RSS
امروز شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

حرکت شوکه کننده صعود طلا

خریدار دلار کم شد؛ حرکت بعدی ریال چیست؟

انقباض اقتصاد ژاپن ادامه دارد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

حذف این یارانه‌بگیران کلید خورد+جزئیات

نفت به جای بدهی؛ طلای سیاه دیگر ثروت ملی نیست؟!

چرا آینده بازار سهام امیدوارکننده نیست؟

وحشت هوش مصنوعی برای اقتصاد جهانی

رکن اساسی روابط عمومی ها در دنیای امروز انعکاس واقعیت هاست

پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

مجید ملازاده سرپرست روابط عمومی بیمه دی شد

روابط‌عمومی بانک صادرات روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد

فروش اقساطی بیمه نامه خودرو برای شبکه فروش بیمه دی مهیا شد

سود خالص بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه کوثر

پیام تبریک مدیرعامل بیمه کوثر به مناسبت گرامی‌داشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

جهش بی سابقه آمار بیمه البرز در سایه مدیریت جهادی

روابط عمومی نقش مهمی در حفظ شهرت و اعتبار سازمان دارد

سبقت گازی ترکیه از ایران

بیت‌کوین صعود کرد

بیشترین متقاضیان بیمه در کدام بخش ها هستند؟

طلافروشان تعیین تکلیف شدند+ سند

شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد

افزایش ۵۴ درصدی تورم بخش خدمات

بانک خسیس، بانک دست‌ودلباز

توصیه ۹ فعال بازار سرمایه به سهامداران

روسیه رتبه اول بیشترین تحریم ها در جهان در اختیار دارد

کرملین در دور زدن تحریم ها جا پای تهران می گذارد؟

۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱/۲۸کد خبر: 333428
ایستانیوز:آیا روسیه می تواند از ایران برای دور زدن تحریم های غرب تبعیت کند؟ برخی تحلیلگران می گویند که در حال حاضر این وضعیت وجود دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،از آنجایی که روسیه تقریبا تمام بخش های اقتصاد خود را با تحریم های بی سابقه رو به رو کرده، ممکن است مجبور شود به یک متحد قابل اعتماد با بیش از چهار دهه تجربه در زمینه تحریم های غرب روی بیاورد. براساس گزارش Castellum.Ai که وضعیت تحریم ها در سراسر جهان را دنبال می کند، تا قبل از جنگ اوکراین، ایران تحریم شده ترین کشور جهان بود. سی‌ان‌ان گزارشی در این باره منتشر کرده است.
 
طبق این گزارش، روسیه اکنون این رکورد را در اختیار دارد و احتمالا پیوند ایران و روسیه بعد از تشدید جنگ در اوکراین قوی تر می شود. جورجیو کافایرو، مدیر عامل شرکت Analytics گفت: منافع مشترک در کمک به یکدیگر برای دور زدن تحریم ها برای این پویایی در روابط روسیه و ایران مهم است.
 
در بحبوحه محاصره هوایی بین مسکو و غرب در ماه گذشته، ویتالی ساولیف، وزیر حمل و نقل روسیه گفت که کشورش در حال مطالعه پرونده ایران است تا بتواند به ایران در مقابله با تحریم های تعمیر و نگهداری و قطعات یدکی کمک کند. ایران هنوز برخی از هواپیماهای خریداری شده قبل از انقلاب اسلامی در سال 1979 را در اختیار دارد. بعد از انقلاب روابط ایران با غرب قطع شد.
 
به گفته کافایرو این روابط دو جانبه احتمالا با ادامه جنگ اوکراین قوی تر خواهد شد، به خصوص اگر مذاکرات وین نتواند برجام را احیا کند. او ادامه داد: انزوای ایران، تهران را وادار کرد تا به کرملین نزدیک تر شود.
 
بعد از دهه ها محدودیت اقتصادی غرب، ایران با ردیابی کشتی ها برای دور زدن تحریم ها، به استاد فرار تبدیل شده است. امروز، روسیه در شرایطی که غرب در تلاش برای فلج کردن این کشور است، بحران مشابهی را تجربه می کند.
 
آیا روسیه می تواند از ایران برای دور زدن تحریم های غرب تبعیت کند؟ برخی تحلیلگران می گویند که در حال حاضر این وضعیت وجود دارد.
 
ایالات متحده، گروه کشورهای ثروتمند G7 و اتحادیه اروپا، از زمان حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه، مجموعه تحریم های بی سابقه را علیه این کشور اعمال کرده اند. اما بزرگترین ضربه به انرژی روسیه خواهد بود که تا سال 2020بیش از نیمی از صادرات این کشور را تشکیل داده است. ایالات متحده و بریتانیا قبلا نفت روسیه را ممنوع کرده بودند. امروز، اتحادیه اروپا، در عین حال که به شدت به عرضه روسیه وابسته است، در حال بررسی یک اقدام مشابه است، اما هنوز در مورد آن به اجماع نرسیده است. یکی از راه هایی که روسیه می تواند یاد بگیرد از تحریم های احتمالی بر روی نفتش جان سالم به در ببرد، جا به جایی کشتی ها و تغییر نام تجاری آنها است، تکنیکی که ایران هم از آن استفاده می کند.
 
رویترز سال 2012 گزارش داد که ایران در گذشته میلیون ها بشکه نفت را در بنادر کمتر شناخته شده آسیا پنهان کرده تا از تحریم های غرب فرار کند. انتقال بشکه های نفت در شب از یک کشتی به کشتی دیگر به ایران این امکان را داد تا با پرچم های مختلف، نفت خود را بدون جلب نظر ناظران غربی به خریداران مشتاق آسیایی بفروشد.
 
کورمک مک گری، کارشناس امنیتی در Control Risks در لندن گفت: حدود 8 درصد از بزرگترین نفتکش های جهان در حال حاضر به قاچاق نفت تحریم شده که عمدتا شامل محصولات ایران و ونزوئلاست، مشغول هستند. به گفته او روش «شبح وار» (Ghosting) متداول ترین مکانیسم مورد استفاده است که به موجب آن کشتی ها سیستم های شناسایی خودکار خود را هنگام تعویض محموله از یک کشتی به کشتی دیگر خاموش می کنند.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *