RSS
امروز یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

حرکت شوکه کننده صعود طلا

خریدار دلار کم شد؛ حرکت بعدی ریال چیست؟

انقباض اقتصاد ژاپن ادامه دارد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

حذف این یارانه‌بگیران کلید خورد+جزئیات

نفت به جای بدهی؛ طلای سیاه دیگر ثروت ملی نیست؟!

چرا آینده بازار سهام امیدوارکننده نیست؟

وحشت هوش مصنوعی برای اقتصاد جهانی

رکن اساسی روابط عمومی ها در دنیای امروز انعکاس واقعیت هاست

پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

مجید ملازاده سرپرست روابط عمومی بیمه دی شد

روابط‌عمومی بانک صادرات روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد

فروش اقساطی بیمه نامه خودرو برای شبکه فروش بیمه دی مهیا شد

سود خالص بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه کوثر

پیام تبریک مدیرعامل بیمه کوثر به مناسبت گرامی‌داشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

جهش بی سابقه آمار بیمه البرز در سایه مدیریت جهادی

روابط عمومی نقش مهمی در حفظ شهرت و اعتبار سازمان دارد

سبقت گازی ترکیه از ایران

بیت‌کوین صعود کرد

بیشترین متقاضیان بیمه در کدام بخش ها هستند؟

طلافروشان تعیین تکلیف شدند+ سند

شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد

افزایش ۵۴ درصدی تورم بخش خدمات

بانک خسیس، بانک دست‌ودلباز

توصیه ۹ فعال بازار سرمایه به سهامداران

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:

جریمه سنگین در انتظار محتکران کالاهای اساسی

۱۲:۳ - ۱۳۹۸/۶/۱۳کد خبر: 284799
ایستانیوز: محمد راستاد گفت: «اگر واردکننده‌ای کارهای مربوط به ترخیص و خروج کالایش را انجام داده باشد، اما همچنان بارش در انبارهای بنادر باقی بماند، مکانیزم‌های تنبیهی برای او در نظر گرفته می‌شود که بالارفتن تصاعدی هزینه‌های انبارداری یکی از آن‌هاست»
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمد راستاد در خصوص میزان موجودی انبارهای بنادر کشور و در پاسخ به این پرسش که در راستای دستور معاون اول رئیس جمهور برای تسریع در تخلیه کالاهای اساسی از بنادر کشور چه برنامه‌ای دارید؟ اظهار کرد: در زمینه کالاهای وارداتی به بنادر، مسئله موجودی کالاها مطرح است نه رسوب آن؛ در همین زمینه هم کاری که هم اکنون انجام می‌دهیم و مترصد تسهیل آن هستیم، تسریع خروج کالا از بنادر است.
 
وی افزود: البته موجودی انبارهای مختلف در بنادر کشور خیلی بالا نیست و تنها موجودی کالاهای اساسی در بندر امام خمینی بالاست چرا که در حال حاضر میزان موجودی کالاهای اساسی در این بندر به حدود سه میلیون تن رسیده است.
 
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به این سوال که کالاهای اساسی در بندر امام خمینی یا بنادر دیگر تا چه مدت زمانی باقی می مانند؟ گفت: کالاهای اساسی دائماً در بنادر مختلف از جمله بندر امام خمینی وارد و خارج می‌شوند و این تخلیه و بارگیری در کنار خروج، به صورت مستمر صورت می‌گیرد. اما به طور میانگین کالاهایی که وارد بنادری از جمله بندر امام خمینی می‌شود، حدود دو تا سه ماه زمان می‌برد که فرآیند ترخیص و خروج آن ها طی شود. در این راستا به دنبال این هستیم تا فرآیند ترخیص و خروج کالا از بنادر تسریع شود که موجودی کالاهای اساسی در این بنادر کاهش یافته و ظرفیت انبارها با مشکل مواجه نشود.
 
راستاد ادامه داد: البته موجودی کالا در بنادر مختلف متعارف است و خارج از وضعیت طبیعی و عرف نیست اما موجودی کالاهای اساسی در بندر امام خمینی بالا بوده و ماندگاری آن‌ها بیش از حد معمول شده است که در این راستا تلاش می‌کنیم تا روند ترخیص آن‌ها سرعت بیشتری پیدا کند.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا این مسئله صحت دارد که برخی از واردکنندگان به صورت تعمدی کالای خود به ویژه کالاهای اساسی را در بنادر نگه می دارند تا بتوانند از کمبود مقطعی آن در بازار سوء استفاده کرده و کالای خود را گرانتر بفروشند؟ تصریح کرد: یکی از ابزارهایی که در این زمینه درخواست کرده‌ایم و به زودی اعمال خواهیم کرد، مکانیزم تنبیهی از نظر هزینه انبارداری است. یعنی اگر کالایی فرآیند قانونی‌اش را برای ترخیص طی کرده باشد و کماکان آن را در انبارهای بنادر مختلف نگهداری کند، قطعاً مشمول هزینه های انبارداری تصاعدی و تنبیهی می شود تا شاهد نگهداری این کالاها در بنادر نباشیم.
 
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: البته اگر کالایی بنا به یکسری مسائل و مشکلاتی که خارج از اراده تاجر و وارد کننده آن کالاست، در بنادر بماند این هزینه‌های تصاعدی و مکانیزم‌های تنبیهی مشمول آن نخواهد شد و چنین مکانیزمی تنها کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم.
 
به گزارش ایسنا، راستاد اعلام کرد: در زمینه ترخیص کالا بالاترین نرم را داریم اما برای تسریع ترخیص و خروج کالا از انبارهای بنادر تنها مکانیزمی که سازمان بنادر در حوزه وظیفه خودش می‌داند، هزینه های انبارداری و بالا بردن آن در راستای جلوگیری از سودجویی‌های احتمالی است البته دستگاه‌های دیگر نیز وظیفه‌ای در این زمینه دارند اما این مکانیزم می‌تواند عاملی باشد که صاحبان کالا هرچه سریعتر محصولات‌شان را از بنادر خارج کنند.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *