RSS
امروز دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

مردم با بازار مسکن قهر کردند

طلا بار دیگر رکورد زد!

هشدار یک اقتصاددان به رئیس کل بانک مرکزی

پیام تسلیت مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور

پیام تسلیت مدیرعامل بانک رفاه در پی شهادت رئیس جمهور

بیانیه هیئت دولت در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان

واریز ۵۳۲ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران از طریق سجام

پیام تسلیت دکتر عشقی به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران

تبعات ریسک نرخ سود در حوزه تأمین مالی

بررسی بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی

پیام تبریک نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه پارسیان به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

بیمه تجارت‌نو موفق به تمدید گواهینامه استاندارد ISO۳۱۰۰۰ شد

کسب رتبه اول توسط بانک کشاورزی در حوزه مدیریت تهدیدات امنیت اطلاعات بانکی

پنجاه و یکمین نشست کمیته ریسک بانک ملی

بازار سهام سِر شده است

سرمایه بانک رفاه ۳۳ برابر شد

تب فرار سرمایه‌ها از اقتصاد ایران بالاست

دلایل کاهش قیمت دلار

نرخ سود بین بانکی افزایشی شد

۶ ارز دیجیتالی که می توانند ۱۰ برابر سود بدهند

۱۰۰۰هزار میلیارد تومان هزینه پنهان در بودجه

حرکت شوکه کننده صعود طلا

خریدار دلار کم شد؛ حرکت بعدی ریال چیست؟

انقباض اقتصاد ژاپن ادامه دارد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

«فراز» ایران زمین ،تجربه ای متفاوت از نسل جدید بانکداری

۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۴/۱۲کد خبر: 352114
ایستانیوز :نئوبانک (Neo-bank) تجربه ای متفاوت از نسل جدید بانکداری است که در لغت به معنای «بانک جدید» است. یک بانک کامل و مستقل بدون شعبه، مبتنی بر نرم‌افزار و بستر موبایل است که صفرتا صد امور بانکی در آن انجام می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، ،مفهوم “نئوبانک” از سال ۲۰۱۰ در جهان گسترش یافت و به بانکی اشاره دارد که نسل نوین بانکداری بوده و مکان فیزیکی برای فعالیت آنها وجود ندارد. همچنین، با زیرساخت‌های کاملاً سیار و دیجیتال و با پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند . نئوبانک‌ها در قالب یک بانک کامل و استارت‌آپ مستقل با تکیه‌بر فناوری‌های هوش مصنوعی، خدمات رایانش ابری، رابط کاربری مناسب و روان و… می توانند نسل جدید مشتریان بانک‌ها را به سمت خود بکشانند.
"فراز" فراتر از بانکداری دیجیتال
پلتفرم "همراه بانک فراز ایران زمین " مفهومی فراتر از بانکداری دیجیتال بوده و  نئوبانکی اختصاصی  است که اولین بار بانک ایران زمین به عنوان  اولین بانک تمام دیجیتال کشور در دوران کرونا مبدع آن بوده و این امکان را برای مشتریان فراهم می نمود که بدون مراجعه حضوری به شعب  از خدمات آسان و ارزان در قالب افتتاح حساب آنلاین و ارسال کارت بانکی به آدرس تعیین شده  بهره مند شوند.
بانک ایران‌ زمین همواره به دنبال عملیاتی سازی بانکداری دیجیتالی مبتنی بر پلتفرم یا همان Bank As A Platform (BAAP) بوده تا علاوه بر رفع نیازها و درخواست‌های مشتریان خود، در مسیر تحول دیجیتال به معنای واقعی گام بردارد.نئوبانک " فراز ایران زمین " بخش‌های زیادی دارد، امنی چنل (Omni channel) ، بوم، کانتینر، کانال‌های ارتباطی، مرکز تماس دیجیتال، شعبه دیجیتال، باشگاه مشتریان دیجیتال و دیگر امکانات را شامل شده و می‌تواند همه این امکانات را در اختیار مشتریان قرار دهد. 
هدفگذاری بانک ایران‌زمین از ایجاد این پلتفرم  حذف کامل کارکرد شعب به عنوان جایگاه ارائه خدمات بانکی است، به طوری که خدمات بانکی همچنان به طور کامل به مشتریان عرضه شود و حذف شعب کمبودی در کیفیت و کمیت خدمات ایجاد نکند.
 از قابلیت های منحصر به فرد "همراه بانک فراز ایران زمین " این است که مشتری می‌تواند تنها در 7 دقیقه وام بگیرد آن هم بدون نیاز به حضور در شعبه. واحد فناوری بانک ایران‌زمین بر 7 دقیقه تاکید دارد تا ارائه تسهیلات به‌هیچ‌وجه بیش از این طول نکشد و مشتری می‌تواند از طریق روش های  یادشده در این فرایند دریافت این خدمت را آموزش ببیند.
هدف  اصلی  فناوری اطلاعات بانک ایران زمین  از طراحی "همراه بانک  فراز ایران زمین "  ایجاد  نئوبانک از بخش صنعت است  نه بانک  به این مفهوم که ساختار نئوبانک باید از  سوی صنعت به سمت بانکداری حرکت کند . از این رو بانک ایران زمین به عنوان یک بانک پیشرو  دیجیتالی در نظام بانکی  قادر است بسترهای لازم در ارائه  خدمات مورد نیاز برای کسب و کارهایی که قصد راه‌اندازی این نوع بانک را دارند، فراهم نماید.  
فراز ایران زمین و صنعت بلاکچین 
یکی از مزیت های مهم استفاده از پلتفرم "همراه بانک فراز ایران زمین"  می توان در صنعت بلاکچین جهت  سرمایه‌گذاری و استفاده از رمزارزها و ارزهای دیجیتال  که خصوصا در میان نسل جوان افزایش یافته می‌تواند در چارچوب قوانین و مکانیسم‌های نظارتی یک فرصت دو سر برد باشد  اشاره نمود . 
از قابلیت های دیگر  پلتفرم "همراه بانک فراز ایران"  علاوه بر توانایی راه‌اندازی و توسعه  ،صرفه‌جویی در زمان و هزینه و تاکید بر جلب رضایت و اعتماد مشتریان خدمات و سرویس‌های نوآورانه متعدد با پشتیبانی ۲۴ ساعته و آنلاین است که مشتریان را قادر  به ارتباط و اتصال گسترده‌تر با بانک‌های جهانی می کند. صدور کارت‌های اعتباری و قابل شارژ نظیر مسترکارت باعث تسهیل حمل و نقل پول و ارزهای رایج می گردد. این مهم می‌تواند به جذب بیشتر گردشگران خارجی خصوصاً گردشگران سلامت که به دلیل هزینه پایین عمل‌های پزشکی و زیبایی به ایران مراجعه می‌کند کمک شایانی کرده و در شرایط بحرانی کنونی باعث رشد اقتصادی گردند.
 
 
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *