RSS
امروز شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی

پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان

توصیه بلومبرگ به سرمایه گذاری در بورس ایران

معمای بنزین در ایران

طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟

دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است

ارزش آفرینی برای مشتریان، جریان پایدار رشد صنعت بیمه است

شروع پرقدرت بیمه پارسیان در سال ۱۴۰۳

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

واکنش طلافروشان به مالیات برعایدی سرمایه

خریدهایی که از بی ارزش شدن پول می کاهد

خبر مهم برای طلافروشان

منتظر صلح دلار کاغذی و دیجیتال باشید

چک دیجیتال ۱۲ بانک نقدپذیر شد

تقویت بورس، زمینه‌ساز ورود سرمایه‌های خرد مردم به سمت تولید

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

معاون طیب‌نیا مطرح کرد؛۱۵ اقدام ویژه برای مودیان عملیاتی شد

بخشودگی جرایم مالیاتی

۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۲/۲۴کد خبر: 197221
ایستانیوز:معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه در سال گذشته ۱۵ اقدام ویژه و کلیدی در زمینه مالیات انجام شد، یکی از این موارد را بخشودگی جرایم مالیاتی عنوان کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، سیدکامل تقوی نژاد با تاکید بر اینکه از مهمترین سیاست های نظام مالیاتی، تعامل با مودیان و حمایت از تولید و اشتغال است، گفت: یکی از مبانی اصلی توسعه سازمانی، روابط عمومی است و از این منظر، باید در جهت ایجاد روابط عمومی های پویا، بالنده و کارا گام برداریم.
 
رییس کل سازمان امور مالیاتی اظهارداشت: از مهمترین سیاست های نظام مالیاتی، تعامل با مودیان و حمایت از تولید و اشتغال است و روابط عمومی های سازمان باید با حضوری فعال در عرصه اطلاع رسانی سیاست های جدید سازمان در حمایت از این بخش ها گام بردارند.
 
وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی، پایگاه اطلاعاتی و ارتباطی سازمان است، عنوان کرد: وجهه و نمود سازمان در ذهن مخاطبان و افکار عمومی، به میزان پویایی، بالندگی و روشنگری روابط عمومی آن سازمان بستگی دارد و در حال حاضر، یکی از مهمترین انتظارات از مجموعه روابط عمومی سازمان، اعتبارسازی برای سازمان متناسب با شرایط موجود است.
 
تقوی نژاد افزایش اعتماد مودیان به نظام مالیاتی را یک اقدام اساسی در جهت ارتقای کارآیی و جلب مشارکت عمومی برای پرداخت مالیات برشمرد و گفت: یکی از عوامل جلب و جذب مخاطبان سازمان، اعتمادآفرینی در جامعه است که این امر، حیثیت اجتماعی و اعتبار و وجهه سازمان را در نزد افکار عمومی ارتقا می بخشد و در این راستا، در سال ۹۵، حدود ۱۵ اقدام و راهکار کلیدی برای حل مشکلات مودیان مالیاتی در جهت اعتمادآفرینی در جامعه صورت گرفته که از جمله آنها می توان به تقسیط بدهی های مالیاتی، استرداد به موقع مالیات، حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط، بخشودگی جرایم، معافیت برخی مشاغل از جمله مشاغل وانت‏ بار و تاکسی‏ داران از پرداخت مالیات و همچنین تعدیل نرخ ها و ساده سازی قوانین از جمله در منبع ارث و ماده ۱۳۱ قانون مالیات‏ های مستقیم اشاره کرد.
 
وی یکی دیگر از اقدامات موثر سازمان برای اعتمادآفرینی در جامعه را ارتقای سلامت نظام اداری عنوان کرد و گفت: قاطبه همکاران سازمان، افرادی شرافتمند و پاکدست هستند و ما به وجود این خانواده بزرگ شرافتمند افتخار می کنیم و البته مبارزه جدی و قاطعانه با فساد در دستور کار ماست و در صورت وقوع یک فساد یا تخلف، به شدت با آن برخورد خواهیم کرد.
 
تقوی نژاد در ادامه بر نقش فرهنگ سازی روابط عمومی ها تاکید کرد و گفت: فرهنگ سازی لازمه هرگونه تغییر یا خلق یک رفتار اجتماعی جدید است و با فرهنگ سازی می توان احساس هویت و همچنین تعهد و پایبندی به باورها و ارزش ها را تقویت کرد.
 
رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه ارزش‌ها موجب تقویت و ثبات هر چه بیشتر سازمان می‌شوند، اظهارداشت: روابط عمومی‌های سازمان باید در جهت ارزش آفرینی در جامعه، ایجاد هویت فرهنگی واحد و همچنین نهادینه کردن فرهنگ و ارزش های سازمان گام بردارند.
 
تقوی نژاد تصریح کرد: روابط عمومی از مقوله مدیریت و هنر است و می توان گفت روابط عمومی جزئی از مدیریت سازمان است و به همین لحاظ، باید از مجموعه دانش ها، تکنیک ها و ابزارهای کاری برخوردار باشد.
 
وی در ادمه به برخی از کارکردهای روابط عمومی اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی بهنگام و درست، فرهنگ‏ سازی، تبلیغ و ترغیب، برقراری تعامل و ارتباط با مجموعه مخاطبان نظام مالیاتی و همچنین تبیین و تشریح سیاست‏ های سازمان که جملگی در جهت اعتمادآفرینی و مشارکت جویی هر چه بیشتر مودیان انجام می گیرد، از جمله اصلی‏ ترین کارکردهای روابط عمومی سازمان به شمار می روند.
 
رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین به نقش بی ‏مانند فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی در اطلاع ‏رسانی بهنگام و صحیح به مخاطبان اشاره کرد و گفت: روابط عمومی های الکترونیک به ویژه در جوامع اطلاعاتی کارکردهای بسیار متنوع و کم نظیری دارند، چرا که روابط عمومی الکترونیک فضایی در اختیار مخاطبان سازمان قرار می دهد تا بتوانند به راحتی به اطلاعات دست پیدا کرده و بدون مشقت، نیاز خود را مرتفع سازند.
 
معاون وزیر امور اقتصادی ودارایی خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها تنظیم کننده مدیریت ارتباط بین سازمان و کارکنان نیز هستند و نقش بسزایی در برقراری و تسهیل ارتباط دوسویه بین مدیران سازمان و کارکنان دارند.
 
تقوی نژاد افزود: اهداف سازمانی بدون همراهی و همدلی کارکنان سازمان محقق نمی گردد؛ لذا همراه کردن کارکنان، جلب مشارکت و اعتماد آنان برای پیشرفت های مادی و معنوی سازمان نیز از جمله وظایف و کارکردهای اساسی روابط عمومی ها است.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *