RSS
امروز یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

تبعات ریسک نرخ سود در حوزه تأمین مالی

بررسی بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی

پیام تبریک نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه پارسیان به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

بیمه تجارت‌نو موفق به تمدید گواهینامه استاندارد ISO۳۱۰۰۰ شد

کسب رتبه اول توسط بانک کشاورزی در حوزه مدیریت تهدیدات امنیت اطلاعات بانکی

پنجاه و یکمین نشست کمیته ریسک بانک ملی

بازار سهام سِر شده است

سرمایه بانک رفاه ۳۳ برابر شد

تب فرار سرمایه‌ها از اقتصاد ایران بالاست

دلایل کاهش قیمت دلار

نرخ سود بین بانکی افزایشی شد

۶ ارز دیجیتالی که می توانند ۱۰ برابر سود بدهند

۱۰۰۰هزار میلیارد تومان هزینه پنهان در بودجه

حرکت شوکه کننده صعود طلا

خریدار دلار کم شد؛ حرکت بعدی ریال چیست؟

انقباض اقتصاد ژاپن ادامه دارد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

حذف این یارانه‌بگیران کلید خورد+جزئیات

نفت به جای بدهی؛ طلای سیاه دیگر ثروت ملی نیست؟!

چرا آینده بازار سهام امیدوارکننده نیست؟

وحشت هوش مصنوعی برای اقتصاد جهانی

رکن اساسی روابط عمومی ها در دنیای امروز انعکاس واقعیت هاست

پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

مجید ملازاده سرپرست روابط عمومی بیمه دی شد

روابط‌عمومی بانک صادرات روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد

صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی ، مدلی بکر و مغفول مانده

امیرحسین شماعی‌زاده - کارشناس مشاورسرمایه‌گذاری فاینتک
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹کد خبر: 318068
ایستانیوز:در کشورهای بانک‌محوری مثل ایران که حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد از تامین‌مالی از طریق بازار پول و به وسیله بانک انجام می شود، بسیاری از مدل‌های تامین‌مالی مغفول مانده‌اند که یکی از این ظرفیت‌های بکر و موثر در این زمینه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی هستند.
در بازارهای مالی نقش واسطه‌گری منابع توسط نهادهای مالی انجام می‌شود. این نهادها منابع مازاد صاحبان‌سرمایه را به فعالان اقتصادی که با کسری منابع مالی مواجه هستند، انتقال می‌دهند.
 
در کشورهای بانک‌محوری مثل ایران که حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد از تامین‌مالی از طریق بازار پول و به وسیله بانک انجام می شود، بسیاری از مدل‌های تامین‌مالی مغفول مانده‌اند که یکی از این ظرفیت‌های بکر و موثر در این زمینه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی هستند.
 
مدل تامین‌مالی از طریق صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی روشی نسبتا نوین و تا حد زیادی شبیه به مدل تامین‌مالی از طریق صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه است، اما تفاوت‌هایی در مخاطبان این صندوق‌ها و استراتژی‌های آن‌ها وجود دارد.
 
صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه معمولا به دنبال سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای جوانی هستند که پتانسیل رشد بلندمدت دارند، ولی مخاطب صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی شرکت‌های بلوغ یافته‌ هستند. صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی متشکل از تیم باتجربه‌ای از متخصصان مالی است که از طریق ارزیابی موشکافانه، شرکت‌هایی که دارای پتانسیل‌های مناسب رشدی هستند را پیدا و تلاش می‌کند، سهام مدیریتی آن را با افق سرمایه‌گذاری ۲ تا ۷ ساله خریداری کند.
 
سپس این تیم حرفه‌ای هم‌پای موسسان اصلی شرکت تلاش می‌کند تا شرکت مورد نظر را رشد دهد و در مرحله بلوغ مدنظر از شرکت خارج شود. روش‌های خروج صندوق معمولا از طریق انتشار عمومی سهام یا فروش به سرمایه‌گذاران خصوصی است.
 
در حال حاضر در کشور ما دو صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی با نام‌های اعتبارسرمایه نوآفرین و ثروت‌آفرین فیروزه مورد پذیره‌نویسی قرارگرفته‌اند. همچنین اولین سرمایه‌گذاری در این حوزه به تازگی توسط صندوق اعتبارسرمایه نوآفرین و در یک شرکت دارویی انجام پذیرفته است.
 
معامله واحدهای این صندوق‌ها با توجه به ETF بودن آن‌ها از طریق سایت TSETMC و با نمادهای نوآور و ثروت امکان‌پذیر است. باتوجه به تجربه موفق این صنعت در بازار کشورهای توسعه یافته، شروع فعالیت این صندوق‌ها در کشورمان نوید موفقیت‌های درخشانی را به جهت انتقال موثر منابع به اقتصاد واقعی و ایجاد بازدهی‌های فوق‌العاده برای را سرمایه‌گذاران می دهد.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *