ایستانیوز:فصل پنجم آیین نامه شماره ۷۱ بیمه مرکزی نحوه و چگونگی شکایت بیمه گزاران از شرکتهای بیمه را مشخص کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،براساس فصل پنجم آیین نامه شماره 71 بیمه مرکزی،موسسه بیمه موظف است واحد رسیدگی و پاسخگویی به شکایت تحت نظارت و مسئولیت مستقیم مدیر عامل ایجاد و امکان دسترسی آسان را برای عموم بیمه گذاران در سطح کشور جهت طرح شکایت مربوطه فراهم نماید به گونه ای که حداکثر ظرف مدت۲۰ روز شکایت رسیدگی شود.به نوشته ریسک نیوز، در صورت عدم رسیدگی به شکایات بیمه ای در شرکت، بیمه گذاران، بیمه شدگان یا صاحبان حقوق آنها می توانند موضوع مورد اختلاف را به صورت کتبی و همراه مدارک و دلایل لازم به بیمه مرکزی اعلام و تقاضای رسیدگی نمایند.