RSS
امروز جمعه ، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

جدیدترین تحلیل کامرزبانک آلمان از آینده قیمت طلا

۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۳/۲۶کد خبر: 200227
ایستانیوز:کامرز بانک در جدیدترین گزارش تحلیلی خود اعلام کرد: قیمت جهانی طلا تا سه ماه پایانی امسال افزایش خواهد داد و به بیش از ۱۳۰۰ دلار در هر اونس خواهد رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، قیمت نقره و پلاتین نیز تا پایان امسال افزایش خواهد داشت ولی پالادیوم با کاهش قیمت روبرو خواهد شد. این در حالی است که قیمت پالادیوم در روزهای اخیر به بالاترین سطح خود در 16 سال اخیر رسیده است.
 
این گزارش افزود: قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر ریسک های سیاسی و ابهامات مربوط به سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قرار گرفته و با افزایش نسبی روبرو شده است. به نظر می رسد روند صعودی قیمت طلا تا پایان امسال ادامه خواهد یافت و قیمت هر اونس به بیش از 1300 دلار خواهد رسید.
 
این بانک پیش بینی کرده است که قیمت پالادیوم تا پایان امسال کاهش خواهد یافت. قیمت این فلز گرانبها طی هفته های اخیر تحت تاثیر کمبود عرضه با رشد فزاینده ای روبرو شده است.
 
پیش بینی می شود طی ماه های آینده تقاضای صنایع خودروسازی برای پالادیوم با کاهش روبرو خواهد شد و این مساله موجب می شود تا قیمت این فلز نیز با کاهش نسبی روبرو شود.
 
تحلیلگران کامرز بانک بر این باورند که مسیر قیمت طلا طی ماه های آینده تحت تاثیر سیاست های پولی فدرال رزرو و عوامل سیاسی تعیین خواهد شد. گرچه فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست ژوئن نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش داده ولی انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا، ابهامات زیادی را درباره افزایش بیشتر نرخ بهره طی ماه های آینده به وجود آورده است.
 
به نوشته سایت طلا، به نظر می رسد اوضاع سیاسی اتحادیه اروپا طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت. گرچه با برگزاری انتخابات فرانسه نگرانی های سیاسی تا حدی کاهش یافته و ارزش یورو با افزایش روبرو شده ولی تنش های سیاسی بریتانیا و در پیش بودن مذاکرات برگزیت می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا و نرخ ارز داشته باشد.
 
کامرز بانک افزود: تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه مثل چین و هند نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا باشد. گرچه تقاضای سرمایه گذاری در بازارهای توسعه یافته با افت روبرو شده ولی نگرانی های سیاسی موجب خواهد شد تا تقاضای سرمایه گذاری طی ماه های آینده با رشد چشمگیری روبرو شود. غیر قابل پیش بینی بودن رفتارها و اقدامات ترامپ و در پیش بودن انتخابات مهم آلمان و هلند می تواند موجب تشدید نگرانی های سیاسی شود.
 
این پیش بینی نشان می دهد قیمت هر اونس نقره به طور موقت در تابستان تا 16.50 دلار کاهش خواهد یافت ولی تا پایان امسال به بیش از 18 دلار خواهد رسید.
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *