خطاهای تراکنش ها انواع مختلفی دارند که اطلاعات مربوط به آمار تعدادی هر یک از انواع خطا در دو ماه آذر و دی ۱۳۹۶ در جدول ارائه شده است. اطلاعات مندرج در این جدول تغییرات مربوط به هر یک از انواع تراکنش های موفق و ناموفق را نشان می دهد.
بر اساس اطلاعات جدول بالا مشاهده می شود که در دی ماه ۱۳۹۶ تعداد خطاها در گروه پذیرندگی با کاهش همراه بوده است. تعداد خطای پذیرندگی دی ماه ۹۶ در مقایسه با آذر ماه ۱۶.۹۶ درصد کاهش داشته است.
همچنین در راستای بررسی های انجام گرفته، اطلاعات جدول حاکی از آن است که بروز خطای کاربری هنوز عمدهترین دلیل بروز خطاها بوده و ۷۵/۳۸ درصد از کل تراکنش های خطا را شامل می شود. این نوع خطا به عملکرد شبکه پرداخت الکترونیک ارتباطی نداشته و ناشی از عملکرد دارنده کارت (نظیر کمبود موجودی یا فراموشی رمز) است.
در ادامه اطلاعات جدول ۳-۳ در شکل ۲-۳ به تصویر کشیده شده و سهم هر یک از انواع تراکنش های موفق و ناموفق از کل تراکنش ها در شکل آمده است.
همانگونه که در شکل ۲-۳ بالا دیده می شود، کمترین سهم در تراکنش های خطادار مربوط به خطای شاپرکی با سهم ۰.۰۳ درصدی از کل تراکنش ها بوده است. این نوع خطا سهم ۰.۲۴ درصدی را در بین تراکنش های خطادار داشته که در شکل ۱-۳ نشان داده شده است. جهت بررسی تغییرات تراکنش های خطا در دو ماه متوالی بهتر است سهم انواع خطا نسبت به کل تراکنش های صورت گرفته در ماه مورد نظر، مورد مقایسه قرار گیرد. لذا تغییر سهم تراکنش های خطا در دو ماه آذر و دی ۱۳۹۶ در جدول ۴-۳ ارائه شده است.
اطلاعات جدول مبین افزایش سهم تمام گروه های خطایی از کل تراکنش های دی ماه ۱۳۹۶ است و در مقابل سهم تراکنش های موفق کاهش ۱.۸۶ درصدی را تجربه کرده است.