RSS
امروز دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

تبعات ریسک نرخ سود در حوزه تأمین مالی

بررسی بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی

پیام تبریک نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه پارسیان به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

بیمه تجارت‌نو موفق به تمدید گواهینامه استاندارد ISO۳۱۰۰۰ شد

کسب رتبه اول توسط بانک کشاورزی در حوزه مدیریت تهدیدات امنیت اطلاعات بانکی

پنجاه و یکمین نشست کمیته ریسک بانک ملی

بازار سهام سِر شده است

سرمایه بانک رفاه ۳۳ برابر شد

تب فرار سرمایه‌ها از اقتصاد ایران بالاست

دلایل کاهش قیمت دلار

نرخ سود بین بانکی افزایشی شد

۶ ارز دیجیتالی که می توانند ۱۰ برابر سود بدهند

۱۰۰۰هزار میلیارد تومان هزینه پنهان در بودجه

حرکت شوکه کننده صعود طلا

خریدار دلار کم شد؛ حرکت بعدی ریال چیست؟

انقباض اقتصاد ژاپن ادامه دارد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

حذف این یارانه‌بگیران کلید خورد+جزئیات

نفت به جای بدهی؛ طلای سیاه دیگر ثروت ملی نیست؟!

چرا آینده بازار سهام امیدوارکننده نیست؟

وحشت هوش مصنوعی برای اقتصاد جهانی

رکن اساسی روابط عمومی ها در دنیای امروز انعکاس واقعیت هاست

پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

مجید ملازاده سرپرست روابط عمومی بیمه دی شد

روابط‌عمومی بانک صادرات روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد

پیش بینی بورس ؛ از دلار بانکی‌ها تا شوک سیاسی

۱۱:۵ - ۱۴۰۳/۱/۲۰کد خبر: 361541
ایستانیوز:یک تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص پیش بینی بورس گفت: با تعدیل تنش سیاسی،‌ سناریو محتمل برای بازار سهام تغییر روند نزولی و شکل‌گیری تقاضا است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)؛ هر چند آنگونه که غالب کارشناسان و تحلیلگران در گزارش‌های پیش بینی بورس بیان می‌کنند، بازار سهام در شرایط بسیار ارزنده ای قرار دارد اما روند کلی بازار منطبق بر عوامل بنیادین نیست. نمود این موضوع را می‌توان در همین روزهای ابتدایی سال مشاهده کرد؛ به گونه ای که بازار سهام هر چند معاملات ۱۴۰۳ را مثبت آغاز کرد اما تشدید تنش‌های سیاسی و نظامی در منطقه و پس از حمله تروریستی به کنسولگری ایران در سوریه منجر شد که بورس در روز شنبه ریزش ۲۰ هزار واحدی را تجربه کرد.
 
در این شرایط به نظر می‌رسد اظهارنظرهای مقامات سیاسی و اقتصادی به طور مستقیم بورس و بازارهای موازی را تحت تاثیر قرار دهد. حالا بعد از دو روز پرتلاطم قیمت دلار به محدوده باثباتی رسیده و احتمالا در یکی، دو روز آتی شاهد تعادل نسبی در بازار سهام هم باشیم، مگر آنکه سمت و سوی تحولات منطقه و سیاسی به سمت درگیری یا تنش بیشتر حرکت کند.
 
دلار بانک‌ها به کمک بورس می‌آید؟
 
ترس بازار سهام از تنش‌های احتمالی باعث شد تا بیش از هزار میلیارد تومان پول از سوی حقیقی‌ها از سهام و حق‌تقدم‌ها خارج شود. به نظر می‌رسد مانند تجربه‌های مشابه گذشته در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۲، بیش از واقعیت به جو منفی سیاسی وزن داده شده است.
 
با این حال خبری که انتظار می‌رفت تاثیر زیادی بر جریان معاملات روز یکشنبه داشته باشد، از سوی روابط عمومی بانک مرکزی اعلام شد. طبق اعلام آن، نرخ تسعیر ارز اقلام پولی سیستم بانکی برای پایان سال نرخ ETS در ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ یعنی ۴۰‌هزار و ۵۰۰‌تومان به ازای هر دلار خواهد بود.
 
بر این اساس می‌توان گفت نمادهای گروه بانکی در سال مالی گذشته، سود تسعیر ارز مطلوبی را شناسایی کنند، همچنین پتانسیل رشد نرخ نیمایی دلار به تدریج افزایش یابد.
ریزش بازار سهام طبیعی بود
 
حسن حسین‌نیا کارشناس و تحلیلگر ارشد بازار سرمایه در گفت‌وگو با «جهان‌صنعت» اظهار کرد: در زمان تلاطمات سیاسی و تنش‌های نظامی قیمت دلار و دارایی‌های امنی مثل طلا می‌توانند رشد کنند و در عین حال دارایی‌هایی مثل سهام منفی می‌شوند. این اتفاق در چند روز اخیر هم رخ داده است ولی با توجه به گذشت زمان و غلبه نگاه واقع‌بینانه‌تری که در حال اتفاق افتادن است و دیدگاهی که در سهامداران نسبت به تصمیمات عقلایی در مسوولان سیاسی وجود دارد این اتفاق باعث می‌شود که تاثیرات منفی کم‌تر شود.
سهم دلار در پیش بینی بورس افزایش پیدا می‌کند
 
 او افزود: به نظر می‌رسد قیمت دلار در کوتاه‌مدت به محدوده‌های مقاومتی خودش نزدیک شود و این مساله می‌تواند به طور نسبی ثباتی را در کوتاه‌مدت پیش بیاورد. این اتفاق می‌تواند باعث شود که در پیش بینی بورس به فاکتورهای موثر از جمله قیمت دلار توجه شود.
 
این کارشناس بازار سرمایه افزود: قیمت دلاری که فاصله‌اش با دلار نیمایی با تصمیمات سیاستگذاران نظام پولی احتمالا تغییر خواهد کرد و این باعث می‌شود که شرایط بهبود پیدا کند.
پیش بینی بورس : عبور بازار سهام از شوک سیاسی
 
حسین‌نیا ادامه در خصوص روند آتی بازار سهام و پیش بینی بورس گفت: قبل از این هم بازار سهام وضعیت نسبتا خوبی را تجربه می‌کرد که این تنش نظامی یک باگ زمانی را برای بورس ایجاد کرد. اگر چنانچه از تنش‌ها عبور کنیم، یک سناریو محتمل برای پیش بینی بورس، تغییر این روند و شکل‌گیری تقاضا در بازار سهام است. در یکی، دو روز آینده بازار با یک اظهارنظر می‌تواند دچار نوسان شود ولی در کلیت به نظر می‌رسد که به سمت تثبیت در حرکت هستیم.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *