RSS
امروز شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی

پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان

توصیه بلومبرگ به سرمایه گذاری در بورس ایران

معمای بنزین در ایران

طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟

دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است

ارزش آفرینی برای مشتریان، جریان پایدار رشد صنعت بیمه است

شروع پرقدرت بیمه پارسیان در سال ۱۴۰۳

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

واکنش طلافروشان به مالیات برعایدی سرمایه

خریدهایی که از بی ارزش شدن پول می کاهد

خبر مهم برای طلافروشان

منتظر صلح دلار کاغذی و دیجیتال باشید

چک دیجیتال ۱۲ بانک نقدپذیر شد

تقویت بورس، زمینه‌ساز ورود سرمایه‌های خرد مردم به سمت تولید

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

نماینده مردم رزن در مجلس در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خواستار شد

اصلاح قوانین بانکی و بیمه ای کشور

۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱/۲۷کد خبر: 195365
ایستانیوز:اصلاح کلیه قوانین در حوزه‌های بانکی، کار و تأمین اجتماعی، حقوق مالیاتی و... مبارزه قاطع و بدون ملاحظه با فساد برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری است .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، حسن لطفی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) و همچنین آغاز سال نو، گفت: سالی که در ابتدای آن هستیم از سوی مقام معظم رهبری سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نام گذاری شده است و این نام گذاری در ادامه سلسله نام گذاری های سنوات گذشته مانند اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و پیش از آن حماسه اقتصادی و کار و تلاش مضاعف و شکوفایی و نوآوری است.
 
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تکرار نام گذاری ها در سال های گذشته و توجه به اقتصاد مقاومتی نشان از توجه مقام معظم رهبری به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است.
 
وی گفت: یکی از اهداف برنامه اقتصادی اسلام فراهم کردن زمینه مناسب برای بروز خلاقیت های متفاوت انسانی است و به این جهت تامین امکانات مساوی و متناسب و ایجاد کار برای همه افراد و رفع نیازهای ضروری جهت استمرار حرکت تکاملی او بر عهده حکومت است.
 
لطفی ادامه داد: یکی از خواسته های دیگر به حق مردم و از آرمان های اصلی انقلاب اسلامی همانا عدالت اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی و توزیع عادلانه ثروت در بین مردم است اما پدیده های ناخوشایندی همچون فساد اداری، مالی، اقتصادی، بیکاری و آسیب های اجتماعی ناشی از آن رانت خواری، اشرافی گری و خود برتر بینی و پیامدهای منفی ناشی از آن ها اقتصاد سالم و عدالت اجتماعی را به بیراهه کشانده و مانع تحقق آن ها شده است.
 
وی ادامه داد: کامیابی در حوزه‌های مختلف و به ویژه در حوزه اقتصادی به اراده قوی، واقعی و مدیریت علمی و قوانین شفاف در سطوح مختلف قدرت و در گستره همه قوا و نهادها نیاز دارد. این اراده و اقدام عملی می‌تواند زمینه‌های شکوفایی اقتصادی و عدالت اجتماعی که منجر به بهبود معیشت مردم می‌شود را فراهم کند.
 
لطفی افزود: اصلاح کلیه قوانین در حوزه‌های بانکی، کار و تأمین اجتماعی، حقوق مالیاتی و... مبارزه قاطع و بدون ملاحظه با فساد اداری، مالی، اقتصادی و قاچاق کالا و ارز و شفاف‌سازی در کلیه فعالیت‌های اقتصادی اعم از بانک‌ها،‌ بیمه‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی و... ازجمله مسائلی است که نمایندگان، دولتمردان و حاکمان وظیفه دارند که با پرداختن به این امور زمینه را برای تحقق شعار سال را فراهم آورند.
 
این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی، افزود: این شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران نیست که شرکت‌های خودروسازی به ویژه ایران خودرو و سایپا با استفاده از قطعه‌های غیر مرغوب داخلی و خارجی ارابه‌های آدمکش را راهی جاده‌ها کرده و سالیانه ده‌ها هزار نفر را کشته و یا معلول کنند.
 
نماینده مردم رزن در مجلس دهم گفت: از رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش و همچنین نمایندگان مجلس تقاضا دارم، توجه ویژه‌ای به وضعیت معیشت فرهنگیان کشور داشته باشند و برای یک بار هم که شده برای همیشه به این وضعیت خاتمه دهند.
 
به گزارش خانه ملت ،عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در حوزه کار، کشاورزی و همچنین راه‌ها و سایر بخش‌ها از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *