RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

رییس کمیته اجرایی آکادمی بورس اعلام کرد

آغاز راند نخست "آکادمی بورس"

۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳کد خبر: 232349
ایستانیوز : رییس کمیته اجرایی آکادمی بورس گفت: مرحله نخست مسابقه آزاد معامله گری از روز یکشنبه بیست و چهارم دی ماه آغاز میگردد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی( ایستانیوز)، در این مرحله شرکت کنندگان با سرمایه اولیه ۵۰۰هزارتومانی که خودشان تامین کرده اند؛ با یکدیگر به رقابت میپردازند. مرحله نخست مسابقه قوانین خاصی ندارد و قوانینی حاکم بر معاملات بر خط در این مرحله اجرا می شود. آذریان در خصوص سرنوشت این ۵۰۰ هزارتومان افزود: این مبلغ جزء آورده اولیه افراد است و با پایان مرحله نخست با سود احتمالی که نفرات کسب می نمایند به حسابشان واریز می گردد.
امین آذریان ،عضو شورای سیاست گذاری آکادمی بورس در مورد شرکت کنندگان این مسابقه گفت: طبق اطلاعات به دست آمده از شرکت کنندگان 82درصد نفرات آقایان و 18درصد خانم ها هستند. در میان شرکت کنندگان 42درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد؛ 41درصد دارای مدرک کارشناسی؛ 7درصد دارای مدرک دکتری و مابقی دارای مدرک دیپلم و فوق دیپلم هستند. 
آذریان در خصوص پراکندگی سنی ثبت نامی ها گفنت: جوانترین شرکت کننده 20 ساله و مسن ترین 64 ساله هستند. در میان شرکت کنندگان رده سنی 30تا 40 ساله ها 42درصد جمعیت؛ 20تا30 ساله ها 38 درصد جمعیت و افراد بالای 40 سال 20درصد را شامل میشوند که از این میان 18درصد بیکار و 82درصد شاغل هستند. سه استانی که بالاترین مشارکت در این مسابقه را داشته اند؛ استان تهران با 31درصد؛ استان خراسان رضوی با 14درصد و استان اصفهان با 7درصد می¬باشند. آذریان در خصوص پراکندگی جغرافیایی شرکت کنندگان گفت: خوشبختانه شرکت کنندگان از اکثر استان ها در این رویداد ملی حضور دارند و 4 استان ایلام؛ سنندج؛ زنجان و کرمان هیچ شرکت کننده ای در این مسابقه نداشته اند که ما امیدواریم با فرهنگ سازی و آشنا کردن اقشار گوناگون جامعه با بازارسرمایه و بورس اوراق بهادار در سال های آتی این رویداد به طور وسیع و در سراسر ایران عزیزمان برگزار گردد.
وی در خصوص روند اجرایی مرحله نخست آکادمی بورس گفت: این مسابقه که با حمایت مالی تامین سرمایه تمدن، شرکت بورس اوراق بهادار تهران، کانون نهادهای سرمایه گذاری، شرکت صحراو با اجرای گروه دانش شاخص بازارسرمایه برگزار می شود؛ در مرحله نخست، کاملا به صورت مجازی و غیر حضوری پیش می رود. در این مرحله شرکت کنندگان از سراسر کشور با کد ویژه ای که برای این مسابقه طراحی شده است معامله خواهند کرد و نیازی به حضور این افراد نیست. پس از پایان بازه یک ماه مسابقات؛ 50 نفری که بالاترین بازدهی را از تشکیل سبد سهام به دست بیاورند وارد مرحله دوم می شوند. پیش از برگزاری مرحله دوم؛ 50نفر برتر در جلسه معارفه حضور خواهند یافت. در این جلسه افراد با رقبای خود و مربیانی که هدایت علمی ایشان را به عهده خواهند داشت آشنا می شوند. 
مدیرعامل گروه دانش شاخص بازارسرمایه در پاسخ به نحوه اجرای مرحله دوم گفت: در این مرحله افراد یک میلیون تومان اعتبار از تامین سرمایه تمدن دریافت می نمایند و با این اعتبار تا هفته پایانی اسفندماه رقابت خواهند کرد. وی جزییات بیشتری از مرحله دوم را بیان نکرد و افزود: حتما با آغاز مرحله دوم اتفاقات نو و جدیدی  که در کنار مسابقه برای برگزیدگان طراحی شده است را اعلام خواهیم کرد. 
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *