RSS
امروز شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

رکن اساسی روابط عمومی ها در دنیای امروز انعکاس واقعیت هاست

پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

مجید ملازاده سرپرست روابط عمومی بیمه دی شد

روابط‌عمومی بانک صادرات روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد

فروش اقساطی بیمه نامه خودرو برای شبکه فروش بیمه دی مهیا شد

سود خالص بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه کوثر

پیام تبریک مدیرعامل بیمه کوثر به مناسبت گرامی‌داشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

جهش بی سابقه آمار بیمه البرز در سایه مدیریت جهادی

روابط عمومی نقش مهمی در حفظ شهرت و اعتبار سازمان دارد

سبقت گازی ترکیه از ایران

بیت‌کوین صعود کرد

بیشترین متقاضیان بیمه در کدام بخش ها هستند؟

طلافروشان تعیین تکلیف شدند+ سند

شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد

افزایش ۵۴ درصدی تورم بخش خدمات

بانک خسیس، بانک دست‌ودلباز

توصیه ۹ فعال بازار سرمایه به سهامداران

شعبه فیجیتال بانک سپه رونمایی شد

مبلغ وام اجاره مسکن اعلام شد

هشدار؛ مراقب مسدود شدن تترهای خود باشید

جدول پرداخت مقرری بیمه بیکاری تغییر کرد

مقصر کیست؟ / بانک مرکزی کجای بازی قرار دارد؟

مجلس با تعطیلی شنبه موافقت کرد

مبلغ دیه اعضای بدن در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

اصلاح «بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳» تصویب شد

در همایش ملی قرض‌الحسنه با حضور وزیر اقتصاد؛

اولین اوراق قرض‌الحسنه بازار سرمایه رونمایی شد

۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵کد خبر: 349233
ایستانیوز:وزیر امور اقتصاد و دارایی، مدیرعامل فرابورس ایران، مدیران بانک مرکزی و مدیرعامل بانک مهر اقتصاد روز گذشته طی مراسمی در نخستین همایش ملی قرض‌الحسنه از اولین پذیره‌نویسی اوراق قرض‌الحسنه بازار سرمایه رونمایی کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)به نقل از فرابورس ایران، وزیر امور اقتصاد و دارایی طی مراسم روز ملی قرض‌الحسنه همزمان با رونمایی از اولین اوراق قرض‌الحسنه در بازار سرمایه با اشاره به شمولیت بانکی به عنوان یکی از ارکان عدالت در کشور گفت: هر بخشی از اقتصاد که کارآمدتر است، از قرض‌الحسنه بهره خواهد برد و با شفافیت بیشتر در این امر، اعتماد جامعه نیز بیشتر خواهد شد.
 
به گفته وی درحالی‌که بانک‌های کشور بیش از پنج درصد معوقه در پرداخت‌ها دارند، این نرخ در بانک‌های قرض‌الحسنه جمهوری اسلامی ایران نیم درصد است که نرخی کمتر از نرخ‌های رایج دنیاست.
 
جزییات پذیره‌نویسی «مهریران»
 
در ادامه این مراسم محمدعلی شیرازی، مدیرعامل فرابورس ایران ضمن رونمایی از نخستین اوراق قرض‌الحسنه بازار سرمایه به آغاز پذیره‌نویسی این اوراق از امروز برای اولین بار در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در راستای تنوع‌بخشی به ابزارهای تامین مالی در بازار سرمایه، فرابورس ایران از امروز ۱۴ اسفندماه، میزبان پذیره‌نویسی نخستین اوراق قرض‌الحسنه بازار سرمایه به مبلغ یک هزار میلیارد ریال است.
 
محمد علی شیرازی با بیان اینکه امروز با بهره‌گیری از ظرفیت این اوراق در نماد «مهریران» می‌توان در راستای ترویج سنت قرض‌الحسنه؛ طرح‌های عام‌المنفعه و خیرخواهانه را از طریق جذب سرمایه‌های خُرد خیرین، تأمین مالی کرد، درخصوص جزئیات این اوراق افزود: این اوراق توسط بانک مهر ایران منتشر می‌شود و مدت آن ۲۴ ماه است که پذیره‌نویسی آن از امروز آغاز و تا ۵ روز کاری ادامه خواهد داشت.
 
سعید شمسی‌نژاد مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهرایران نیز، با اشاره به رونق فرهنگ قرض‌الحسنه باوجود شرایط اقتصادی کشور گفت: ٢٥ درصد از مردم در بانک‌های قرض‌الحسنه سپرده دارند و این بانک‌ها جایگاه مناسبی در شبکه بانکی را به خود اختصاص داده‌اند.
 
سید عباس حسینی معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد نیز در این مراسم اظهار کرد: بانک‌های قرض‌الحسنه ظرفیت‌های عظیمی دارند و بانک قرض‌الحسنه مهر به ‌طور خاص در دولت سیزدهم از ظرفیت‌ها بهره برد. در همین راستا این بانک ده هزار میلیارد تومان تا بهار سال آینده افزایش ظرفیت خواهد داشت.
 
شایان ذکر است تعداد یک میلیون اوراق قرض‌الحسنه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با قیمت اسمی یک میلیون ریال در نماد معاملاتی «مهرایران» از امروز یکشنبه ۱۴ اسفند چهارشنبه تا یکشنبه ۲۱ اسفندماه به مدت پنج روز کاری پذیره‌نویسی می‌شود که پس از اتمام پذیره‌نویسی، معاملات ثانویه این اوراق در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران آغاز خواهد شد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *