RSS
امروز دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

تبعات ریسک نرخ سود در حوزه تأمین مالی

بررسی بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی

پیام تبریک نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه پارسیان به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

بیمه تجارت‌نو موفق به تمدید گواهینامه استاندارد ISO۳۱۰۰۰ شد

کسب رتبه اول توسط بانک کشاورزی در حوزه مدیریت تهدیدات امنیت اطلاعات بانکی

پنجاه و یکمین نشست کمیته ریسک بانک ملی

بازار سهام سِر شده است

سرمایه بانک رفاه ۳۳ برابر شد

تب فرار سرمایه‌ها از اقتصاد ایران بالاست

دلایل کاهش قیمت دلار

نرخ سود بین بانکی افزایشی شد

۶ ارز دیجیتالی که می توانند ۱۰ برابر سود بدهند

۱۰۰۰هزار میلیارد تومان هزینه پنهان در بودجه

حرکت شوکه کننده صعود طلا

خریدار دلار کم شد؛ حرکت بعدی ریال چیست؟

انقباض اقتصاد ژاپن ادامه دارد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

حذف این یارانه‌بگیران کلید خورد+جزئیات

نفت به جای بدهی؛ طلای سیاه دیگر ثروت ملی نیست؟!

چرا آینده بازار سهام امیدوارکننده نیست؟

وحشت هوش مصنوعی برای اقتصاد جهانی

رکن اساسی روابط عمومی ها در دنیای امروز انعکاس واقعیت هاست

پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

مجید ملازاده سرپرست روابط عمومی بیمه دی شد

روابط‌عمومی بانک صادرات روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد

رشد بازار ادامه دار خواهد بود؟

شرط مهم برای آغاز روند صعودی بورس

۹:۱ - ۱۴۰۲/۴/۲۸کد خبر: 353401
ایستانیوز: پس از مدتی افت متوالی، بالاخره دیروز بورس تهران رنگ سبز به خود گرفت و امیدها برای بازگشت رو به بالا، کمی افزایش یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، روز گذشته شاخص کل بورس تهران حدود 43 هزار واحد رشد کرد. گرچه این رشد دلچسبی بود اما از آنجا که پس از یک افت سنگین اتفاق می افتاد، نمی توان خیلی به آن دل خوش کرد.
 
در ابتدا باید یادآوری کرد که رشد دیروز بورس، حتی به اندازه افتی نبود که در روز دوشنبه ثبت شد. طبیعی است که پس از یک سقوط سنگین، بالاخره بازار یک حرکت رو به بالا داشته باشد.
 
اما چنین حرکتی نمی تواند منجر به بازگشت امید سرمایه گذاران شود. دیروز با اینکه بازار صعودی بود اما بسیاری از سرمایه گذاران حقیقی با احتیاط رفتار کردند. این را می توان از شاخص قدرت خریداران حقیقی متوجه شد.
 
این شاخص روز گذشته عدد 1.08 را ثبت کرد که نشان می دهد همچنان قدرت خریداران و فروشندگان حقیقی تقریبا برابر است. بسیاری از تحلیلگران روز گذشته بر این موضوع تاکید کردند که شاخص برای ورود به یک روند صعودی، ابتدا باید از 2.1 میلیون واحد عبور کند.
رشد بازار ادامه دار خواهد بود؟
 
این عدد 2.1 میلیون واحد که شاخص کل حدود 100 هزار واحد با آن فاصله دارد، فعلا تبدیل به عدد مهمی برای شاخص کل شده است. اگر شاخص بتواند این عدد را پس بگیرد، از نظر کارشناسان شکست حمایت شاخص به صورت غیر واقعی اتفاق افتاده بوده است.
 
درصورتی هم که شاخص نتواند 2.1 میلیون واحد را پس بگیرد، احتمالا دوباره ادامه روند نزولی را در پیش داریم. در این صورت شاخص می تواند به اعداد پایین تری برسد و روند اصلاحی بازار فرسایشی تر از این خواهد شد.
 
فعلا در شرایطی که در آن قرار داریم، بازگشت شاخص به بالای عدد 2 میلیون و 100 هزار واحد اتفاق مهمی است که بازار به دنبال آن می گردد. در این صورت می توان تا حدود زیادی امیدوار بود که روند نزولی به پایان رسیده است.
ارزش معاملات دوباره مهم شد
 
اما تا زمانی که شاخص این محدوده را پس نگرفته، بهتر است که سرمایه گذاران با احتیاط بیشتری دست به خرید بزنند. چراکه خرید مطمئن تر، زمانی است که شاخص به بالای 2 میلیون و 100 هزار واحد بازگردد.
 
با توجه به وضعیت روز گذشته بازار پیش بینی می شود امروز هم رشد شاخص ها را شاهد باشیم که البته ممکن است با شتاب کمتری این رشد اتفاق بیفتد.
 
تنها درصورتی که ارزش معاملات خرد رشد کند می توان امیدوار بود که رشد شاخص ها بیشتر از روز گذشته باشد. البته به دلیل متوقف شدن تعداد قابل توجهی از نمادها جهت برگزاری مجمع، همین که ارزش معاملات امروز نسبت به دیروز کمتر نشود، یعنی میانگین معاملات در نمادهای قابل معامله رشد کرده است.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *