RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

۵۰ درصد از هزینه های بانکی صرف شعبه داری می شود

ضرورت حذف شعب بانک ها

۱۰:۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹کد خبر: 193604
ایستانیوز:عضو هیات مدیره بانک ملی می گوید: در هیچ جای دنیا ۲۰ نفر به طور همزمان در یک شعبه مشغول به کار نیستند و باید در مورد کاهش نیروها راهبردهایی اندیشید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،برات کریمی درباره ضرورت حذف شعب گفت: با توجه به اینکه حدود 50 درصد از هزینه های بانکی صرف شعبه داری می شود ضرورت حذف شعب ناکارآمد بیش از پیش به چشم می خورد.
وی با اشاره به کاهش چشمگیر مراجعه حضوری در سالهای اخیر اذعان کرد: دستگاه های وی تی ام(virtual teller machine) یا شعب مجازی، امکان انجام عملیات مربوط به فعالیتهای بانکی و تبادلات مالی وابسته به شعب ،مانند گشایش حساب، دریافت کارت هدیه، درخواست صدور دسته چک، اسکن یا دریافت سایر اسناد شخصی مربوط به تبادلات مالی وابسته به شعب را به صورت امن و آسان فراهم آورده و حس رضایتمندی مشتری را نیز افزایش می دهد.
کریمی مدیریت بهینه هر سازمان را نیازمند کوچکتر شدن آن دانست و اظهار کرد: این امر کنترل و نظارت را افزایش داده و منجر به چابک تر شدن بانک شده و از این طریق کارایی نیز افزایش مییابد، نکته قابل ذکر این است که پس از حذف شعب امکان فروش دارایی های مازاد و تزریق آن به بخش های مولد در جهت افزایش رشد اقتصادی نیز فراهم می شود.
عضو هیات مدیره بانک ملی چالش پیش روی شعب را اینگونه به بانکداری الکترونیک عنوان کرد: بانک ملی ایران در طول 88 سال گذشته همواره نگاهی فراتر از یک بنگاه اقتصادی به مردم و جامعه داشته و همیشه سعی  بر حضور در میان مردم، فارغ از نگاه انتفاعی صرف به مسایل ،داشته است، درهمین راستا و با توجه به تاثیر حضور شعب بانک در پیشرفت و آبادانی شهرها و خدمات رسانی به همه مردم ایران در دوردست ترین شهرها و روستاها، همواره سعی بر ارایه راهکارهای گوناگون برای جبران زیاندهی شعب موصوف داشته است .
وی در جواب سوالی مبنی بر اینکه با چالش عدم زیان دهی برخی شعب در صورت بازآفرینی آنها چگونه می توان مواجه شد خاطرنشان کرد: این موضوع از دو نگاه قابل ملاحظه است، بازآفرینی فیزیکی و بازآفرینی پرسنل که بهبود روند سودآوری شعب با ایجاد تغییرات و به روز رسانی فیزیکی آن نیاز به اقامه ادله ندارد، اما  بازآفرینی شعب بدون بازآفرینی پرسنل امکان پذیر نیست.
کریمی با بیان اینکه رفتن به سمت بانکداری الکترونیک گریزناپذیر است تصریح کرد :یکی از چالش های این راه ، کاهش شعب است اما مهم ترین آن تکنیک هایی است که در راستای این کاهش به کار می گیریم، شما با نیروی انسانی روبرو هستید که سالها با آن کار کرده اید و به یکباره نمی توانید همه را بازخرید کنید و راهبردهایی که در این مسیر در نظر دارید بسیار مهم هستند.
وی افزود: ما معتقد به حذف شعب هستیم ، چرا که در هیچ جای دنیا به این صورت نیست که 20 نفر به طور همزمان در یک شعبه مشغول به کار باشند ،اما در مورد کاهش نیروها باید راهبردهایی اندیشید که زمان بر است.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *