RSS
امروز شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

شرکت های خرد صنعت بیمه ادغام می شوند

۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۹/۲۸کد خبر: 228535
ایستانیوز:نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وجود شرکت های کوچک کمکی به صنعت بیمه نمی کند و بهتر است این شرکت ها در یکدیگر ادغام شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،حجت الاسلام «سیدناصر موسوی لارگانی» از تعدد شرکت های کوچک فعال در صنعت بیمه گلایه کرد.
وی افزود: هرچند به نام توسعه بخش خصوصی شرکت های متعددی در صنعت بیمه ایجاد شده است و بسیاری از بانک ها برای خود شرکت بیمه هم تاسیس کرده اند اما ایجاد این شرکت ها کمکی به توسعه صنعت بیمه در کشور نمی کند.
وی خواستار نظارت جدی تر بیمه مرکزی بر فعالیت ها شرکت های بیمه در کشور شد تا مشکلی همچون ورشکستگی بیمه توسعه برای دیگر شرکت های بیمه تکرار نشود.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر بیمه های کوچک را ادغام نکنیم، مشکل بیمه توسعه، آخرین مشکل صنعت بیمه در کشور نخواهد بود.
موسوی لارگانی اظهار داشت: بیمه توسعه حدود چهار سال پیش ورشکست شد و با وجود آنکه تعیین تکلیف بیمه گذاران آن به بیمه ایران سپرده شده، باز هم هنوز برخی مشکلات آن پابرجاست که با گذشت زمان برطرف می شود.
 
* دستگاه های دولتی بدهی خود به صنعت بیمه را بپردازند
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین از دستگاه های دولتی خواست در جریان رسیدگی به لایحه بودجه سال آینده، پیش بینی لازم را برای پرداخت بدهی خود به صنعت بیمه داشته باشند تا این صنعت بتواند تعهدات خود را انجام دهد.
به گفته وی، صنعت بیمه باید پشتیبان اقتصاد و فعالیت های اقتصادی کشور باشد اما بار سنگین بدهی های معوق سبب می شود تا آنها نتوانند تعهدات خود را در برابر بیمه گذاران به خوبی ایفا کنند.
وی برای نمونه به بیمه ایران به عنوان تنها شرکت 100 درصد دولتی در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: هزینه های تحمیلی ناشی از بدهی آموزش و پرورش یا بنیاد شهید سبب شده تا سهم این شرکت از بازار بیمه کاهش یابد در حالی که با در اختیار داشتن گسترده ترین شبکه فروش و نمایندگی در کشور نیمی از بازار را در اختیار داشت.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: باید به صنعت بیمه میدان دهیم و آن را تقویت کنیم تا از عهده بیمه های بزرگ برآیند و در بازار بیمه منطقه ای و جهانی نیز فعال شوند.
به نوشته ایرنا، عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی نیز چندی پیش در آیین گرامیداشت روز بیمه با یادآوری اینکه برخی از دستگاه های دولتی حق بیمه خود بابت پوشش های بیمه را به این شرکت نپرداخته اند و یا همچون وزارت آموزش و پرورش بدهکارند، گفته بود: برای نمونه بیمه ایران 15 هزار میلیارد ریال به جانبازان عزیز پرداخت و در مجموع 20 هزار میلیارد ریال از بنیاد شهید طلبکار است.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *