RSS
امروز شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

مجید ملازاده سرپرست روابط عمومی بیمه دی شد

روابط‌عمومی بانک صادرات روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد

فروش اقساطی بیمه نامه خودرو برای شبکه فروش بیمه دی مهیا شد

سود خالص بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه کوثر

پیام تبریک مدیرعامل بیمه کوثر به مناسبت گرامی‌داشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

جهش بی سابقه آمار بیمه البرز در سایه مدیریت جهادی

روابط عمومی نقش مهمی در حفظ شهرت و اعتبار سازمان دارد

سبقت گازی ترکیه از ایران

بیت‌کوین صعود کرد

بیشترین متقاضیان بیمه در کدام بخش ها هستند؟

طلافروشان تعیین تکلیف شدند+ سند

شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد

افزایش ۵۴ درصدی تورم بخش خدمات

بانک خسیس، بانک دست‌ودلباز

توصیه ۹ فعال بازار سرمایه به سهامداران

شعبه فیجیتال بانک سپه رونمایی شد

مبلغ وام اجاره مسکن اعلام شد

هشدار؛ مراقب مسدود شدن تترهای خود باشید

جدول پرداخت مقرری بیمه بیکاری تغییر کرد

مقصر کیست؟ / بانک مرکزی کجای بازی قرار دارد؟

مجلس با تعطیلی شنبه موافقت کرد

مبلغ دیه اعضای بدن در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

اصلاح «بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳» تصویب شد

فروش ارز صادراتی اشخاص به قیمت توافقی

عوامل ایجاد مطالبات معوق بانکی

۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۷/۳کد خبر: 327250
ایستانیوز:یک کارشناس بانکی با برشمردن عوامل ایجاد مطالبات معوق بانکی،‌ رعایت بهداشت اعتباری و دریافت وثایق کافی در تسهیلات بانک را پیشنهاد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،‌ یک کارشناس امور بانکی با اشاره به این که افزایش مطالبات معوق یکی از دغدغه‌های مدیران نظام بانکی است، گفت: رعایت بهداشت اعتباری و اخذ وثائق و تضامین کافی در هنگام اعطا وام از جلمه اقداماتی است که بانک‌ها می‌توانند برای جلوگیری از بروز این مشکل انجام دهند.
 
سید محمد علی دریاباری کارشناس امور بانکی در این زمینه اظهار داشت: مطالبات معوق بانکی آثار و تبعات منفی فراوانی بر عملکرد بانکها بر جای  می‌گذارد، به نوعی که منجر به قفل شدن  منابع بانکها ، افزایش هزینه‌های عملیاتی ، کاهش سود آوری و عدم امکان تخصیص به موقع و بهینه منابع به بخشهای مختلف اقتصادی می‌شود.
 
وی عوامل متعددی را منجر به ایجاد و انباشت مطالبات معوق بانک‌ها دانست و در این زمینه به موارد زیر اشاره کرد: عدم رعایت بهداشت اعتباری در زمان اعطای تسهیلات، عدم توجه و پیگیری به موقع مسئولان مربوط در شعب بانک ، اعطا تسهیلات تکلیفی توسط بانکها که دولت ضمانت آن را بر عهده می‌گیرد ، حوادث غیر مترقبه و ایجاد شرایط اقتصادی ناپایدار مثل کرونا که منجر به تعطیلی بسیاری از مراکز خدماتی شده است و همچنین عدم تسویه و پرداخت  به موقع صورت وضعیت پیمانکاران از طرف کارفرما که غالبا سازمانهای دولتی هستند.
 
دریاباری در خاتمه راهکارهایی برای پیشگیری از تجمیع مطالبات معوق بانکها پیشنهاد کرد:
 
- اخذ گزارشات و اطلاعات مشتری از طریق سامانه های مربوط به بانکها که متصل به سامانه بانک مرکزی است ، قبل از اعطای تسهیلات که توسط بانکها انجام می‌شود.
 
-  رعایت بهداشت اعتباری هنگام تشکیل پرونده اعتباری و اخذ مدارک مثبته از متقاضیان دریافت تسهیلات
 
- نظارت بر  نحوه مصرف تسهیلات اعطایی توسط واحد اعطا کننده
 
-اخذ وثائق و تضامین کافی در هنگام اعطا وام
 
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *