RSS
امروز یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی

پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان

توصیه بلومبرگ به سرمایه گذاری در بورس ایران

معمای بنزین در ایران

طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟

دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است

ارزش آفرینی برای مشتریان، جریان پایدار رشد صنعت بیمه است

شروع پرقدرت بیمه پارسیان در سال ۱۴۰۳

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

واکنش طلافروشان به مالیات برعایدی سرمایه

خریدهایی که از بی ارزش شدن پول می کاهد

خبر مهم برای طلافروشان

منتظر صلح دلار کاغذی و دیجیتال باشید

چک دیجیتال ۱۲ بانک نقدپذیر شد

تقویت بورس، زمینه‌ساز ورود سرمایه‌های خرد مردم به سمت تولید

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

اثر تحریم‌های جدید بانکی و مالی چه خواهد بود؟

تحریم‌های جدید سلامت ایرانیان را هدف گرفته است

۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۷/۱۹کد خبر: 311081
ایستانیوز:۱۸بانک و مؤسسه تأمین سرمایه ایرانی در فهرست جدید تحریم‌های ثانویه قرارگرفته‌اند این اتفاق چه اثراتی خواهد داشت؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،دور تازه‌ای از تحریم‌ها، این بار علیه 17بانک ایرانی از سوی آمریکا روز 5 شنبه اعلام شد که نشان می‌دهد ترامپ در آخرین هفته‌های باقی‌مانده تا انتخابات 13 آبان می‌خواهد از تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه به‌عنوان برگ انتخاباتی استفاده کند؛ البته در مقابل این اقدام آمریکا کارشناسان داخل می‌گویند تحریم‌های یک‌جانبه جدید بیشتر اثرات روانی دارد و اثرات عینی آن بیشتر روی بخش دارو و مواد غذایی خواهد بود. به اعتقاد کارشناسان تعدادی از بانک‌هایی که در فهرست جدید تحریم‌ها جای گرفته پیش‌ازاین مسئولیت نقل و انتقالات مالی برای واردات دارو و مواد غذایی را انجام می‌دادند و در این شرایط کار برای واردات دارو که اتفاقاً آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند معاف از تحریم است، سخت‌تر شده و جان بیماران ایرانی به خطر می‌افتد. اما آیا تحریم‌های جدید بر بازارها هم اثرگذار خواهد بود؟ به اعتقاد بسیاری از کارشناسان با توجه به تخلیه روانی قیمت‌ها در بازارها در ماه‌های گذشته و رسیدن قیمت دلار به مرز 30 هزار تومان بعید است با رشد ناگهانی بازارها مواجه شویم و این اقدام جدید آمریکا تنها فضاسازی رسانه‌ای به دنبال خواهد داشت.                                                                                                                                                                 کارشناسان بر این باورند در دور قبلی تحریم‌ها عملاً همه شرکت‌های ایرانی، چه آن‌ها که نامشان در فهرست تحریم‌ها درج‌شده بود چه آن‌ها که در فهرست تحریم‌ها نبودند، امکان دادوستد مالی نداشتند؛ چراکه شرکت‌های اروپایی و آسیایی درهرصورت از انجام مبادلات تجاری و مالی با ایران واهمه داشتند و همین موضوع عملاً از قبل اثر خود را بر اقتصاد ایران منعکس کرده بود.
 
18بانک و مؤسسه تأمین سرمایه ایرانی در فهرست جدید تحریم‌های ثانویه قرارگرفته‌اند و به‌احتمال‌زیاد با اعمال این فشارها، مسیر تأمین مالی جهت خرید دارو و کالاهای اساسی دشوارتر خواهد شد. عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی، در واکنش به این تحریم‌ها اعلام کرد : تعدادی از این بانک‌ها وظیفه انتقال منابع برای خرید دارو و مواد غذایی را به عهده‌دارند و بانک‌های خارجی که با این بانک‌ها مبادلاتی داشتند، عملاً معافیت‌ها و مجوزهای لازم را برای تأمین مالی مبادلات دارو و محصولات غذایی دریافت کرده‌اند.
شرکت تأمین سرمایه امین به همراه بانک‌های کشاورزی، مسکن، رفاه کارگران، شهر، اقتصاد نوین، قرض‌الحسنه رسالت، حکمت ایرانیان، ایران‌زمین، بانک همکاری‌های منطقه‌ای اسلامی، کارآفرین، خاورمیانه، مهر ایران، پاسارگاد، سامان، سرمایه، توسعه تعاون، و گردشگری مشمول تحریم‌های ثانویه آمریکا قرارگرفته‌اند. استیون منو چین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، درباره این تحریم‌ها مدعی شد این اقدام نشانگر تعهد ما به متوقف کردن دسترسی غیرمجاز به دلارهای آمریکا است و برنامه تحریم‌های ما تا زمانی که ایران حمایتش را از فعالیت‌های تروریستی متوقف کند و به برنامه‌های هسته‌ای‌اش پایان دهد، ادامه خواهد داشت، اما تبادلات بشردوستانه برای حمایت از مردم ایران را مجاز خواهد ساخت! با اعمال دور جدید تحریم‌ها، ۴۵روزبه شرکت‌های خارجی‌ای که با این بانک‌ها کار می‌کنند مهلت داده‌شده است که پیش از مواجه‌شدن با تحریم‌های ثانویه فعالیتشان را متوقف کنند.
برچسب‌ها:تجریم، حوزه سلامت
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *