RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مطرح کرد:

صدور زعفران ایرانی با یک برند قدرتمند

۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲کد خبر: 230558
ایستانیوز:مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: با توجه به تولید ۷۰ درصدی زعفران جهان در ایران ما باید حداقل ۸۰ درصد از سهم بازار جهانی این محصول را داشته باشیم و این مهم محقق نمی شود مگر با تشکیل یک برند قدرتمند زعفران ایرانی.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، علی اوسط هاشمی در نشستی با مسئولان بخش خصوصی و دولتی زعفران، با موضوع "اتخاذ تصمیم در خصوص مباحث صادرات و تجارت در بازار زعفران" افزود: باید تصمیماتی اتخاذ شود که سهم ایران در بازار جهانی زعفران را از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد افزایش دهد.
 
وی با تاکید بر اینکه تصمیمات باید در سطح ملی و برای تحقق منفعت ملی باشد، افزود: با تشکیل یک برند قدرتمند زعفران ایرانی، بی تردید هم منافع کشاورزان و هم منافع بازرگانان تامین خواهد شد.
 
اوسط هاشمی ادامه داد: همچنین باید زمینه ایجاد بورس جهانی زعفران در ایران فراهم شود و در این راستا فعالان این محصول می توانند با نماینده فائو وارد فاز همکاری شوند و از آنها کمک و راهنمایی بگیرند.
 
وی اظهار کرد: اکنون زعفران تنها بر اساس مصرف داخل کشور بسته‌بندی می‌شود و تنوع مصرف بازارهای بین‌المللی را در آن لحاظ نمی گردد این در حالی است که می‌شود با تشکیل بورس جهانی زعفران جهان را متقاعد کرد که برای خرید این طلای سرخ، از هر نقطه دنیا به ایران مراجعه کنند.
 
اوسط هاشمی با اشاره به تصمیمات گذشته و شکل همکاری بخش خصوصی و دولتی، بیان کرد: تقابل بخش خصوصی و دولتی بدترین نوع نگاه بوده که سازمان تعاون روستایی این نگاه را نمی‌پسندد و در صدد تغییر آن است.
 
وی اضافه کرد: بازرگانان باید به نحوی عمل کنند که کشاورزان برای تولید بیشتر تشویق شوند و این موضوع برای تجار نیز وزنه اعتباری محسوب خواهد شد و انسجام لازم در صیانت از تولید ملی را ایجاد خواهد کرد.
 
اوسط هاشمی تولید بیشترین زعفران جهان در ایران را قدرت کشور دانست و گفت: شاید در تعیین قیمت نفت اختیار چندانی نداشته باشیم، اما قطعا می‌توانیم در کنترل قیمت کالایی مانند زعفران که بیشترین تولید در کشور ما است، قوی‌تر عمل کرده و حرفی برای گفتن در جهان داشته باشیم.
 
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با تاکید بر اینکه باید رقابت را از درون کشور به بیرون انتقال داد، عنوان کرد: باید در بازارهای خارجی از زعفران به عنوان کالایی که ویژه ایران است صحبت شود و این محصول فقط با نام ایران شناخته شود.
 
اوسط هاشمی در پایان خواستار تشکیل شهرک صنعتی زعفران در کشور شد .
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *