RSS
امروز یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی

پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان

توصیه بلومبرگ به سرمایه گذاری در بورس ایران

معمای بنزین در ایران

طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟

دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است

ارزش آفرینی برای مشتریان، جریان پایدار رشد صنعت بیمه است

شروع پرقدرت بیمه پارسیان در سال ۱۴۰۳

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

واکنش طلافروشان به مالیات برعایدی سرمایه

خریدهایی که از بی ارزش شدن پول می کاهد

خبر مهم برای طلافروشان

منتظر صلح دلار کاغذی و دیجیتال باشید

چک دیجیتال ۱۲ بانک نقدپذیر شد

تقویت بورس، زمینه‌ساز ورود سرمایه‌های خرد مردم به سمت تولید

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

حمایت سهامدار عمده، کلید آرامش بازار است

ریزش سهام ناشی از عملکرد غلط بانک ها بود

۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱کد خبر: 187397
ایستانیوز:قضیه بانک ها به هر حال یک داستان طولانی است که چون صورت های مالیشان شفاف نبوده ، مطالبات غیر قابل وصول یا مشکوک الوصول را در صورت های مالی خود لحاظ نمی کردند ؛ به عبارتی آن معوقاتی را که به خاطر پرداخت وام های سنگین به بعضی مشتریان ایجاد شده بود و قابلیت وصول نداشت با بهره و خسارت دیرکرد آن به حساب درآمد منظور می کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،تیمور ابوحمزه  گفت: در شرایط فعلی از سهامدار جزء،  کار چندانی بر نمی آید و این سهامداران عمده  وشرکت های سرمایه گذاری زیر گروه آنها هستند که می توانند به سهم کمک کنند. دولت هم در تلاش است تا بتواند شفافیت را  بیش از قبل وارد حوزه پول و بانک کند تا مردم بتوانند با خیال راحت تر وارد سهام بانکی بشوند.
 
این فعال بازار سرمایه با بیان اینکه عمدتا ریزش سهام به واسطه عملکرد غلط بانک ها بوده است، افزود: علت بسته شدن نمادهای بانکی این بود که صورت های مالی شفافی به سازمان بورس ارائه نکردند و سازمان هم در واقع به علت همین عدم شفافیت، نماد شرکت ها را بست.
 
وی اظهار داشت: قضیه بانک ها به هر حال یک داستان طولانی است که چون صورت های مالیشان شفاف نبوده ، مطالبات غیر قابل وصول یا مشکوک الوصول را در صورت های مالی خود لحاظ نمی کردند؛ به عبارتی آن معوقاتی را که به خاطر پرداخت وام های سنگین به بعضی مشتریان ایجاد شده بود و قابلیت وصول نداشت با بهره و خسارت دیرکرد آن به حساب درآمد منظور می کردند.
 
مدیرعامل کارگزاری ایمن بورس ادامه داد: بانک مرکزی این صورت های مالی را نپذیرفت و خواستار شفافیت آن شد و بعد هم به این بانک ها اعلام کرد حساب هایی را که غیر قابل وصول یا مشکوک الوصول است روش ذخیره بگیرید و آن سرفصل هایی را که  به حساب درآمد منظور کردید برگردانید و در واقع درآمد نگیرید؛  این ها منجر به این شد که بیشتر بانک ها مخصوصا بانک های دولتی این تعدیلات را انجام دهند؛ لذا این سود واریزی تبدیل به زیان سنگین شد بورس هم لاجرم به واسطه اینکه باید اطلاعات را شفاف روی سایت کدال بگذارد، نمادها را بست تا وضعیت روشن بشود.
 
ابوحمزه خاطرنشان کرد:  بعد از مذاکره ، بانک ها و بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت به این نتیجه رسیدند که بخشی از اینها را که احتمال وصول دارد از ذخیره ها برگردانند و یک صورت مالی شفاف تری را به سهامداران ارائه کنند تا اطلاعات آن هم در کدال درج بشود. به همین دلیل بانک ملت بخشی از آن ذخایر را برگرداند و بخشی را هم به حساب درآمد منظور و صورت های مالی اش را تعدیل کرد و باعث شد که نماد باز شود.  
 
به گزارش سنا ،به گفته این فعال بازار، همین اتفاق راجع به سایر بانک ها هم بعد از آنکه تعدیلات خود را به سازمان بورس اعلام کنند، رخ خواهد داد.
  

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:سهام بانک ها
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *