RSS
امروز یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بازار سهام سِر شده است

سرمایه بانک رفاه ۳۳ برابر شد

تب فرار سرمایه‌ها از اقتصاد ایران بالاست

دلایل کاهش قیمت دلار

نرخ سود بین بانکی افزایشی شد

۶ ارز دیجیتالی که می توانند ۱۰ برابر سود بدهند

۱۰۰۰هزار میلیارد تومان هزینه پنهان در بودجه

حرکت شوکه کننده صعود طلا

خریدار دلار کم شد؛ حرکت بعدی ریال چیست؟

انقباض اقتصاد ژاپن ادامه دارد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

حذف این یارانه‌بگیران کلید خورد+جزئیات

نفت به جای بدهی؛ طلای سیاه دیگر ثروت ملی نیست؟!

چرا آینده بازار سهام امیدوارکننده نیست؟

وحشت هوش مصنوعی برای اقتصاد جهانی

رکن اساسی روابط عمومی ها در دنیای امروز انعکاس واقعیت هاست

پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

مجید ملازاده سرپرست روابط عمومی بیمه دی شد

روابط‌عمومی بانک صادرات روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد

فروش اقساطی بیمه نامه خودرو برای شبکه فروش بیمه دی مهیا شد

سود خالص بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه کوثر

پیام تبریک مدیرعامل بیمه کوثر به مناسبت گرامی‌داشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

جهش بی سابقه آمار بیمه البرز در سایه مدیریت جهادی

روابط عمومی نقش مهمی در حفظ شهرت و اعتبار سازمان دارد

سبقت گازی ترکیه از ایران

بیشترین رشد متوسط دستمزد کارگران طرح های عمرانی ۴۵ درصد است

دستمزدها بالا رفت، اما نه به اندازه تورم

۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۹/۱کد خبر: 342539
ایستانیوز: تورم سالانه تا پایان نیمه نخست سال جاری در نزدیکی ۴۵ درصد گزارش شده است. هم چنین پایه پولی تورم ساز در نیمه نخست سال جاری افزایش یافته است. این در حالی است که در گروه کارگران در طرح های عمرانی بیشترین افزایش متوسط دستمزد ۴۵ درصد گزارش شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،براساس گزارش بانک مرکزی از تحولات اقتصاد کلان در نیمه نخست سال 1401، نرخ تورم ماهانه در آخرین ماه تابستان با 0.2 درصد افزایش به 2.6 درصد رسیده است. هم چنین تورم نقطه به نقطه هم با 0.9 درصد کاهش، 44.9 درصد اعلام شده و نرخ تورم سالانه 0.5 درصد افت کرده و به 39.6 درصد رسیده است. بانک مرکزی هم چنین در تازه ترین گزارش های خود از روند رشد پایه پولی، به رشد پول تورم ساز در اقتصاد ایران اشاره کرده است. براساس این گزارش حجم پایه پولی در پایان شهریورماه سال 1401 به 697 هزار میلیارد تومان رسیده که گویای رشد 14.4 درصدی است. روند رشد تورم و ادامه آن درحالی گزارش شده که در نیمه نخست سال جاری، بیشتری میزان افزایش دستمزد ساعتی در بین نیروی انسانی شاغل در طرح های عمرانی، با 45.15 درصد افزایش مربوط به «بنای سفت کار درجه یک» است.
 
مرکز آمار در گزارشی متوسط دستمزد ساعتی منتخبی از نیروهای انسانی شاغل در طرح های عمرانی در نیمه نخست سال جاری را اعلام کرده است. در جدول منتشر شده در این گزارش 8 گروه از این کارگران به طور گزینشی دسته بندی شده  است. براساس داده های دریافتی مرکز آمار از تغییر درآمد این گروه های منتخب، بیشتری درصد تغییر دستمزد ساعتی در نیمه نخست سال جاری نسبت به نیمه دوم سال 1400، در گروه «بنای سفت کار درجه یک» ثبت شده است. متوسط دستمزد ساعتی این گروه در شش ماه نخست امسال 716319 ریال اعلام شده که نسبت به 493500 ریال متوسط دستمزد در نیمه دوم سال گذشته، 45.15 درصد افزایش یافته است. در دسته راننده تریلی و لودر، افزایش متوسط دستمزد 21.26 درصد و 37.03 درصد نسبت به نیمه دوم سال گذشته اعلام شده است. هم چنین، در بین همه اقلام آمارگیری شده، گروه «شیشه بُر درجه یک» با 49.02 درصد بیشترین افزایش متوسط دستمزد و  سرکارگر با 10.53 درصد  کمترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی نسبت به دوره قبل را ثبت کرده اند.
 
 با توجه به روند صعودی نرخ دلار و پایداری آن در کانال 35 هزارتومان، در کنار عوامل دیگر مثل افزایش پایه پولی، افزایش هرچه بیشتر تورم در بازار داخل پیش بینی می شود. به نظر می رسد با توجه به وضعیت افزایش متوسط دستمزدها در پروژه های عمرانی در نیمه نخست سال جاری، شرایط سختی برای کارفرمایان و کارگران در این پروژه ها مورد انتظار است.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *