RSS
امروز دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

تبعات ریسک نرخ سود در حوزه تأمین مالی

بررسی بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی

پیام تبریک نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه پارسیان به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

بیمه تجارت‌نو موفق به تمدید گواهینامه استاندارد ISO۳۱۰۰۰ شد

کسب رتبه اول توسط بانک کشاورزی در حوزه مدیریت تهدیدات امنیت اطلاعات بانکی

پنجاه و یکمین نشست کمیته ریسک بانک ملی

بازار سهام سِر شده است

سرمایه بانک رفاه ۳۳ برابر شد

تب فرار سرمایه‌ها از اقتصاد ایران بالاست

دلایل کاهش قیمت دلار

نرخ سود بین بانکی افزایشی شد

۶ ارز دیجیتالی که می توانند ۱۰ برابر سود بدهند

۱۰۰۰هزار میلیارد تومان هزینه پنهان در بودجه

حرکت شوکه کننده صعود طلا

خریدار دلار کم شد؛ حرکت بعدی ریال چیست؟

انقباض اقتصاد ژاپن ادامه دارد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

حذف این یارانه‌بگیران کلید خورد+جزئیات

نفت به جای بدهی؛ طلای سیاه دیگر ثروت ملی نیست؟!

چرا آینده بازار سهام امیدوارکننده نیست؟

وحشت هوش مصنوعی برای اقتصاد جهانی

رکن اساسی روابط عمومی ها در دنیای امروز انعکاس واقعیت هاست

پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

مجید ملازاده سرپرست روابط عمومی بیمه دی شد

روابط‌عمومی بانک صادرات روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد

رایزنی برای جلوگیری از تعلیق عضویت ایران در سیستم بیمه سبز

۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۷/۴کد خبر: 355487
ایستانیوز:اعضای کارگروه شورای گفت‌وگو تصمیم گرفتند برای جلوگیری از تعلیق عضویت ایران در سیستم بیمه سبز، مجموعه اقدامات انجام شده در این حوزه را به اطلاع کمیسیون اقتصادی سازمان ملل برسانند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،در نشست کارگروه شورای گفت‌وگو، تعلیق امکان استفاده از بیمه سبز در حمل‌ونقل بین‌المللی مطرح و مقرر شد طی مکاتبه‌ای، بیمه مرکزی ایران اقداماتی که در راستای تداوم عضویت در سیستم بیمه سبز انجام داده به اطلاع شورای بیمه سبز کمیسیون اقتصادی سازمان ملل برساند.
 
بر اساس آنچه در این نشست عنوان شد طبق مکاتباتی که از طرف کمیسیون اقتصادی سازمان ملل با بیمه مرکزی انجام شده از ابتدای سال ۲۰۲۴ عضویت ایران در سیستم بیمه سبز تعلیق می‌شود که طبق آنچه در نامه مطرح شده، موضوع تحریم‌ها و عدم امکان پرداخت حق عضویت ایران و پاسخ‌گو نبودن واحد مرتبط با این کمیسیون بین‌المللی، دلیل تعلیق ایران است.
 
این درحالی است که بر اساس اظهارات فعالان صنعت حمل‌ونقل و لجستیک کشور، خروج از این بخش برای صنعت حمل‌ونقل بین‌المللی آسیب‌زاست و بنابراین خواسته اصلی آنها از دولت، انجام مذاکرات بین‌المللی برای رفع هرگونه تعلیق است.
 
از طرفی طبق اظهارات بهنام فرامرزیان، مدیر حمل‌ونقل بین‌المللی، کارنه‌تیر و آ.ت.آ نامه‌نگاری با بیمه مرکزی انجام شده مبنی بر اینکه اگر از سال آینده میلادی عضویت ایران در سیستم بیمه سبز تعلیق شود، چه تدابیری برای جبران آن از طرف دولت اتخاذ شده تا صنعت حمل‌ونقل کشور دچار مشکلی نشود؟ اما تا به امروز پاسخی دریافت نکردند.
 
بدین‌ترتیب با توجه به آسیب‌هایی که لغو عضویت ایران از سیستم بیمه سبز به دنبال دارد، توصیه شد تا از طریق مذاکرات رسمی و غیررسمی با طرف‌های خارجی و پیگیری موضوع از طرف نماینده ایران در ژنو، زمانی بیشتری در اختیار ایران قرار بگیرد تا اقدامات لازم برای تمدید عضویت ایران، انجام شود.
 
متناسب با آنچه تشریح شد، ایران تا قبل از پایان ۲۰۲۳ باید اقدامات و هماهنگی‌ها را با دبیرخانه سیستم بیمه سبز انجام دهد.
 
در این ارتباط محمد خزاعی، دبیرکل کمیته ایرانی ICC با توجه به تجربه فعالیت‌های بین‌المللی خود پیشنهاد داد: در ابتدا مکاتبه‌ای از بیمه مرکزی ایران با کمیسیون اقتصادی سازمان ملل صورت گیرد تا اقداماتی که در این رابطه از سوی ایران انجام شده به اطلاع طرف خارجی برسد.
 
به باور او چون در نامه‌ای که به دست ایران رسیده است تأکید شده تعلیق در صورتی انجام می‌شود که زمینه مذاکره و پیگیری از طرف ایران مهیا نشود، پس ضرورت دارد دستگاه مسئول که بیمه مرکزی ایران است مکاتبات لازم را انجام دهد و علاوه بر این ویدئو کنفرانسی بین بیمه مرکزی با بخش موردنظر در سازمان ملل طی دو تا سه مرحله برقرار شود تا نشان دهیم که اقدامات گام به گام در حال پیگیری است.
 
بنابراین مقرر شد علاوه بر مکاتبه بیمه مرکزی، ویدئوکنفرانس برای دوشنبه آینده هماهنگ شود. هم‌زمان موضوع از طریق نمایندگی ایران در ژنو مورد پیگیری قرار بگیرد و برای هماهنگی پرداخت حق عضویت ایران، نشستی بین بیمه مرکزی، مسئول ارزی بانک مرکزی و اتاق به صورت سه‌جانبه برگزار شود. این اقدامات باید ظرف یک ماه آینده عملیاتی شوند.
 
باید توجه داشت بیمه سبز یک بیمه شخص ثالث بین‌المللی است؛ از آنجایی که بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه، فقط خسارت‌هایی را پوشش می‌دهد که در داخل مرزهای کشور اتفاق افتاده باشد، چنانچه حمل‌ونقل بین‌المللی صورت گیرد، ضروری است نسبت به تهیه بیمه کارت سبز اقدام شود.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *