RSS
امروز شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

دبیرکل اتاق تعاون ایران:

رقیب دولت در اقتصاد، ناهماهنگی در تیم اقتصادی است

۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۴/۱۵کد خبر: 321947
ایستانیوز:اجزای دولت باید با وزارت اقتصاد هماهنگ باشد. بورس پدیده‌ای کاملا مردمی است و هر کس با هر سرمایه‌ای در کمال شفافیت می‌تواند خرید سهم کند و تعلل صندوق توسعه ملی و مقاومت کردن بانک مرکزی در رشد بازار سرمایه تاثیرگذار است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، سیدروح‌الله حسینی‌مقدم، مدیرعامل تامین سرمایه ملت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر اظهار داشت: بازار سرمایه در حال حاضر برای پیش بینی تصمیم‌گیری های اقتصادی به فضای انتخاباتی حاکم بر دولت‌مردان و همچنین تغییرات سیاسی چشم دوخته است.
 
به گفته این کارشناس بازار سرمایه، برنامه‌های دولت جدید در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی بر تداوم روند مثبت بازار سرمایه تاثیر خواهد داشت و ریزش قیمت سهام در چند ماه گذشته، نوسان‌های شاخص پیش از انتخابات و سبز شدن شاخص بورس و اطمینان مجدد سرمایه گذار در بعد از انتخابات امری طبیعی است.
 
براساس پیش‌بینی مدیرعامل تامین سرمایه ملت، با فرض ثابت بودن همه شرایط این رشد شاخص بازار سرمایه تا پایان شهریور ادامه خواهد یافت.
 
هماهنگی تیم اقتصادی دولت، یک ضرورت در بازار سرمایه
 
ماشاالله عظیمی، دبیرکل اتاق تعاون ایران، در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به تاثیر متغیرهای رفتاری بر رشد قیمت سهام گفت: بازار سرمایه، مبتنی بر امید است و شاخص‌ها متغیر اقتصادی و غیر اقتصادی از جمله متغیرهای رفتاری در این بازار بسیار تاثیرگذار است. برخی از متغیرها از جمله آگاهی بخشی، نظارت، تقویت صندوق تثبیت و ایجاد پوشش‌های لازم برای ریسک سهامداران مواردی است که لازم است دولت آینده به آن توجه کند.
 
وی رشد معقول بازار سرمایه را برایند هماهنگی در تیم اقتصادی دولت خواند و ادامه داد: تنها رقیب دولت در اقتصاد، ناهماهنگی در تیم اقتصادی دولت جدید خواهد بود و ضروری است تیم اقتصاد از هر نظر باهم هماهنگ باشد.
 
دبیرکل اتاق تعاون ایران افزایش آگاهی‌های مردم از بازار سرمایه را یک ضرورت برشمرد و تاکید کرد: تصمیم گیری مناسب سهامداران نیازمند آموزش و تجربه است و لازم است به روند افزایش رشد سهام و سهامداران پاسخ معقول داد.
 
وی با بیان اینکه منابع صندوق توسعه ملی، برای اقتصاد مردمی است، گفت: اجزای دولت باید با وزارت اقتصاد هماهنگ باشد. بورس پدیده‌ای کاملا مردمی است و هر کس با هر سرمایه‌ای در کمال شفافیت می‌تواند خرید سهم کند و تعلل صندوق توسعه ملی و مقاومت کردن بانک مرکزی در رشد بازار سرمایه تاثیرگذار است.
 
دبیرکل اتاق تعاون ایران ادامه داد: ورود شرکت‌ها فناوری و شرکت‌ها خرد و متوسط به بازار بورس می‌تواند جان تازه‌ای برای بورس باشد.
 
بورس؛ آینه تمام نمای اقتصاد
 
مهدی طغیانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با حضور آنلاین خود در این برنامه بیان کرد: بورس آینه تمام نمای اقتصاد کشور است؛ از این‌رو باید روندی رو به رشد و عملکردی مطلوب داشته باشد. همچنین شاخص بورس باید نمایش‌گر واقعی اقتصاد جامعه باشد در غیر اینصورت ثبات نخواهد داشت.
 
وی با اشاره به جهش شدید قیمتی در بورس از اواخر سال ۹۸، گفت: این جهش مبتنی بر واقعیت جامعه نبود، چرا که شاخص بورس ثبات نداشت و منفی شد. افزایش شاخص باید ریشه در رونق اقتصاد کشور داشته باشد تا ثبات پیدا کند.
 
طغیانی یکی از وظایف بازار سرمایه و بورس را تامین مالی‌های درازمدت در اقتصاد کشور خواند و تاکید کرد: این تامین مالی در بازار اولیه باید به سهولت باشد و ایجاد یک بازار منصفانه و شفاف از وظایف اساسی سیاست‌گذاران بازار سرمایه است.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *