RSS
امروز شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی

پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان

توصیه بلومبرگ به سرمایه گذاری در بورس ایران

معمای بنزین در ایران

طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟

دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است

ارزش آفرینی برای مشتریان، جریان پایدار رشد صنعت بیمه است

شروع پرقدرت بیمه پارسیان در سال ۱۴۰۳

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

واکنش طلافروشان به مالیات برعایدی سرمایه

خریدهایی که از بی ارزش شدن پول می کاهد

خبر مهم برای طلافروشان

منتظر صلح دلار کاغذی و دیجیتال باشید

چک دیجیتال ۱۲ بانک نقدپذیر شد

تقویت بورس، زمینه‌ساز ورود سرمایه‌های خرد مردم به سمت تولید

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

دو گام مانده تا دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته

۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۷/۲۰کد خبر: 289744
ایستانیوز:برخلاف یک تصور اشتباه از روزهای تعطیل در ایران، مجموع تعطیلات رسمی شامل تعطیلات مناسبتی و جمعه‌ها درتقویم ایران ۷۸روز است در حالی که تعطیلات رسمی اکثر کشورها ۱۱۰ تا ۱۲۹ روز است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارها مالی(ایستانیوز)،در شرایطی که چند سالی است نهادهای وابسته به فعالان بخش خصوصی از جمله اتاق تهران خواستار افزایش تعطیلات پایان هفته در کشور به دو روز هستند؛ حالا نمایندگان مجلس طراحی را به صحن علنی مجلس برده اند که به این خواسته پاسخ مثبت می دهد. هفته گذشته طرح تعطیلی روز 5 شنبه تمامی مراکز اداری، آموزشی، قضایی و... در سراسر کشور در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسید و حالا تنها دو گام دیگر برای نهایی و اجرایی شدن آن باقی مانده است؛ تصویب در صحن علنی مجلس و تایید شورای نگهبان.
 
در حال حاضر تعطیلات پایان هفته در ایران به صورت رسمی یک روز و روز جمعه است ولی بخش مهمی از ادارات دولتی در تهران روزهای 5 شنبه تعطیل هستند ولی در شهرهای دیگر 5 شنبه ها یک روز کاری محسوب می شود. اتفاقی که در عمل باعث سردرگمی در تعطیلات پایان هفته شده است. از سوی دیگر بسیاری از کارشناسان اقتصادی و فعالان بخش خصوصی معتقدند دو روزه شدن تعطیلات پایان هفته می تواند به رونق بیشتر کسب و کارها و فضای اقتصادی در کشور  منجر شود به خصوص به توسعه گردشگری منجر خواهد شد و به دنبال آن علاوه بر ایجاد تعداد زیادی شغل به اقتصاد گردشگری در کشور کمک بسیاری خواهد شد. البته در این بین بخش از کارشناسان اقتصادی و فعالان بخش خصوصی معتقدند بهتر است به جای روزهای 5 شنبه و جمعه برای هماهنگی بیشتر با اقتصاد جهان روزهای جمعه و شنبه در کشور تعطیل شود.
 
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس ناهید تاج الدین بعد از تصویب این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس و ارسال آن به صحن علنی گفت:« این طرح به تقویت اقتصاد گردشگری منجر خواهد شد. اینگونه نیست که حتما تعطیلات کمتر بهره‌وری اقتصادی بیشتری را داشته باشد بلکه تعطیلات بیشتر هم به بهره‌وری نیروی کار و هم به تقویت ظرفیت‌های معطل مانده اقتصادی همچون اقتصاد گردشگری کمک شایانی می‌کند، امیدوارم این طرح در صحن علنی مجلس نیز رای بیاورد.» البته برای دو روز شدن تعطیلات آخر هفته باید طرح کنونی نمایندگان با عنوان «درج پنج‌شنبه‌ها به‌عنوان روز تعطیل در تقویم رسمی» به تصویب برسد زیرا در حال حاضر عنوان طرح کنونی «تسری پنج‌شنبه تعطیل تهران به کلیه مراکز اداری، آموزشی و قضایی استان‌ها» است و وقتی طرح به صحن علنی می رود نام طرح عوض شود.
 
در این بین بخش خصوصی مدت‌هاست یکی دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته را از دولت مطالبه می کند و کمیسیون گردشگری اتاق تهران هم در این باره طرحی را تدوین کرده و پیش از این به دولت و مجلس ارائه داده بود. همچنین در جلسه ای که مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در اتاق ایران داشت؛ موضوع دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته در ایران از سوی فعالان بخش خصوصی مطرح و مورد تاکید و موافقت خود او نیز قرار گرفت. برخلاف یک تصور اشتباه از روزهای تعطیل در ایران، مجموع تعطیلات رسمی شامل تعطیلات مناسبتی و جمعه‌ها درتقویم  ایران ۷۸روز است در حالی که تعطیلات رسمی اکثر کشورها ۱۱۰ تا ۱۲۹ روز است. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته علاوه بر افزایش روحیه شادی و افزایش بهره وری در نیروی انسانی و کار به رونق اقتصاد گردشگری به عنوان یکی از پیشران های اقتصادی منجر خواهد شد.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *