RSS
امروز یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

حرکت شوکه کننده صعود طلا

خریدار دلار کم شد؛ حرکت بعدی ریال چیست؟

انقباض اقتصاد ژاپن ادامه دارد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

حذف این یارانه‌بگیران کلید خورد+جزئیات

نفت به جای بدهی؛ طلای سیاه دیگر ثروت ملی نیست؟!

چرا آینده بازار سهام امیدوارکننده نیست؟

وحشت هوش مصنوعی برای اقتصاد جهانی

رکن اساسی روابط عمومی ها در دنیای امروز انعکاس واقعیت هاست

پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

مجید ملازاده سرپرست روابط عمومی بیمه دی شد

روابط‌عمومی بانک صادرات روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد

فروش اقساطی بیمه نامه خودرو برای شبکه فروش بیمه دی مهیا شد

سود خالص بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه کوثر

پیام تبریک مدیرعامل بیمه کوثر به مناسبت گرامی‌داشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

جهش بی سابقه آمار بیمه البرز در سایه مدیریت جهادی

روابط عمومی نقش مهمی در حفظ شهرت و اعتبار سازمان دارد

سبقت گازی ترکیه از ایران

بیت‌کوین صعود کرد

بیشترین متقاضیان بیمه در کدام بخش ها هستند؟

طلافروشان تعیین تکلیف شدند+ سند

شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد

افزایش ۵۴ درصدی تورم بخش خدمات

بانک خسیس، بانک دست‌ودلباز

توصیه ۹ فعال بازار سرمایه به سهامداران

دلار خانگی بازار را تکان داد

۹:۸ - ۱۴۰۱/۲/۱۱کد خبر: 334654
ایستانیوز:بانک مرکزی می گوید: کسانی که فاکتور خرید ندارند بعد از سه ماه متهم به قاچاق ارزی هستند. اگه این خبر در بازار جدی گرفته شود باید منتظر عرضه دلارهای خانگی به بازار باشیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بانک مرکزی می‌گوید اگر می‌خواهید متهم به قاچاق نشوید دلارهای خانگی خود را یا به صرافی‌های مجاز بفروشید یا در بانک‌ها سپرده کنید. در چنین روزی که ضرب‌الاجل ۹۰ روزه صادر شد، دلار ۲۰۰ تومان و تتر هم ۶۰۰ تومان بالا رفت.
 
سایه پشت خط بر بازار ارز و سکه
 
سایه معاملات پشت خطی سکه، علامت سوال بزرگ معامله‌گران بود؟ قیمت سکه در بازار شبانه به یکباره بالا کشید اما در یکی از معدود دفعات تصور صعودی نبود. برخی فکر می‌کردند چون دلار امکان دارد نزولی باشد، عده‌ای قیمت سکه را در پشت خط بالا بردند تا بتوانند در نرخ بالاتر بفروشند.
 
بازار با چنین تردیدی شروع به کار کرد. زیر سایه این تردید قیمت دلار در بازار هرات در سطوح احتیاطی باز شد. اما از ساعت ۱۱ که نرخ دلار تهران بیرون آمد دلار هرات نیز شروع به افزایش کرد. افزایش قیمت دلار در بازار هرات به تهران هم سیگنال صعود داد.
 
به گزارش اکو نیوز، ساعت دو، مدیر کل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی در یک گفت و گوی تلویزیونی به دارندگان ارز بالای ۱۰ هزار یورو سه ماه فرصت داد که ارز خود را یا به صرافی‌های مجاز بفروشند یا در بانک‌ها سپرده‌گذاری کنند. در واقع کسانی که فاکتور خرید ندارند بعد از سه ماه متهم به قاچاق ارزی هستند. اگه این خبر در بازار جدی گرفته شود باید منتظر عرضه دلارهای خانگی به بازار باشیم. مشاهدات میدانی نشان می‌داد بعد از این خبر تا حدودی عرضه ارز انجام می‌شد. از این افزایش عرضه، سه تا تفسیر وجود داشت؛عده‌ای می‌گفتند افزایش عرضه ناشی از اثر همین خبر است، گروه دومی نیز بودند که اعتقاد داشتند به طور سنتی نهنگ‌های بازار قبل از تعطیلات روی مال نمی‌مانند. اما برخی دیگر اعتقاد داشتند دلیل عرضه ارز، نداشتن چشم‌انداز صعودی است. به گفته این گروه دلار و سکه تا یکبار دیگر کف نزند وارد فاز صعودی نمی‌شود.
 
در مجموع این یکی دو روز حال و هوای بازار ارز متغیر بود، بعضی وقت‌ها آفتابی، بعضی وقت‌ها بارانی. در این آب و هوای متغیر استنباط واحدی از روند قیمت وجود ندارد اما دو سیگنال از دیدگاه کاهشی حمایت نمی‌کند.
 
بازار در روز اول هفته دو نکته داشت، نکته اول به نرخ دلار نیمایی برمی‌گردد که طی معاملات شنبه وارد کانال ۲۵ هزار شد.نکته دوم به تعطیلی دلار هرات برمی‌گردد که این بازار تا بعد از تعطیلات عید فطر بسته خواهد بود.
 
برچسب‌ها:دلار خانگی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *