RSS
امروز شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

موضع‌گیری چین در برابر «کووید صفر»

نجات اقتصاد یا نجات مردم؟

۱۱:۳ - ۱۴۰۰/۶/۲۳کد خبر: 325947
ایستانیوز:در ماه اوت، چین ترمینال کلیدی در بندر نینگبو-ژوشان، سومین بندر شلوغ دنیا را پس از آلودن شدن یک کارگر به کووید ۱۹ بست. در ماه ژوئن، عفونت‌های کووید باعث اختلال در مراکز کشتیرانی در جنوب چین شد. این مراکز بنادر اصلی شنزن و گوانگژو بودند. این اولین‌بار است که چین به دلیل موارد کووید فعالیت‌های خود را در بنادر متوقف می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،رویکرد «کووید صفر» چین می‌تواند وضعیت بدهی شرکت‌های این کشور را بدتر کند، به گزارش S&P Global Ratings برخی از شرکت‌ها در حال حاضر هم از نظر مالی دچار مشکل هستند. سی‌ان‌بی‌سی گزارشی در این باره منتشر کرده است.
 
این شرکت هفته گذشته در گزارشی هشدار داد که تجدید حیات جهانی کووید و رویکرد کووید صفر چین، اگر همزمان با شیوع همراه باشد که منجر به محدودیت‌های رفت‌وآمدی و اختلالات گسترده شود، ممکن است شرکت‌ها را بیشتر تحت فشار قرار دهد.
 
تحلیلگران S&P Global Ratings می‌گویند آخرین تجدید حیات کووید 19 در چین در زمانی رخ داد که ریسک‌ها برای شرکت‌های چینی در حال افزایش است. فشار بیشتر، جریان‌های نقدی ضعیف‌تر، نقدینگی بالاتر و شرایط ناپایدار مالی، ضربه زننده است. همه اینها در میان حوادث بی‌سابقه و نارضایتی و اقدامات نظارتی رخ می‌دهد.
 
باتوجه‌به اطلاعات Our World in Data موارد کووید در سراسر چین در ماه ژوئیه و اوت افزایش‌یافته است در بالاترین حد از 110 مورد برای میانگین 7 روزه در ماه اوت ایستاده است. این محدوده‌ای بود که از ماه ژانویه که موارد به 120 نفر می‌رسد، دیده نشده بود. عفونت‌ها قبل از افزایش ماه ژوئیه تحت کنترل بود و در میانگین هفت‌روزه در ماه مارس به کمتر از 7 مورد می‌رسید.
 
درحالی‌که تعداد عفونت‌ها هنوز در مقایسه با سایر اقتصادهای بزرگ، اندک است، اما چین رویکرد صفر را در برابر هرگونه افزایش موارد نشان داده است.
 
در ماه اوت، چین ترمینال کلیدی در بندر نینگبو-ژوشان، سومین بندر شلوغ دنیا را پس از آلودن شدن یک کارگر به کووید 19 بست. در ماه ژوئن، عفونت‌های کووید باعث اختلال در مراکز کشتیرانی در جنوب چین شد. این مراکز بنادر اصلی شنزن و گوانگژو بودند. این اولین‌بار است که چین به دلیل موارد کووید فعالیت‌های خود را در بنادر متوقف می‌کند.
 
*بدهی در بزرگ‌ترین شرکت‌های چین
 
در پاسخ به آخرین رکورد در موارد ابتلا، دولت چین اقدامات گسترده‌ای را آغاز کرده است. آزمایش‌های جمعی را در برخی از شهرها انجام می‌دهد و کنترل ورود و خروج در پکن و سایر محدودیت‌ها را اعمال کرده است.
 
S&P Global Ratings می‌گوید که این اقدامات در کاهش موارد ابتلا مؤثر بوده است و همچنین نشان می‌دهد که حتی یک مورد منجر به اختلال در بخش‌های وسیعی از کشور می‌شود. این گزارش ادامه داد که نیاز به مدیریت دوره‌های شیوع مکرر و قرنطینه تحت رویکرد صفر کرونا، فشار بیشتری بر شرکت‌های بزرگ این کشور می‌آورد. شرکت‌هایی که هنوز به طور کامل بهبود نیافته‌اند و روندهای اعتباری ضعیفی را مشاهده می‌کنند.
 
خطرات بدهی در برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چین در سال جاری افزایش‌یافته است. تحولات در مورد بدهکارترین توسعه‌دهنده املاک چین، اورگراند، از نزدیک قابل‌مشاهده است. وضعیت این شرکت در ماه‌های اخیر بارها توسط آژانس‌های رتبه‌بندی تنزل یافته است.
 
S&P Global Ratings معتقد است که اگر شیوع مجدد در چین اخلال ایجاد کند، رتبه‌بندی شرکت‌ها در آینده از این هم بدتر خواهد شد.
 
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *