RSS
امروز شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

رئیس‌جمهور در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی صنعت مس

در سال جهش تولید، معادن را به بخش خصوصی واگذار کنیم

۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۲/۱۹کد خبر: 306062
ایستانیوز:روحانی امروز در در آئین بهره برداری از طرح‌های ملی صنعت مس گفت:بخش دولت معمولاً و کلاً چابک نیست؛ به همین دلیل باید معادن را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،حسن روحانی ابراز امیدواری کرد در سالی  که جهش تولید نام گذاری شده است، در اکتشاف، در واگذار کردن صحنه‌ها و پهنه‌های معدنی، در فروش، واگذار کردن به بخش خصوصی و جلوگیری از خام‌فروشی یک حرکت بسیار خوبی صورت گیرد.
 
مجتمع توسعه ذوب مس آندی خاتون آباد، انبار کنسانتره مس و کارخانه های تولید اسید سولفوریک و تولید اکسیژن مجتمع مس در شهربابک در استان کرمان با سرمایه گذاری ٢۵٢ میلیون یورو و ٢٢١ میلیارد تومان صبح امروز با دستور حسن روحانی از طریق ویدیو کنفرانس به بهره برداری رسید.
 
حسن روحانی، معادن را یکی از پایه های جهش تولید در کشور دانست و با استناد به آمار و ارقام توسعه معادن کشور تاکید کرد که ایجاد تحول بزرگ در صنایع معدنی، پاسخ قاطع کارگران، مهندسین و مدیران ایرانی به توطئه ها و فشارهای استکبار جهانی است.
 
روحانی پس از شنیدن گزارش مدیران این مجتمع گفت: در سال گذشته 26 هزار میلیارد تومان طرح  فقط در بخش صنایع معدنی استان کرمان افتتاح شده که این رقم تا پایان امسال به حدود 30 هزار میلیارد تومان می رسد.
 
روحانی خاطرنشان کرد: سال ما سال جهش تولید است و معنای جهش تولید این است که اگر تولید سال‌های گذشته ما هر چه بود، امسال شاهد حرکت بیشتر و سریع‌تری باشیم و اینکه مقام معظم رهبری بر مسأله تولید امسال بیش از همیشه تأکید کردند به این دلیل است که با این شرایطی که امسال داریم، هم شرایط تحریم و هم شرایط کرونا برای اینکه کشور ما بتواند پیش برود و نیازمندی‌های مردم تامین و به مرحله  صادرات برسیم، راهی جز تولید نداریم و باید تولید را گسترش دهیم.
 
او تصریح کرد: هم برای تولید، صادرات و اشتغال که مسأله اشتغال هم برای ما بسیار مهم است. معدن یکی از سرمایه‌هایی است که دولت در اختیار دارد. معادن بزرگ در کشور ما است و این معادن باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد که  استفاده از بعضی از معادن آسان است و یک مجوز باید برای معدن شن و ماسه داده شود و خیلی پیچیده نیست یا برخی از معادن ما معادن سختی نیست و معدن بزرگ آهک و گچ است که خیلی پیچیدگی زیادی ندارد و بخش‌های خصوصی ما می‌توانند به خوبی از پس این معادن بر بیایند و محصول‌ آن را در اختیار مردم قرار دهند.
 
 روحانی افزود: اما برخی از معادن است که نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری دارد و دولت باید کمک کند مخصوصاً دولت هم در زمینه اکتشاف که بگوید کدام معادن در کجا است و با چه عیاری و در چه عمقی وجود دارد و بسیار خوشحال شدم که گفته شد که در بخش مینوک و بخش اکتشاف‌ آن، برای کشف معادن عمیق منطقه تلاش می شود.برای کشف معادن هنوز به عمق زمین نرفته ایم و عمدتا از معادنی استفاده کرده ایم که در سطح هستند و باید به عمق یک الی سه کیلومتری برویم که البته در نفت و گاز رفتیم. اگر نفت و گاز را جزو معادن معمولی قرار دهیم که آنها را معادن ویژه حساب می‌کنیم و در عمق‌های بسیار زیاد رفتیم و در بقیه معادن هم عمق زیاد نرفتیم و جایی که معدن بزرگ با عیار بزرگ است آن وقت صرف دارد به عمق برویم و از آن معادن استفاده و بهره‌برداری کنیم.
 
روحانی افزود: بخش اول معدن، اکتشاف است. خوشحالم در دولت یازدهم و دوازدهم در این زمینه کار بسیار بزرگی انجام گرفته است یعنی آنچه در دولت یازدهم و دوازدهم اکتشاف شده در مقایسه با آنچه در تاریخ ایران اکتشاف شده، خیلی خیلی بیشتر است یعنی چندین برابر اکتشاف کل تاریخ است. این اکتشافی که در طول این 7 سال انجام گرفته است و در این یکی دو سال هم آقای وزیر صمت در آغاز صحبت‌شان اشاره کردند که در زمینه اکتشاف چه کار بزرگی انجام گرفته است که این کار اول ما است که بسیار مهم است دستگاه‌های مختلف در این زمینه کار و تلاش می‌کنند. مسأله دوم، مسأله آزادسازی پهنه‌هاست یعنی اینجا را می‌گوییم معدن است، دور آن را خط می‌کشیم، کیلومتر‌ها در کیلومترها متوقف می‌کنیم و می‌گوییم کسی حق ورود ندارد و هیچ استفاده‌ای نباید بشود و اینجا پهنه معدنی است که سریع از آن استفاده نمی‌شود و باید کاری بکنیم معادنی که استفاده نمی‌شود، به سرعت در اختیار مردم قرار دهیم.
 
سهام ایمیدرو در بورس عرضه شود
 
رئیس جمهور توصیه کرد که سهام ایمیدرو باید در بورس بیاید و به مردم واگذار شود. او در همین زمینه تاکید کرد: وقتی بورسی زنده است که ما سهام نو و سهام جدید را عرضه کنیم. یک وقتی داخل بورس است و سهم‌ خود را به او می‌فروشد و او به این یکی می‌فروشد و در داخل بورس گردش می‌کند که این خوب است. البته یکی از کارهای بورس همین است اما زنده ماندن بورس و تحرک جدید بورس این است که سهام جدید را وارد عرضه بورس کنیم.
 
روحانی با تاکید بر اینکه معادن از سرمایه‌های بزرگ دولت است، افزود : معادن بسیار زیادی در کشور داریم که باید مشخصات آن روشن و قیمت گذاری و  وارد بورس شود و بتوانیم. علاوه بر سهام، خود معادن را در بورس عرضه کنیم و تحول بزرگ ایجاد شود.
 
روحانی بر اهمیت واگذاری معادن به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: بخش دولت معمولاً و کلاً چابک نیست. به نظر من معادن را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
 
او در پایان ابراز امیدواری کرد در سالی  که جهش تولید نام گذاری شده و معادن یکی از پایه‌های آن است، در اکتشاف، در واگذار کردن صحنه‌ها و پهنه های معدنی، در فروش، واگذار کردن به بخش خصوصی و جلوگیری از خام‌فروشی یک حرکت بسیار خوبی صورت گیرد.
 
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *