین موضوع است.
 
به گفته اقتصاددانان، هر نوع توافقی در وین، می‌تواند جریان ورود ارز را به کشور تسهیل کند و در مقابل تداوم یافتن تحریم‌ها، جریان ورود ارز به کشور را با دشواری‌های بیشتری مواجه کند و همین موضوع می‌تواند روند عرضه و تقاضای ارز را تحت‌تأثیر قرار  دهد؛ به همین دلیل این روز‌ها بازار ارز صرف‌نظر از متغیر‌های اقتصادی، به‌شدت به اخبار مربوط به مذاکرات هسته‌ای واکنش نشان می‌دهد و با توجه به تشدید حساسیت دلار نسبت به اخبار برجام، نوسان‌گیران سعی می‌کنند تا با بزرگنمایی اخبار به ظاهر منفی، انتظارات تورمی را بالا برده و از این وضعیت بهره ببرند.
 
 ظرف چند روز گذشته نیز مخابره اخبار مختلف از نحوه تداوم مذاکرات هسته‌ای فعالان بازار ارز به این نتیجه رسیدند که قرار نیست مذاکرات هسته‌ای به‌زودی آغاز شود و همین عامل، روی بازار ارز تأثیر گذاشته است. از طرف دیگر، برخی خبر‌ها حاکی از آن است که بازار مبادلات ارزی هرات دوباره با چالش مواجه شده و همین موضوع جریان ورود ارز به کشور از طریق هرات را با دشواری مواجه کرده است.
 
تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که به‌دلیل کمبود اسکناس دلار، نرخ دلار درکابل بالاتر از هرات قرار گرفته و این موضوع بازار مبادلات ارزی هرات را هم تحت‌تأثیر قرار داده است. در طول سال‌های گذشته به‌ویژه از زمان آغاز دور تازه تحریم‌ها، بازار مبادلات ارزی هرات در افغانستان در کنار سلیمانیه عراق به یکی از مراکز تامین ارز داخلی تبدیل شده است.
 
 
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *