RSS
امروز دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

مردم با بازار مسکن قهر کردند

طلا بار دیگر رکورد زد!

هشدار یک اقتصاددان به رئیس کل بانک مرکزی

پیام تسلیت مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور

پیام تسلیت مدیرعامل بانک رفاه در پی شهادت رئیس جمهور

بیانیه هیئت دولت در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان

واریز ۵۳۲ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران از طریق سجام

پیام تسلیت دکتر عشقی به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران

تبعات ریسک نرخ سود در حوزه تأمین مالی

بررسی بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی

پیام تبریک نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه پارسیان به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

بیمه تجارت‌نو موفق به تمدید گواهینامه استاندارد ISO۳۱۰۰۰ شد

کسب رتبه اول توسط بانک کشاورزی در حوزه مدیریت تهدیدات امنیت اطلاعات بانکی

پنجاه و یکمین نشست کمیته ریسک بانک ملی

بازار سهام سِر شده است

سرمایه بانک رفاه ۳۳ برابر شد

تب فرار سرمایه‌ها از اقتصاد ایران بالاست

دلایل کاهش قیمت دلار

نرخ سود بین بانکی افزایشی شد

۶ ارز دیجیتالی که می توانند ۱۰ برابر سود بدهند

۱۰۰۰هزار میلیارد تومان هزینه پنهان در بودجه

حرکت شوکه کننده صعود طلا

خریدار دلار کم شد؛ حرکت بعدی ریال چیست؟

انقباض اقتصاد ژاپن ادامه دارد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

۹۰درصد بیمه‌گریزان موتورسواران هستند

۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۵/۲۸کد خبر: 338812
ایستانیوز:مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی گفت: ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و شرکت پالایش و پخش باید از صدور کارت سوخت و تمدید آن برای خودروها و وسایل نقلیه موتوری فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث خودداری کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مهدی قمصریان با تاکید بر اینکه وصول مطالبات در دستور کار جدی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی قرار دارد، اظهارداشت: گرچه همواره  مدیران از معرفی و شناخت صندوق  به خاطر اثرات سو (مثل عدم اخذ بیمه‌نامه یا افزایش صحنه‌زنی) اجتناب کرده‌اند، اما در رویکرد جدید، تمرکز بر بازگردانی خسارات پرداختی از مقصرین فاقد بیمه‌نامه و فرهنگ‌سازی برای  ترغیب رانندگان و دارندگان وسایل نقلیه، برای تهیه بیمه‌نامه شخص ثالث است.
 
مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی همچنین با اشاره به فرآیند صندوق از مرحله نخست وصول شکایت زیان‌دیده در مراجع قضایی، گفت: ما با بررسی‌های کارشناسانه به پرونده تصادفات ورود می‌کنیم و در صورتی که  پرونده مشمول تعهدات صندوق شود، در کمتر از دو هفته خسارت مربوطه پرداخت خواهد شد و نیازی سپردن پرونده به وکیل نیست.
 
دبیر هیات نظارت صندوق تامین در ادامه گریزی هم به خلأهای قانونی زد و گفت: اساسا، فرهنگ‌سازی برای اجباری شدن بیمه شخص ثالث به شکل صد در صدی، یک هدف مهم در برنامه‌ریزی‌های صندوق محسوب می‌شود و در همین راستا، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و شرکت پالایش و پخش باید از صدور کارت سوخت و تمدید آن برای خودروها و وسایل نقلیه موتوری فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث خودداری کند چرا که این موضوع، یک الزام قانونی است.
 
مدیرعامل صندوق تامین همچنین با تاکید به جدیت سازمان متبوع خود برای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی گفت: بر اساس قانون بودجه 1400 و با تصمیم مجلس 300 میلیارد تومان از منابع صندوق تامین خسارت بدنی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و حمایت از خانواده‌های آنان به ستاد دیه اختصاص خواهد یافت.
 
قمصریان در ادامه به تردد بیش از 12 میلیون وسیله نقلیه بدون بیمه شخص ثالث در سطح کشور، اشاره و تصریح کرد: صندوق تامین خسارت‌های بدنی در سال گذشته بیش از 3600 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است که یک پنجم این خسارت‌ها مربوط به موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه است. جالب است که بدانید، نود درصد بیمه گریزان کشور، صاحبین موتورسیکلت‌ها هستند.
 
وی افزود: با این حال، مایه تاسف است که با وجود اجباری بودن قانون بیمه شخص ثالث، تعداد وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه، در سال 1400 نسبت به سال 95 حدود 18 درصد افزایش یافته است. تقاضای ما از سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی این است که برای اجرای قانون بیمه شخص ثالث، سختگیری‌های بیشتری در دستور کار قرار بگیرد تا در سال‌های آینده، آمار بیمه‌گریزی ثالث به عدد صفر نزدیک شود.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *