RSS
امروز شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

خریدهایی که از بی ارزش شدن پول می کاهد

خبر مهم برای طلافروشان

منتظر صلح دلار کاغذی و دیجیتال باشید

چک دیجیتال ۱۲ بانک نقدپذیر شد

تقویت بورس، زمینه‌ساز ورود سرمایه‌های خرد مردم به سمت تولید

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

شاخص کل در آستانه کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد

سقوط شاخص های بورس ادامه دارد

۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۸/۱۹کد خبر: 313800
ایستانیوز:بازار سرمایه امروز ( دوشنبه) را هم همچون دو روز گذشته شروع کرد به صورتی که نگاهی به جدول های بازار سرمایه نشان می دهد شاخص اکثر شرکت ها قرمز شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، بورس در ادامه تاثیرات انتخابات آمریکا بر بازارهای ایران و باتوجه به کاهش شدید قیمت دلار و رسیدن آن به مرز 23 هزار تومان ( ساعت 11 امروز) از صبح امروز روند نزولی روزهای گذشته را ادامه داد و تاکنون 23 هزار و 400 واحد ریخت و روی عدد یک میلیون 217 هزار واحد ( تا ساعت 11:30) دقیقه قرار گرفت. در حال حاضر شاخص کل بورس تهران در آستانه ورود به کانال یک میلیون 100 هزار واحد قرار گرفته است که در 7 ماه گذشته بیشترین میزان کاهش و افت شاخص محسوب می شود. در سه روز گذشته شاخص کل بورس هر روز بیش از 20 هزار واحد نزول یافته است و به اعتقاد کارشناسان در صورت کاهش قیمت دلار این روند ادامه خواهد داشت.
 
روز گذشته (یکشنبه) ارزش کل معاملات خرد سهام در روز به 2100میلیارد تومان محدود شد که پایین‌ترین رقم معاملات خرد روزانه در 10 ماه گذشته محسوب می شود. ارزش معاملات خرد سهام در روز یکشنبه در مقایسه با معاملات روز شنبه  50درصد کاهش نشان می ‌داد. دیروز همچنین 550میلیار تومان از پول سهامداران حقیقی از کف سامانه معاملات بازار سهام خارج شد. علاوه بر این با کاهش 22 هزار و 400 واحدی شاخص کل در واقع بیش از 104هزار میلیارد تومان از ارزش سهام شرکت‌های حاضر در بازار سهام کاسته شد.
 
بازار سرمایه امروز ( دوشنبه) را هم همچون دو روز گذشته شروع کرد به صورتی که نگاهی به جدول های بازار سرمایه نشان می دهد شاخص اکثر شرکت ها قرمز شده است و جدول بورس نمایی سرخ به خود گرفته است. از صبح امروز تا ساعت 11:30 دقیقه شاخص فولاد 2694.38، فملی 2427.71، کگل 1370.21 و پارسان 980.3 ریزش داشته اند.
 
در این بین اما سوال اصلی این است که چرا شاخص کل بورس در سه روز گذشته بیش از 65 هزار واحد سقوط کرده است؛ بخشی از کارشناسان این موضوع را به کاهش شدید قیمت دلار گره می زنند و اعلام می کنند این موضوع زودگذر خواهد بود و با افزایش قیمت دلار بعد از گذشت چند روز از انتخابات آمریکا روند بازار سرمایه دوباره باز می گردد اما در مقابل برخی دیگر از کارشناسان اعلام می کنند که موضوع نزول اتفاق افتاده تنها به دلیل واکنش های هیجانی است و صف های فروش در واقع به آن دامن زده است و اگر سرمایه گذاران صبر در پیش بگیرند بازار سرمایه سقوط چندانی را تجربه نخواهد کرد.
 
شاهین چراغی، عضو شورای بورس دیروز با انتشار مطلبی در فضای مجازی نوشت: قیمت ارز از ۳۳ به ۲۳هزار و500 تومان رسیده و معادل ۴۰ درصد نزول داشته است. سرمایه‌گذاران نمی‌دانند اصولاً ارز حاصل از صادرات شرکت‌ها در سامانه نیما در نیمه نخست سال با مبلغی نزدیک ۱۷ هزار تومان به فروش می‌رفت. اخیراً اجازه داده بودند دلار حاصل از صادرات پتروشیمی‌ها کمی افزایش پیدا کند که قیمت آن هم همچنان با ارز آزاد تفا‌وت اساسی داشت. به گفته او قیمت بالای دلار عملاً عایدی ای برای شرکت‌های پتروشیمی‌ها نداشت اما با افزایش حجم فروش قطعاً سود پتروشیمی‌ها افزایش می‌یابد. ضمناً هزینه ارزان فروشی و جابه‌جایی ارز را نخواهند داشت. به عقیده او عمده سرمایه‌ گذاران چون تحلیلی از وضعیت بازارهای جهانی و تجارت و.... ندارند، لحظه‌ ای تصمیم می‌گیرند.



برچسب‌ها:شاخص های بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *