RSS
امروز جمعه ، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

معاون سازمان ملی استاندارد:

تمام استانداردهای۵۵گانه تولید خودرو در ایران رعایت می‌شوند

۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۶/۱۵کد خبر: 211195
ایستانیوز:مرندی مقدم گفت: در این میان خودروسازی یکی از مهمترین حوزه‌های صنعتی به شمار می‌رود و دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ورود نوآوری و فناوری‌های جدید است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، وحید مرندی‌مقدم در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: واحدهای خودروسازی داخل موظف هستند از یکم دی ماه سال ۹۷ استانداردهای جدید را رعایت کنند.
 
وی در ادامه با اعلام اینکه استانداردهای ۵۵ گانه تولید خودرو فعلی در ایران مطابق استانداردهای روز دنیاست، اظهارداشت: تمامی این استانداردها در کشور اعمال می شود.
 
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه تمامی موارد تولید یک محصول در استاندارد لحاظ نمی‌شود، گفت: برای مثال استاندارد ترمز «ای بی اس» در اتحادیه اروپا اجباری نیست و اعمال هم نمی‌شود ولی در ایران این استاندارد اعمال می شود.
 
وی افزود: استانداردهای ایمنی تولید خودرو در سطح کشورهای دنیا به ویژه ایران اعمال می شود و تولیدکنندگان موظف به رعایت چنین استانداردهایی هستند.
 
مرندی‌مقدم تصریح کرد: موضوعی که تولید اتومبیل های کشورهای اروپایی و صاحب سبک دنیا را با اتومبیل های تولید داخلی متمایز می سازد، استاندارد های کارخانه ای ست.
 
وی گفت: استانداردهای کارخانه ای واحدهای خودرو سازی در کشورهای اروپایی مانندآلمان، فرانسه و حتی ممالک غیراروپایی صاحب سبک مانند ژاپن در رقابت شدید برای کسب بازار بیشتر به مراتب از استانداردهای که به عنوان مقررات فنی از سوی کشورها اعلام می شود پیشرفته تر و برتر است.
 
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران در پاسخ به این پرسش که آیا رعایت استانداردهای ۵۵ گانه در کشور موجب ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخلی شده است، افزود: ارتقای کیفیت مستلزم استانداردها، قیمت، نوآوری و انتظارات مشتری است.
 
وی با بیان اینکه تفاوت کیفیت بین خودروهای تولید داخلی و اروپایی را باید در نوآوری و قیمت جستجو کرد، اظهار داشت: در شرایط فعلی اهمیت و نقش فناوری به منظور رشد اقتصادی کشورها بر هیچ کسی پوشیده نیست.
 
مرندی مقدم گفت: در این میان خودروسازی یکی از مهمترین حوزه‌های صنعتی به شمار می‌رود و دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ورود نوآوری و فناوری‌های جدید است.
 
وی افزود: برای ارتقای کیفی تولید محصولات خودروسازان داخلی استفاده از فناوری‌های نوین و پیشرفته ضرورت دارد زیرا با بهره‌گیری از نوآوری و فناوری‌های جدید در خودروسازی می‌توان زمینه رقابت با خودروسازان خارجی را در کشور فراهم کرد.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *