RSS
امروز دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

مردم با بازار مسکن قهر کردند

طلا بار دیگر رکورد زد!

هشدار یک اقتصاددان به رئیس کل بانک مرکزی

پیام تسلیت مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور

پیام تسلیت مدیرعامل بانک رفاه در پی شهادت رئیس جمهور

بیانیه هیئت دولت در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان

واریز ۵۳۲ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران از طریق سجام

پیام تسلیت دکتر عشقی به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران

تبعات ریسک نرخ سود در حوزه تأمین مالی

بررسی بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی

پیام تبریک نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه پارسیان به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

بیمه تجارت‌نو موفق به تمدید گواهینامه استاندارد ISO۳۱۰۰۰ شد

کسب رتبه اول توسط بانک کشاورزی در حوزه مدیریت تهدیدات امنیت اطلاعات بانکی

پنجاه و یکمین نشست کمیته ریسک بانک ملی

بازار سهام سِر شده است

سرمایه بانک رفاه ۳۳ برابر شد

تب فرار سرمایه‌ها از اقتصاد ایران بالاست

دلایل کاهش قیمت دلار

نرخ سود بین بانکی افزایشی شد

۶ ارز دیجیتالی که می توانند ۱۰ برابر سود بدهند

۱۰۰۰هزار میلیارد تومان هزینه پنهان در بودجه

حرکت شوکه کننده صعود طلا

خریدار دلار کم شد؛ حرکت بعدی ریال چیست؟

انقباض اقتصاد ژاپن ادامه دارد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

صندوق بین المللی پول از وخامت اوضاع اقتصادها در سال ۲۰۲۳ می گوید

چالش نزول اقتصادها و صعود تورم

۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۷/۲۰کد خبر: 341771
ایستانیوز:بیش از یک سوم اقتصادها در جهان، در ۲ فصل پی در پی رشد اقتصادی منفی را در سال ۲۰۲۳ ثبت می کنند. هم چنین اقتصادها در ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و چین به کندی به رشد خود ادامه می دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،صندوق بین المللی پول پیش بینی خود از رشد اقتصادی سال آینده را کاهش  داده است. هم چنین IMF درباره بدتر شدن وضعیت جهان هشدار داده است.
 
سی ان بی سی نوشت صندوق بین المللی پول رشد اقتصاد جهان  را 2.7 درصد پیش بینی کرده است. این رقم 0.2 درصد از پیش بینی این صندوق که در ماه جولای منتشر شده بود، کمتر است. IMF پیش بینی کرده سال 2023 برای میلیون ها نفر در سراسر جهان در رکود سپری شود.
 
پیش بینی رکود اقتصادی و وخامت اوضاع برای مردم در سراسر جهان، غیر از آثار همه گیری کرونا در کشورهاست. صندوق بین المللی پول در گزارشی که روز سه شنبه منتشر کرده، ضعیف ترین میزان رشد برای اقتصاد جهانی را از سال 2001 تا سال جاری میلادی پیش بینی کرده است. تولید ناخالص داخلی در این گزارش  3.2 درصد است درحالیکه این رقم در سال 2021، 6 درصد بود.  
 
IMF در گزارش خود اعلام کرده  میلیون ها نفر در سراسر جهان سال 2023 را در رکود سپری می کنند و شرایط اقتصادی بدتر می شود.  این صندوق به سازمان ملل متحد، بانک جهانی و بسیاری از مدیران شرکت های بین المللی در این زمینه هشدار داده است.
 
 گزارش این صندوق نشان می دهد بیش از یک سوم اقتصادها در جهان، در 2 فصل پی در پی رشد اقتصادی منفی را ثبت می کنند. هم چنین اقتصادها در ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و چین به کندی به رشد خود ادامه می دهند.
 
پیر اولیور، اقتصاددان در صندوق بین المللی پول در این باره به سی ان بی سی درباره شرایط دشوار اقتصادی و رکودهای بیشتر گفته است. او گفت:«سال آینده سال سختی است».
 
براساس گزارش صندوق بین المللی پول سه عامل به رکود اقتصادی در سال آینده دامن می زند. حمله روسیه به اوکراین، افزایش بحرانی هزینه های زندگی و کاهش رشد اقتصادی در چین به بی ثباتی در اقتصاد جهان دامن می زند. از جمله پیامدهای حمله روسیه به اوکراین بروز بحران انرژی برای اقتصادها به ویژه در اتحادیه اروپاست. با کاهش عرضه گاز توسط روسیه قیمت گاز طبیعی  از سال 2021 بیش از 4 برابر رشد کرده است. هم چنین قیمت مواد غذایی به دلیل درگیری اوکراین و روسیه به عنوان تولیدکنندگان بزرگ این مواد در جهان افزایش یافته است. این تحولات شرایط را برای اقتصادها در سال 2023 سخت تر می کند.
 
هم چنین صندوق بین المللی پول  پیش بینی کرده تورم در سراسر جهان از 4.7 درصد در سال 2021 به 8.8 درصد صعود کند و برای مدتی طولانی بالا بماند. IMF می گوید تورم جهانی در سال 2023 به 6.5 درصد می رسد و در سال 2024، به 4.1 درصد کاهش پیدا می کند.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *