RSS
امروز یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی

پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان

توصیه بلومبرگ به سرمایه گذاری در بورس ایران

معمای بنزین در ایران

طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟

دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است

ارزش آفرینی برای مشتریان، جریان پایدار رشد صنعت بیمه است

شروع پرقدرت بیمه پارسیان در سال ۱۴۰۳

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

واکنش طلافروشان به مالیات برعایدی سرمایه

خریدهایی که از بی ارزش شدن پول می کاهد

خبر مهم برای طلافروشان

منتظر صلح دلار کاغذی و دیجیتال باشید

چک دیجیتال ۱۲ بانک نقدپذیر شد

تقویت بورس، زمینه‌ساز ورود سرمایه‌های خرد مردم به سمت تولید

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

مردم به سرمایه گذاری در کدام بازارها تشویق می شوند؟

سرخی بازار طلا و ارز، سبزی بازار بورس

۲۱:۰ - ۱۳۹۹/۱/۳۰کد خبر: 304304
ایستانیوز:بورس به رشد خود ادامه می دهد. معاملات تک فروشی و نقدی سکه و ارز متاثر از کرونا کم جان است وبعضی افت قیمت بیت کوین را سیگنالی برای خرید بیشتر آن می دانند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)؛شاخص کل بازار سرمایه امروز با بیش از 23 هزار واحد رشد به کانال 668 هزار واحد رسید. شاخص کل امروز در کمترین میزان، در کانال 653 هزار واحد قرار داشت اما با رشد 3.58 درصدی به 668 هزار و 896 واحد رسید. در 30 فروردین ماه رشد شاخص کل با معامله بیش از 5.770 میلیون سهم در بیش از 830 داد وستد رقم خورد. ارزش این معاملات 6.1 هزار میلیارد تومان است.
 
امروز شاخص کل هم وزن، با رشد 7 هزار و 971 واحدی به 233 هزار و 529 واحد رسید. شاخص قیمت با رشد 6 هزار واحدی در رقم 178 هزار و 244 واحد ایستاد و شاخص صنعت بیش از 20 هزار واحد رشد کرد و به کانال 592 هزار واحد رسید.
 
معاملات نماد شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، مپنا، معدنی و صنعتی گل گهر، س.نفت و گاز و پتروشیمی تامین، بانک ملت، سرمایه گذاری غدیر، شستا، شرکت ارتباطات همراه اول و پتروشیمی پارس به تقویت شاخص کل کمک کرد و در مقابل، معاملات سهام نماد شرکت هایی مثل شهد ایران و پارس سرام رشد بیشتر شاخص را مانع شده است.
 
امروز در بازار سکه و ارز اما چراغ ها قرمز بود. براساس ارقام منتشر شده در شبکه اطلاع رسانی، طلا، سکه و ارز، نرخ دلار تا ساعت 14 امروز به 15 هزار و359 تومان در فروش رسیده که 0.92 درصد کمتر از نرخ معاملاتی آخرین روز کاری هفته گذشته است. نرخ یورو هم به 16 هزار و 750 هزار تومان رسیده که به همین میزان، کمتر از نرخ معاملاتی آخرین روز کاری هفته گذشته است. صرافی ملی هم امروز نرخ فروش هر یک دلار آمریکا را 15 هزار و 350 تومان و نرخ خرید را 15 هزار و 250 تومان اعلام کرده است. نرخ خرید هر یک یورو در این صرافی 16 هزار و 650 تومان و نرخ فروش 16 هزار و 750 تومان است.
 
با توجه به کاهش اندک نرخ دلار، نرخ انواع قطعات سکه هم در سایت های اعلام قیمت قرمز شده است. هر قطعه سکه امامی در معاملات تک فروشی شش میلیون و 343 هزار تومان قیمت خورده و هر قطعه سکه بهار آزادی با افت 200 هزار تومانی قیمت، شش میلیون و هفت هزار تومان ارزش دارد. نیم سکه با کاهش 10 هزار تومانی، سه میلیون و 173 تومان و ربع سکه با همین میزان کاهش قیمت یک میلیون و 873 هزار تومان معامله شده است.
 
بیت کوین، سردمدار ارزهای دیجیتال در بازارهای جهانی هم از صعودی که تحلیل گران برای این بازار در سال 2020 پیش بینی کرده بودند بازمانده است. بیت کوین امروز در کانال هفت هزار دلار قرار دارد با این حال در یک هفته گذشته قیمت این ارز مجازی بین 7هزار و صد تا 6 هزار و 800 دلار در نوسان است.
 
*سرمایه گذاری کنیم؟
 
این روزها سرمایه گذاری در بازار سرمایه به دلیل رشد قابل توجه شاخص کل و اهتمام دولت به عرضه بیشتر سهام شرکت های دولتی رونق گرفته است. با این حال بسیاری نگران از حباب زدگی بازار سرمایه، یعنی افزایش شدید تقاضا و بی تعادلی در عرضه به خریداران غیرحرفه ای سهم توصیه می کنند بیشتر خرید سهام بنیادین و ارزشمند را دنبال کنند و عملکرد شرکت ها و وضعیت مالی آن ها در حال و آینده را مدنظر قرار دهند. خرید و فروش در بازار طلا به دلیل همه گیری کرونا هم چنان مشکل است و معامله نقدی دلار هم متاثر از بحران همه گیری کرونا کم جان جریان دارد. در جریان افت قیمت ارزهای مجازی بسیاری مردم را به خرید بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال تشویق می کنند با این حال پیچیدگی خرید و معاملات این ارزها، برعکس استخراج آن ها با دستگاه های ماینر کمتر مورد استقبال بوده است.



برچسب‌ها:بازار طلا و ارز
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *