RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

تراز تجاری کشور حدود ۶۰۰ میلیون دلار منفی است

تجارت سخت تر می شود

۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۷کد خبر: 299692
ایستانیوز:به گفته رییس گمرک، چنانچه تحریم‌ها در سال آتی ادامه داشته باشد بین هفت تا ۱۰ درصد صادرات غیرنفتی به سایر کشورها کاهش خواهد یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،تحریم ها که شروع شد، چون نقل و انتقال پول و حمل و نقل تحت تاثیر قرار گرفت، تجارت هم از این وضعیت متاثر شد. طی این مدت، تجارت مدام آب رفت و حالا رئیس کل گمرک ایران هم گفته است که صادرات غیرنفتی ایران سال آینده کاهش می‌یابد.
 
به گفته مهدی میراشرفی، چنانچه تحریم‌ها در سال آتی ادامه داشته باشد بین هفت تا ۱۰ درصد صادرات غیرنفتی به سایر کشورها کاهش خواهد یافت. براساس صحبت های رئیس کل گمرک ایران پیش‌بینی صادرات در ماه بهمن و اسفند این است که همان میانگین ۱۰ ماه گذشته رقم بخورد. یعنی در ۱۰ ماه گذشته صادرات ما ماهانه حدود 5.3 میلیارد دلار بوده که چنانچه این رویه در دو ماه پایانی سال حاصل شود قطعا ما در پایان سال به چشم‌انداز 42.5 میلیارد دلار دست خواهیم یافت.
 
میراشرفی در گفتگو با تجارت نیوز ادامه داد: براساس برآوردهای انجام شده میزان صادرات ما در سال گذشته به کشورها حدود ۴۲ میلیارد دلار بوده و حدود ۴۴ میلیارد دیگر نیز واردات انجام شده است. انتظار ما این است که تا پایان سال ۱۳۹۸ نیز وضعیت سال گذشته در حوزه صادرات تکرار شود.
 
همچنین، براساس تازه‌ترین آمار از تجارت خارجی کشور در ۱۰ ماهه سال‌جاری که روز گذشته توسط رئیس کل گمرک ایران اعلام شد، در 10 ماهه امسال با پیشی گرفتن واردات از صادرات، تراز تجاری کشور حدود 600 میلیون دلار منفی است، اما درمجموع روند تجارت خارجی دراین دوره با وجود سخت‌ترین تحریم‌ها روان بوده است. به طوری که هم 35.5 میلیارد دلار کالای غیرنفتی از سوی تولیدکنندگان داخلی صادر شده است و هم 36 میلیارد دلار انواع کالا وارد کشور شده است. این درحالی است آن‌طور که مسئولان دولتی می‌گویند 85 درصد کالاهای وارداتی را مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای تشکیل می‌دهد، به نوعی واردات صورت گرفته در خدمت تولید بوده است. البته کالاهای اساسی مانند گوشت، برنج و نهاده‌های دام و طیور هم سهم بالایی در واردات دارد که برای تأمین نیاز داخل و افزایش امنیت غذایی هدفگذاری شده است. از سوی دیگر طبق اعلام مسئولان دولتی بازگشت ارز حاصل از صادرات نیز با وجود محدودیت‌های تحریم، روند قابل قبولی داشته است. براساس گفته‌های عبدالناصر همتی از 21 فروردین سال گذشته تا 31 اردیبهشت امسال 25 میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات به کشور بازگشته است. فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد نیز اواخر مهر ماه امسال اعلام کرد که در 18 ماه اخیر 27 میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور برگشته است که ارقامی بین 40 تا 70 درصد را در برمی گیرد.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *