RSS
امروز جمعه ، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

سهم ۱۱.۵۱ درصدی تراکنش‎های ناموفق در شبکه پرداخت کشور

۱۱:۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۴کد خبر: 237186
ایستانیوز:طبق گزارش عملکرد ارایه شده از سوی شاپرک، سهم تراکنش های ناموفق از کل تراکنش ها در دی ماه سال جاری ۱۱.۵۱ درصد بوده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،برای همه مشتریان سیستم بانکی پیش آمده که هنگام انجام یک تراکنش با پیام "تراکنش ناموفق " مواجه شده و یا پس از انتظار چند دقیقه ای با خطا از سوی شبکه مواجه شده اند. برهمین اساس شرکت شاپرک در گزارش عملکرد دی ماه، سهم تراکنش های موفق از کل تراکنش ها را منتشر کرد که به شرح زیر است: 
 
یکی از اصلی ترین برنامه های شرکت شاپرک، تلاش برای کاهش وقوع خطاهای شبکه و افزایش نسبت تراکنش های موفق از کل تراکنش ها است. در حال حاضر در شبکه پرداخت الکترونیک کارتی، خطاها در پنج گروه "خطای صادرکنندگی"، "خطای پذیرندگی"، "خطای شاپرکی"، "خطای کاربری" طبقه بندی می شوند.
 
اطلاعات مربوط به تعداد تراکنش های موفق و ناموفق (خطادار) کل شبکه شاپرک را نشان می دهد که این بررسی حکایت از سهم ۸۸.۴۹ درصدی تراکنش های موفق و ۱۱.۵۱ درصدی خطاهای رخداده در دی ماه ۱۳۹۶ دارد.

 

خطاهای تراکنش ها انواع مختلفی دارند که اطلاعات مربوط به آمار تعدادی هر یک از انواع خطا در دو ماه آذر و دی ۱۳۹۶ در جدول ارائه شده است. اطلاعات مندرج در این جدول تغییرات مربوط به هر یک از انواع تراکنش های موفق و ناموفق را نشان می دهد.

بر اساس اطلاعات جدول بالا مشاهده می شود که در دی ماه ۱۳۹۶ تعداد خطاها در گروه پذیرندگی با کاهش همراه بوده است. تعداد خطای پذیرندگی دی ماه ۹۶ در مقایسه با آذر ماه ۱۶.۹۶ درصد کاهش داشته است.

همچنین در راستای بررسی های انجام گرفته، اطلاعات جدول حاکی از آن است که بروز خطای کاربری هنوز عمدهترین دلیل بروز خطاها بوده و ۷۵/۳۸ درصد از کل تراکنش های خطا را شامل می شود. این نوع خطا به عملکرد شبکه پرداخت الکترونیک ارتباطی نداشته و ناشی از عملکرد دارنده کارت (نظیر کمبود موجودی یا فراموشی رمز) است.

در ادامه اطلاعات جدول ۳-۳ در شکل ۲-۳ به تصویر کشیده شده و سهم هر یک از انواع تراکنش های موفق و ناموفق از کل تراکنش ها در شکل آمده است.

همانگونه که در شکل ۲-۳ بالا دیده می شود، کمترین سهم در تراکنش های خطادار مربوط به خطای شاپرکی با سهم ۰.۰۳ درصدی از کل تراکنش ها بوده است. این نوع خطا سهم ۰.۲۴ درصدی را در بین تراکنش های خطادار داشته که در شکل ۱-۳ نشان داده شده است. جهت بررسی تغییرات تراکنش های خطا در دو ماه متوالی بهتر است سهم انواع خطا نسبت به کل تراکنش های صورت گرفته در ماه مورد نظر، مورد مقایسه قرار گیرد. لذا تغییر سهم تراکنش های خطا در دو ماه آذر و دی ۱۳۹۶ در جدول ۴-۳ ارائه شده است.

اطلاعات جدول مبین افزایش سهم تمام گروه های خطایی از کل تراکنش های دی ماه ۱۳۹۶ است و در مقابل سهم تراکنش های موفق کاهش ۱.۸۶ درصدی را تجربه کرده است.

 




» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *